פיקוד העורף מעדכן: אלה ההנחיות ליממה הקרובה

המגבלות, שנכנסו לתוקפן לפני המתקפה האיראנית, יימשכו גם ביממה הקרובה • פרט לאיסור על קיום פעילות חינוכית, לא תתאפשר התקהלות של יותר מ-1,000 בני אדם

עדכון דובר צה"ל בעיצומה של המתקפה האיראנית // צילום: דובר צה"ל

לא חוזרים לשגרה: בתום הערכת המצב, מדיניות ההתגוננות נשארת ללא שינוי ובתוקף עד ליום שני 15 באפריל בשעה 23:00.

פיקוד העורף מעדכן: אין שינוי בהנחיות, לא יתקיימו מסגרות לילדים, צילום: אתר פקע"ר

עקב הנחיות פיקוד העורף בוטלו מסגרות "בית הספר של החגים", הפעילות של התלמידים המפונים וכן טיולים של עשרות אלפי חניכי תנועות הנוער. גם מעונות היום, קייטנות הצהרונים וכלל הפעילויות החברתיות במתנ"סים בוטלו.

מסגרות וטיולים בוטלו

גם טיולי הפסח שתוכננו על ידי תנועות הנוער לחופשת הפסח, בוטלו עקב המצב הביטחוני.

למרות האיסור, פיקוד העורף אישר להחריג מחר את בחינת הבגרות במוסיקה (רסיטל), שתוכל להיערך בסמיכות למרחב מוגן תקני. "יש לתדרך את צוותי החינוך המשגיחים והתלמידים בהתאם, ולוודא כי הם מכירים את המרחב המוגן ואת הגישה אליו", נמסר בדגשים לביצוע הבחינה.

בינתיים שגרה רק ברחוב. תל אביב לאחר המתקפה האיראנית, צילום: רויטרס

שר החינוך יואב קיש אמר מוקדם יותר לאחר הערכת מצב במשרדו: "אפעל לחזרה לפעילות מלאה בהקדם". הורים, מורים ותלמידים מודאגים פנו ביממה האחרונה למוקד הסיוע הרגשי של משרד החינוך. חלקם שיתפו בתחושות של חרדות וחוסר ודאות, ואחרים ביקשו עצות כיצד לתווך את המצב לילדים ולסייע להם להתמודד עם החרדות.

בנוסף, סוכם על מסגרות חינוכיות לתלמידים מפונים מצפון ומדרום לכל הגילאים (גן עד כיתה י"ב), אך כאמור אלו לא פעלו בגלל מתקפת הטילים עם של איראן.  כמו כן, כזכור הוטלה מגבלת התקהלות של עד 1,000 איש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר