ציונות בבית. משתתפי "גיבור בסלון" לפני שנה. צילום: ללא

"גיבור בסלון" - יוזמה מרגשת להנצחת הלוחמים: "בשנים האחרונות אנחנו באובר בוקינג משוגע"

במסגרת המיזם מגיע לוחם לבית המארח בערב יום הזיכרון ומספר על קרבות שבהם לחם • המטרה: "לזכור ולהעריך את ההקרבה של חיילי צה"ל"

משפחת בוחניק ביקשה בסך הכל ליצוק תוכן נוסף לערב יום הזיכרון, ולהזמין לוחם עבר לספר על מבצע או מלחמה שבהם השתתף. אך מה שהחל בביתם הפרטי תחת הכותרת הצנועה, "גיבור בסלון", עבר מפה לאוזן וצבר תאוצה, וכעת הם מבקשים להרחיב את המיזם, על רקע מלחמת חרבות ברזל, ולהפוך אותו לטרנד של ממש.

במדינת ישראל מסתובבים לא מעט לוחמים שבעברם סיפורים מדהימים על מה שהתרחש במלחמות ישראל. לעיתים זהו קשיש שעוד הספיק להילחם במלחמת העצמאות, פעמים אחרות זהו שכן שהיה לוחם צנחנים במלחמת יום כיפור או שריונר ממלחמת לבנון השנייה.

ברוב הזמן אנו לא שומעים את סיפורם של אלו שלחמו במלחמות שעיצבו את חיינו, ואת זה ביקשו בבית בוחניק לשנות. "לפני כמה שנים החלטתי להקים מיזם בסגנון 'זיכרון בסלון'", אומר אשר, אב המשפחה. "קראנו לזה 'גיבור בסלון', ומאז אנחנו מזמינים בכל פעם מישהו עם סיפור, מורשת קרב מיוחדת, שהוא מעביר באווירת ערב יום הזיכרון".

לוחמים ברצועה. "הקמנו אתר אינטרנט והתחלנו להפיץ את העניין", צילום: דובר צה"ל

המכרים והשכנים של משפחת בוחניק שמעו על המיזם, התלהבו, והוא צבר תאוצה רבה. "בשנים האחרונות אנחנו באובר בוקינג משוגע. הרבה אנשים רצו להגיע ונאלצנו לומר לא, כי לצערי כבר לא היה מקום". מה שהחל בסלון ביתם בראשון לציון, עבר לחצר - אך גם שם כבר צר המקום מלהכיל.

"סיפורים מעצימים"

כשברקע מתחוללת מלחמת חרבות ברזל, החליטו בני המשפחה להסדיר את המיזם ולהפוך אותו ליוזמה כלל-ישראלית. "הקמנו אתר אינטרנט והתחלנו להפיץ את העניין", אשר מספר, "וכבר השנה יהיו לפחות עוד שניים או שלושה בתים, נוסף עלינו, שיערכו ערב 'גיבור בסלון'. מבחינתנו אנחנו רוצים לשמש אוזניים ופה למאזינים ולמספרי הסיפורים".

מבנה המפגשים פשוט: בדיוק כמו במיזמי "זיכרון בסלון", מגיע לוחם עבר בערב יום הזיכרון לבית המארח ומשתף את סיפורו. בשנה שעברה התארח בבית בוחניק אחד מהלוחמים שהשתתף בקרב לצד סגן הדר גולדין ז"ל, והשנה יתארחו תומר צבן, מסתערב ביחידת שמשון, שיספר על יחידות המסתערבים מניסיונו, ולוחם הצנחנים אייל כהן סגו, שלחם בחאן יונס.

"גיבור בסלון". "מבחינתנו אנחנו רוצים לשמש אוזניים ופה למאזינים ולמספרי הסיפורים", צילום: מתוך אתר האינטרנט של המיזם

באתר האינטרנט של המיזם מסבירים בני המשפחה כי "ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל הוא זמן לזכור ולהעריך את הגבורה וההקרבה של חיילי צה"ל, שנתנו את חייהם עבור מדינת ישראל. באמצעות המיזם אנו מביאים לקהל שמגיע את סיפורם של חיילים שלחמו, סיפורים מעצימים, מרגשים ומלאי ציונות".

המעוניינים לארגן בביתם ערב "גיבור בסלון" יכולים ליצור קשר עם אשר בוחניק בטלפון 054-5627119.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו