רובי חן לרה"מ: "אנו דורשים שתחזיר לנו את איתי, על מנת שנוכל לשבת עליו שבעה"

אביו של סמ"ר איתי חן ז''ל, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, הסביר מדוע משפחתו לא עורכת טקס הלוויה לבנו: "המסע שלנו לא נגמר ואנחנו לא מאבדים תקווה שהוא יגיע לקבר בישראל" • הוא גם הפציר בנתניהו להפעיל את "מנופי הלחץ" שנותרו לישראל, לפני שיהיה מאוחר מדי • "זו אחריות שלך להביא את כל אזרחי המדינה, כולל החיילים, הביתה"

בני משפחתו של איתי חן: "החול בשעון נגמר, עסקה - הדבר הבסיסי שמגיע לנו" // צילום: שמואל בוכריס

"לפני כשבועיים קיבלנו את בשורת האיוב, שאיתי שלנו אינו בין החיים, וכמו משפחות רבות מאז ה-7 באוקטובר, הצטרפנו גם אנחנו למשפחת השכול ולקורבנות הטבח", כך אמר היום רובי חן, אביו של סמ"ר איתי חן ז"ל, שנפל בקרב ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס.

כזכור, הודעה על נפילתו של חן נמסרה למשפחתו לפני כשבועיים, אחרי חודשים רבים שבהם הם עשו כל מאמץ כדי להביא לשחרורו מעזה, תוך תקווה שהוא עדיין בין החיים.

"במהלך ששת החודשים האחרונים, חווינו את כוחו ועוצמתו של עם ישראל באמצעות האמפתיה והדאגה הגדולה שעטפה אותנו מכל מקום. משנודע לנו על הנורא מכל, נוחמנו על ידי העם, הנשיא הרצוג, בכירי הממשל האמריקאי, החל מהנשיא ג'ו ביידן, סגניתו, מזכיר המדינה וסגן ראש ה-CIA", אמר האב השכול. 

רובי חן ואיתי ז"ל, צילום: שמואל בוכריס

חן התייחס בדבריו להחלטת המשפחה שלא לקיים טקס הלוויה לאיתי או לשבת עליו שבעה: "רבים חשבו שעם קבלת ההודעה המרה, נשב שבעה ונקיים טקס קבורה, שבו נטמין את מה שנשאר לנו מאיתי, כמו הבגדים או הציוד האישי, אך מבחינת הלב היהודי שלנו, שקיבל תימוכין משולחן ערוך, טקס השבעה מתקיים כשנגמר התקווה לקיים קבורה יהודית של החלל. לפיכך, אם היינו מקיימים טקס קבורה ושבעה, היינו משלימים עם כך שהמדינה אומרת לנו שהמסע נגמר, ואין דחיפות או מיקוד על החזרת איתי, גיבור ישראל, לקבורה בישראל".

"המסע שלנו לא נגמר ואנחנו לא מאבדים תקווה שאיתי יגיע לקבר בישראל. מוסרית איננו יכולים להשלים עם העובדה שאחרי כמעט חצי שנה, עדיין יש תינוקות, נשים, גברים וקשישים שמופקרים בשבי. ושבנוסף לאיתי יש חללים אחרים שמוחזקים באופן אכזרי כקלפי מיקוח ולא מובאים לקבורה בישראל", הוסיף חן. "אנחנו בנקודת זמן קריטית שבה עם מאמצים רבים אנחנו יכולים להחזיר את כולם.  אנחנו יודעים שהממשל האמריקני עושה מאמצים רבים להחזיר את איתי ואת כל השבויים האחרים שנמצאים בידי חמאס".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. ניחם את המשפחה, צילום: אי.אף.פי

"היו הזדמנויות להחזיר את רון ארד"

חן אמר כי למדינת ישראל יש כעת מנופי לחץ שאולי לא יהיה אפשר להפעילם בעוד חצי שנה או שנה: "נניח שהיום יש חמישה חמאסניקים  שיודעים על מקום הימצאו של איתי - אם נעבור עכשיו סבב של חצי שנה, אז במהלכו אולי שניים מהם ייהרגו, שניים יברחו למצרים ואחד לא יזכור את המיקום המדויק. מה נעשה אז? היו הרבה הזדמנויות להביא את רון ארד ארצה, עד שאיבדו את האנשים שידעו איפה הוא".

פגישת נתניהו ומשפחות החטופים באוקטובר 2023, צילום: לע"מ

לסיכום, הזכיר חן את שעון החול שבו עשה שימוש בכל הופעותיו הפומביות מאז ה-7 באוקטובר, כדי לסמל את הזמן שאוזל לבנו ולשאר החטופים בעזה: "שעון החול של איתי הסתיים, אך יש עוד אנשים חיים שאנחנו יכולים להציל. אני פונה כאן לראש הממשלה באופן הכי ברור: זו אחריות שלך להביא את כל אזרחי המדינה, כולל החיילים, הביתה, החיים והחללים. אנו דורשים שתחזיר לנו את איתי לקבורה בישראל על מנת שנוכל לשבת עליו שבעה. זה החובה המינימלית של המדינה מול אזרחיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר