"זאת הפעם הראשונה שנבחרה אשה חרדית, לצערי אני היחידה, אבל התהליך חשוב"

14 נשים חרדיות רצו בבחירות המקומיות • מתוכן, היחידה שנבחרה היא הלן מזוז, אם לשמונה וחברת מועצת העיר רעננה • בשיחה עם "ישראל היום" היא מספרת על הברכה שקיבלה ממספר רבנים, השאיפות הפוליטיות והתחושות מהדרך

הלן מזוז. צילום: ירון גרזון

הלן מזוז, אם לשמונה, היא החרדית היחידה שנבחרה כחברת מועצה מתוך 14 נשים חרדיות שרצו בבחירות המקומיות. מזוז נבחרה לכהן במועצת העיר רעננה. 

העיר שלי - פרק 25

הלן היא בעלת תואר ראשון בממשל ומשפט וכעת במהלך תואר שני במנהל עסקים. היא הקימה את השדולה למען עולי צרפת בכנסת ה-20. בהמשך התמנתה לחברת ציר בקונגרס הציוני העולמי וחברת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת. בשלוש מערכות בחירות ניהלה עבור הליכוד את הקמפיין מול הקהילה הצרפתית בישראל.

"התמודדו 14 נשים חרדיות בכל הארץ שזה הישג משמעותי מפעם קודמת בה התמודדו רק 2 נשים". סיפרה ל"ישראל היום". "זאת הפעם הראשונה שנבחרה אשה חרדית. לצערי אני היחידה. אבל התהליך הוא חשוב ואני מברכת על כך".

הישג משמעות: 14 נשים חרדיות התמודדו בבחירות המקומיות, צילום: הרצי שפירא

במפלגות החרדיות טוענים שרבנים לא מרשים להתמודד. כיצד עשית זאת בכל מקרה?

"אני קיבלתי את ברכת הדרך מהרב שלי ומספר רבנים נוספים. בעלי היה חסיד של הבבא אלעזר הנכד של הבבא סאלי. בשנה שבה התחתנו ביקשתי גם את הברכה של הרב להכנס לפוליטיקה ולרוץ. הרב אמר 'תלכי ותצליחי'. לפני הריצה למונציפלי חזרתי לבן שלו האדמו"ר פנחס וביקשתי את הברכה שלו. הוא אמר 'זה מה שאבא שלי רצה, תלכי ותצליחי' בנוסף פניתי למספר רבנים מקומים וארצי שנתנו את הברכה. כולל האדמו"ר פינטו ברעננה".

האם העירייה היא רק תחנת ביניים? האם תהיי חברת הכנסת החרדית הראשונה במפלגות החרדיות?

"כן בהחלט אני מכוונת לשם, אבל כרגע התחייבתי לציבור שבחר בי פה ברעננה לייצג אותם. אני מתכוונת לשרת את הציבור כרגע משולחן המועצה, ללמוד, לצבור נסיון ולהביא להשיגים לעיר שאני אוהבת. כל דבר בזמנו ובעתו. אני לא ממהרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר