"שאל אם אני אוהבת מין": קטעים מעדותה של עמית סוסנה

החטופה שחזרה משבי חמאס השתתפה בסרט תיעודי חדש שייצא בסוף החודש • על המחבל ששמר עליה סיפרה: "אני זוכרת שלא יכולתי להסתכל עליו, כל הזמן הפניתי את המבט והתכסיתי בשמיכה כדי שלא אצטרך להסתכל עליו"

קטעים מעדותה של עמית סוסנה // באדיבות קסטינה תקשורת

הכאב ממשיך להיחשף: חלקים מעדותה המצמררת של עמית סוסנה, שמופיעים בסרט תיעודי חדש, פורסמו היום (רביעי) ומספקים הצצה נוספת לתקיפות המיניות שחוותה. 

הקטע הנוכחי הוא מתוך הסרט התיעודי "זעקות או שתיקה" בהפקת קסטינה תקשורת ובבימויה של ענת סטלינסקי. הסרט ייצא בסוף חודש זה ונעשה על ידי שריל סנדברג (בכירה בפייסבוק לשעבר) שהתראיינה לתוכניתו של ג׳ייק טאפר ב- CNN.

מסר לכל העולם. עמית סוסנה, צילום: באדיבות קסטינה תקשורת

"שמו היה מוחמד, הוא היה יושב על המיטה מולי, הוא לבד, עם מכנסיים קצרים. הוא שכב. אני זוכרת שלא יכולתי להסתכל עליו, כל הזמן הפניתי את המבט והתכסיתי בשמיכה כדי שלא אצטרך להסתכל עליו. זה גרם לי להרגיש לא בנוח. הוא גם שאל אותי אם אני אוהבת מין, ואם אני מקיימת יחסים עם חבר שלי.

פשוט צחקקתי ואמרתי 'בחייך, תפסיק'. ניסיתי לשנות את הנושא ידעתי שהוא זומם משהו, ידעתי שמשהו רע עומד לקרות. אז יום אחד מוחמד בא ונתן לי תחבושות היגייניות הוא אמר 'דם, דם'. כשתקבלי מחזור אחרי זה תתקלחי ותשטפי את הבגדים שלך, והוא חזר על זה כמה פעמים ביום. ואז קיבלתי מחזור, והמחזור נמשך רק יום אחד אבל גרמתי לו להאמין שזה נמשך עד שלא יכולתי לשקר יותר. הוא שחרר אותי ולקח אותי למטבח והראה לי סיר. אני זוכרת שחשבתי איך אוכל להימנע מזה אין לי מה לעשות".

המסע האמיץ של עמית

לפני מספר ימים פורסמה עדותה האמיצה והדרמטית של שורדת השבי עמית סוסנה שסיפרה כי חוותה פגיעה מינית על ידי מחבל בשבי.

סוסנה ששוחררה לאחר 55 ימים, תיארה בראיון לניו יורק טיימס את תקופת השבי וחשפה כיצד הותקפה מינית על ידי המחבל שהחזיק אותה בדירה בעזה. התגובות על התיאורים הקשים אך האמיצים שהדהדו בארץ ובעולם לא אחרו לבוא והיא זכתה לחיבוק מצד הציבור, ארגוני הנשים ומשפחות החטופים שעדיין מחכים כי יקיריהם ישובו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר