"אימהות בחזית" נגד חוק הגיוס: "מי שירימו ידם בעד ההצעה, כאילו הרימו ידם נגד הצבא"

בין כותבות המכתב: אימהות שכולות וכאלו שילדיהן נמצאים בעזה • לדבריהן מדובר במתווה אשר "לא יעמוד בעקרון השוויון, סותר את עקרונות הדין, וייזכר לעולם ככישלון וכהחמצת ההזדמנות לתיקון היסטורי"

חרדים בלשכת הגיוס. צילום: יוסי זליגר

על רקע סערת חוק הגיוס שהגיעה לנקודת רתיחה מתפרסם היום (שלישי) מכתב שכתבו אימהות רבות מתנועת "אימהות בחזית". לדבריהן "ההצעה אינה נותנת מענה לצורך הקיומי של מדינת ישראל להגן על עצמה".

לפיד: "חוק הגיוס - הונאה גמורה, גנץ ואיזנקוט צריכים להטיל וטו" // עידו רמון

בין כותבות המכתב ישנן אימהות שכולות ואימהות ללוחמים שכעת בעזה. בפנייה לנציגי הממשלה הם מסבירות כי נושא הגיוס והנשיאה בנטל קריטיות לעתיד המדינה. "ההצעה כפי שפורסמה כעת, אינה נותנת מענה לצורך הקיומי של מדינת ישראל להגן על עצמה, ושל החברה הישראלית להתקיים בהתאם לערך השוויון".

מה כוללת הטיוטה?, צילום: אורן בן חקון

עוד כתבו כי "מי שירימו ידם בעד ההצעה, כאילו הרימו ידם נגד הצבא ונגד כל הורה ששלח את ילדיו לשדה הקרב. מתווה אשר לא יעמוד בעקרון השוויון ממילא סותר את עקרונות הדין, וייזכר לעולם ככישלון וכהחמצת ההזדמנות לתיקון היסטורי".

עוד ביקשו במכתב לזכור את הלוחמים שמוסרים את נפשם עבור ביטחון המדינה. "זכרו את הערכים עליהם מושתת צה"ל, צבא העם – הציונות, אהבת המולדת, הנאמנות למדינה, הרעות והממלכתיות. נהגו באחריות כלפי עם ישראל והחברה הישראלית, כלפי עתידה של מדינת ישראל וחוסנה הביטחוני, הכלכלי והחברתי".

חיילי צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

יו״ר סיעת העבודה ח"כ רייטן, מיוזמות המכתב, אמרה כי: "ממשלה שמרימה יד בעד חוק אי גיוס זה במהלך המלחמה, פוגעת באינטרסים הלאומיים והקיומים של ישראל וכמוה כסטירת לחי לחיילים המחרפים נפשם, ולנו כהורים באופן אישי. לחוק הפסול הזה השלכות קשות על עתידה הביטחוני, כלכלי וחברתי של מדינת ישראל. יחד עם עוד אלפי אימהות נתנגד באופן נחרץ ובלתי מתפשר לקידומו, ולהטלת הנטל אך ורק על ילדינו באופן לא שוויוני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר