עידן ברוך, אחיו של אוריאל ברוך, דורש את המשך הפעולה הצבאית: "מי שאין לו אומץ שיפנה את מקומו" || משה בן שמחון

משפחות חטופים נגד ההפגנות: "המחאה מסיתה את הפוקוס"

פורום תקווה: "כרגע המחאות פסולות כי הן הופכות את השיח הציבורי לשיח אחר והוא לא רלוונטי, חצי שנה לאחר האירוע והחטופים לא חזרו" • ביום שבת הקרוב לא תתקיים עצרת בכיכר החטופים בתל אביב, במקום זה תתקיים מסיבת עיתונאים עם ראשי הארגונים הגדולים וללא ארגוני המחאה נגד הממשלה

על רקע המחאות הסוערות בירושלים, הצהרות של בני משפחות חטופים כי "ישרפו את המדינה" ומסיבת העיתונאים של פורום תקווה - משפחות חטופים שתומכות בממשלה, קיימו הערב (רביעי) תדרוך לעיתונאים.

הצהרה לתקשורת של משפחות חטופים מפורום "תקווה", צילום: קוקו

במהלך התדרוך אמרה ראש צוות הדוברות הילה גרומן: "המחאה מסיתה את הפוקוס. כרגע המחאות פסולות כי הן הופכות את השיח הציבורי לשיח אחר והוא לא רלוונטי. חצי שנה לאחר האירוע והחטופים לא חזרו". על המהלכים השונים הוסיפה: "משפחות חוששות כי לא יודעות איך מהלך כזה או אחר ישפיע. המטה לא נותן יד או לא בעד מחאה אלימה נגד שרים או ראש ממשלה. אנחנו לא מתעסקים בנושא פוליטי. אנחנו במטרה אחת. אני יודעת שזה נאיבי כי בישראל יש שסע מאוד גדול ובמציאות הזאת הכל פוליטי".

כוחות משטרה בהפגנת משפחות החטופים, צילום: אורן בן חקון

על פי המטה, ביום שבת הקרוב לא תתקיים עצרת בכיכר החטופים בתל אביב. במקום זה תתקיים מסיבת עיתונאים עם ראשי הארגונים הגדולים כגון: ראשי רשויות בצפון, נשות מילואימניקים, משפחות שכולות ועוד, אך ללא ארגוני המחאה נגד הממשלה. כל הראשים יקראו לעלות עם משפחות החטופים לירושלים במטרה להתקרב לעוד קהלים בחברה הישראלית. גם מטה משפחות החטופים יעתיק את עצמו לירושלים.

עימותים בהפגנה בירושלים בין משפחות החטופים למשטרה, צילום: אורן בן חקון

ביום ראשון הקרוב (7.4) אז יציינו בישראל חצי שנה מאז השבת השחורה והחטיפה ההמונית לעזה תתקיים עצרת ענק בירושלים, סמוך לכנסת, לשם יקראו במטה המשפחות לכלל הציבור להגיע.
בימים האחרונים קבוצות שונות וזרמים שונים של משפחות חטופים נקטו במספר פעולות מחאה, וחלק אף קראו להדחתו או החלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנגד ישנו את 'פורום תקווה' שמאגד משפחות מהצד הימני שמעניקות גיבוי לממשלה. על הרקע הזה ביקשו במטה משפחות החטופים לא לעשות שימוש במושג "משפחות ה-חטופים" באירועים שכאלה אלא במושג "משפחות חטופים" כדי לא לכלול את כל המשפחות בכל פעולה.

יש זכות להפגין אבל יש הבדל בין הפגנה לאנרכיזם", צביקה מור שבנו בשבי חמאס, צילום: קוקו

כאמור משפחות חטופים מטעם "פורום תקווה", התומך בהגברת הפעילות הצבאית נגד החמאס ובעסקה אחת שתשיב את כלל החטופים, קיים הערב מסיבת עיתונאים בכיכר החטופים בתל אביב.

צביקה מור, אביו של איתן מור שהיה מאבטח במסיבת הנובה ונחטף, פתח את ההצהרה לתקשורת: "לא מוכנים לקבל בזמן מלחמה שום שבירה של כללי הדמוקרטיה, יש זכות להפגין אבל יש הבדל בין הפגנה לאנרכיזם. כאשר מספר משפחות חטופים שותפות לשיח של שנאה ושטנה, בזמן שאנחנו חייבים להיות קולקטיב, בזמן הזה הן עושות את ההיפך ומרחיקות אותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו