ההסתבכות הבינלאומית הבאה? צעדת פעילי ימין "בדרך לחבל עזה" ביום העצמאות

לפי המארגנים, המטרה הינה "להפעיל לחץ נוסף על הממשלה לפעול ולהקים נקודות התיישבות בעזה" • מובילי היוזמה אומרים כי הצעדה היא בהמשך לכנס בבנייני האומה, שעורר סערה ציבורית רבה וספג גינויים מהקהילה הבינלאומית ומארה"ב בפרט • דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר אז כי "ארה"ב אינה תומכת בכיבוש מחדש של עזה על ידי ישראל"

משתתפי כנס "ניצחון לישראל". צילום: אורן בן חקון

פעילי ימין מתכננים לקיים ביום העצמאות צעדת ענק "בדרך לחבל עזה" בקריאה להתיישבות יהודית מחודשת ברצועת עזה. מדובר ביוזמה של תנועת נחלה, עם גרעיני התיישבות והורי לוחמים שנפלו בלחימה, שיובילו את הצעדה ההמונית.

הצעדה, אומרים בתנועת נחלה, הינה השלב הבא, בהמשך לכנס בבנייני האומה לפני מספר חודשים שבו השתתפו אלפים, בהם שרים וחברי כנסת, שעורר סערה ציבורית רבה.

השר בן גביר בכנס לעידוד התיישבות יהודית בחבל רצועת עזה, צילום: ישראל היום

לדברי אנשי נחלה בצעדה צפויות להשתתף מאות משפחות החברות בגרעיני ההתיישבות "יחד עם עוד אלפים רבים שצפויים להגיע לצעדה בסימן העצמאות".

"ישנה התעוררות האדירה בציבור להצטרף לגרעיני ההתיישבות", טוען יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף. "אנו קוראים לכל עם ישראל לחברי הכנסת ולשרים שכבר מביעים את תמיכתם בימים אלו במהלך, להצטרף לצעדה באמירה הברורה כי חבל עזה הוא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל".

לקראת הצעדה צפויים היוזמים לערוך בחול המועד סיור בעוטף עזה, כדי לבחון את האזור ולהכין את השטח. המטרה של הצעדה, אומרים המארגנים, הינה "להפעיל לחץ נוסף על הממשלה לפעול ולהקים נקודות התיישבות בעזה".

גבול הרצועה (ארכיון), צילום: עמי שומן

כזכור, "כנס החזרה לעזה" עורר ביקורת חריפה וספג גינויים גם מהקהילה הבינלאומית. דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר אז כי: "אנחנו מוטרדים מאוד מההתבטאויות שנשמעו בכנס לגבי הקמה מחדש של התנחלויות בעזה, שזכו לתמיכה מצד כמה שרים בממשלת ישראל. ארה"ב אינה תומכת בכיבוש מחדש של עזה על ידי ישראל. ההתבטאויות בנושא הזה בכנס היו מתסיסות וחסרות אחריות ואנחנו מצפים מראש הממשלה נתניהו לעמוד במילתו כאשר הוא אומר שישראל לא מתכוונת לכבוש את עזה".

דגל ישראל על רקע טנק בעוטף עזה (ארכיון), צילום: EPA/ABIR SULTAN

איציק פיטוסי, אביו של סמ"ר ישי פיטוסי שנפל בעזה,  חבר בגרעין יש"י: "ברשימת המשפחות שהביעו את רצונן לעבור להתיישבות בחבל עזה, יש לא רק דתיים אלא מכל גווני הציבור הישראלי, אשר מבינים היום, אנחנו לא רוצים לחזור לשישה באוקטובר. רק התיישבות שתהיה ברצועת עזה תביא ביטחון".

"ברור לנו שהחזרה לחבל עזה חייבת לבוא כעת בענק", אומרת רעות וינברג, שגדלה בכפר דרום, וכעת את גרעין עוז חיים, ששואף להתיישב במרכז הרצועה. "אחרי פרוץ מלחמת שמחת תורה אנחנו רואים ומרגישים את ההתעוררות של הציבור והביקוש הגדול להיות חלק מהגרעינים לשוב אל חבל הארץ האהוב הזה".

ההרס בעוטף עזה בעקבות טבח 7 באוקטובר, צילום: אורן אהרוני

יו"ר תנועת נחלה דניאלה וייס אמרה ל"ישראל היום" כי "צעדת יום העצמאות היא עוד נדבך בדרך למעשה הטבעי שמצופה ממדינת ישראל לעשות אחרי ה-7 באוקטובר עם ישראל ימשיך וילחם עד הניצחון. עם ישראל יתיישב בחבל עזה. עם ישראל מתפלל יום יום לשובם של החטופים כולם לחיק משפחותיהם. המאמצים לשחרור החטופים ישאו פרי כאשר צה״ל יכה באויב ללא רחם וממשלת ישראל תחדש התיישבות יהודית בכל חבל עזה. האחיזה המחודשת בקרקע תביא את הניצחון ואת שחרור כל החטופים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר