"5.5 קילומטרים לנמל בנימין": מחאה נגד פעולות צה"ל לאבטחת המזח בעזה

בצל הדיווחים על כך שישראל הסכימה לספק אבטחה לסיוע הימי של ארה"ב תושבי הרצועה, הציבו אנשי "מטה בראשית" במהלך שעות הלילה שבין שלישי לרביעי שלטי דרכים המורים לכיוון נמל על שמו של ראש הממשלה נתניהו • על פי פרסומים, שר הביטחון גלנט דן באבטחת הפעילות האמריקנית בפגישה בוושינגטון עם מזכיר הביטחון אוסטין

דברי שר הביטחון על ספינת חיל הים מול חופי עזה // אלעד מלכה

בצל הדיווחים על כך שישראל הסכימה לספק אבטחה למזח הזמני שצבא ארה"ב מקים בעזה כדי לספק סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, הציבו אנשי "מטה מחאת בראשית" במהלך שעות הלילה שבין שלישי לרביעי שלטי דרכים המורים לכיוון "נמל בנימין בעזה", על שם רה"מ נתניהו. השלטים הוצבו באתרים שונים, כולל ליד כפר עזה הסמוך לרצועה.

שלט המחאה נגד הנמל בעזה, צילום: מחאת בראשית

"מנחה: יעקב ברדוגו"

במקביל להצבת השלטים, הפיצו חברי מטה בראשית "הזמנה חגיגית" לטקס החנוכה של הנמל בעזה, "שבו יישאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר בלי תיק בני גנץ ושאותו ינחה הפרשן יעקב ברדוגו", הלועג לסיוע שממשלת נתניהו מעניקה לסיוע ההומניטרי בעזה: "ניתן יהיה לרכוש בכניסה משלוחי מנות ולחלק אותם לילדים העזתיים".

ההזמנה לטקס חנוכת הנמל בעזה, צילום: מחאת בראשית

"אף אחד לא יכול להסביר איך זה יעבוד"

כזכור, על פי התוכניות, שטרם הושלמו, צה"ל יקים באזור הנמל המאולתר "בועת ביטחון" כדי להגן על הצוותים האמריקנים הבונים את המזח וכן על מי שמעורבים בפריקת ובהפצת הסיוע.

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הבטיח להקים את המזח בנאום מצב האומה שלו מוקדם יותר החודש, זאת על רקע החששות מהמצב ההומניטרי בעזה.

הנחתת "פרנק אס. בסון" בתרגיל בניית מזח זמני בארה"ב, צילום: ויקיפדיה

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, דן בחשיבות הכנסת סיוע הומניטרי נוסף לעזה, כולל אבטחת המזח הזמני, עם שר הביטחון יואב גלנט במהלך פגישה בפנטגון ביום שלישי, כך פורסם באתר "פוליטיקו".

על פי הפרסום, פקידים אמריקנים אמרו שישראל תמלא תפקיד באבטחת המזח, אך לא ציינו מה יהיה תפקיד זה.

בנוסף, הפנטגון צופה שהקמת המזח תושלם בעוד כ-60 ימים, ושהוא יוכל לספק יותר מ-2 מיליון ארוחות. מקורות אמריקנים טוענים שזו תהיה הדרך היעילה ביותר לספק סיוע בכמויות גדולות לתושבי עזה.

הנשיא ביידן. קיבל החלטה על רקע פוליטי, צילום: אי.אף.פי

חבר הקונגרס הרפובליקני, ויו"ר ועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים, מייק רוג'רס, טען בשבוע שעבר כי ההחלטה להקים את המזח נובעת ממניעים פוליטיים: "אני שונא להגיד את זה, אבל אני חושב שההחלטה הזו נבעה פוליטית על ידי הנשיא אחרי מישיגן", אמר רוג'רס, בהתייחסו לכישלון היחסי של ביידן בבחירות המקדימות במדינת מישיגן, שהתפרשה כביקורת על מדיניות ביידן במלחמת חרבות ברזל. "הוא מנסה להיות יצירתי כדי להיראות כמי שמנסה לעשות משהו כדי לעזור לאנשים בעזה מנקודת מבט הומניטרית, אבל זה מתקדם ממש מהר ואף אחד לא יכול להסביר איך זה יעבוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר