האריה שואג בעצב: לראשונה מזה 90 שנה, בוטל הטקס הממלכתי לזכר גיבורי תל חי

נציגים בודדים של תשע רשויות המפונות בגליל יציינו באנדרטה את הטקס העצוב ביותר שנערך לציון קרב הגבורה על ההתיישבות בגליל של יוסף טרומפלדור וחבריו • תושב כפר גלעדי: "ביטול הטקס מסמל את ביטול הצפון, זה כמו בוקס בבטן"

פסל האריה השואג בתל חי. צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

בצל המלחמה ופינוי התושבים מבתיהם בצפון, יחול מחר בבוקר (חמישי) י"א באדר, התאריך המציין את  הקרב על ההתיישבות בגליל של יוסף טרומפלדור וחבריו. לרגלי אנדרת האריה השואג בתל חי, היה אמור להתקיים בפעם ה-90 הטקס הממלכתי, אך השנה הוא בוטל ורק קומץ נציגים יקיימו באנדרטה את הטקס העצוב ביותר שנערך לציון קרב הגבורה. 

שחר יורמן

ניסן זאבי, תושב כפר גלעדי וממקימי לובי 1701, ציפה שהמדינה תיזום טקס חלופי או תציין בכנסת ישראל את היום החשוב לתושבי הגליל, אך זה לא קרה.

מחר יגיעו נציגי תשע הרשוית המפונות בגליל יחד עם ותיקי כפר גלעדי לאנדרטה ויציינו את יום תל חי תחת הכותרת , "את המקום אין עוזבים ועל הבנוי אין מוותרים" שאמר אהרון שר. הטקס יקבל משמעות אחרת אחרי חמישה וחצי חודשי פינוי של תושבי הצפון כשברקע נשמעים קולות שהפינוי מהאזור יימשך שנה שלמה.

אנדרטת האריה השואג לזכר הנופלים בקרב תל חי (טקס ממלכתי משנים עבור), צילום: אייל מרגולין, ג'יני

זאבי, "ביטול הטקס מסמל את ביטול הצפון. הטקס יהיה של תושבים. בעזרת חברי כיתת הכוננות של כפר גלעדי התארגנו עם נציגים מרשויות שפונו בצפון. ותיקי הקיבוץ יגיעו במיוחד לטקס. ביטול הטקס היה בשבילנו כמו בוקס בבטן, מדובר באחד משני ימים שמצינים מקומות. אף אחד לא היה חושב לבטל את יום ירושלים. הרגשנו צורך להמשיך לשמור על הגחלת לציין את ערכי תל חי, ההתיישבות כערך לאומי".

רחבת האריה השואג נוקתה אחרי שהיתה נטושה בחצי השנה האחרונה, כשאפילו רסיסי טילים נמצאו ברחבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר