ברקע המתיחות בצפון אושרה הצעת חוק כחלק מההכנות להילולה במירון

הצעה שצפויה להסדיר את ניהול חגיגות ל"ג בעומר, אושרה היום ע"י הממשלה • מטרת החוק היא להבטיח את קיום האירוע בהתאם לחוק ושמירה על ביטחון המשתתפים • הבעיה: החוק אינו עוסק בתרחישים ביטחוניים

השר פרוש על המתווה החדש להילולת הרשב"י: "רוצים שכולם יחזרו הביתה השלום"

למרות המצב הביטחוני והאיום האיראני: הממשלה אישרה הצעת חוק של משרד ירושלים ומסורת ישראל, שתסדיר את ניהול הילולת רשב"י במירון בשנה הנוכחית.

מטרת החוק היא להבטיח כי האירוע יתקיים בהתאם לחוק, תוך שמירה על ביטחון המשתתפים וללא פגיעה במסורת ארוכת השנים. אולם הוא אינו עוסק בתרחישים הביטחוניים, שבסמכות ההחלטה של גורמי הביטחון.

 

בהתאם להמלצות גורמי הבטיחות וועדת החקירה לחקר אסון מירון, כמות העולים להר מירון תנוהל בכדי להבטיח הגעה בטוחה של ההמונים. מספר המשתתפים המרבי ייקבע לאחר הערכה מקסימלית של קיבולת האתר, תוך התחשבות בשטחים החדשים שהוקצו להתכנסויות קהל.

בנוסף, המליצה הוועדה כי במתחם תתקיים הדלקת אחת על גג ציון. הדלקות נוספות יוכלו להתקיים במתחמי ענק ייעודיים שיוכנו מראש, שם יתכנסו אלפי אנשים למעמדים מיוחדים בראשות גדולי ישראל ואדמו"רים.

בעקבות לקחים מהאסון הקשה, נקבעו בחוק סמכויות נרחבות לגורמי הבטיחות. אלו יוכלו להזהיר בזמן אמת מפני התפתחות התקהלויות מסוכנות, ואף לקצר את האירועים ולפזר את הקהל בבטחה במקרים קיצוניים.

הילולה במירון, צילום: דוברות מד"א

הצעת החוק מחריגה את עבודות הבנייה וההכנות הזמניות הנדרשות לצורך ההילולה מהמגבלות הרגילות של דיני התכנון והבניה. בנוסף מטילות עליהם הליכים בטיחותיים אחרים שינוהלו על ידי הפקת ההילולה ויבטיחו את בטיחות הציבור.

המתווה הנוכחי מבוסס על המתווה שהונהג בשנה שעברה וזכה להצלחה רבה. אז הציבור רחב נשמע להוראות והגיע בהמוניו לחגוג את הילולת רשב"י בשמחה ובבטחה. ככל והמצב הביטחוני יאפשר זאת, ההילולה השנה תתקיים במקצה שיפורים נוספים ביחס לאשתקד.

הצעת החוק תוגש עוד השבוע לאישור מליאת הכנסת, בכדי לזרז את השלמת הליכי החקיקה והסדרת ההליכים לקיום ההילולה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר