"לכלא ולא לצבא": חרדים קיצונים חוסמים את הרכבת הקלה בירושלים

מאות מפגינים מזרם קיצוני בתוך הפלג הירושלמי חוסמים את רחוב שרי ישראל/יפו בירושלים במחאה נגד גיוס חרדים לצה"ל • בין השאר נכתב על השלטים "יהרג ובל יעבור", "נמות ולא נתגייס" ו"גיוס לצבא = גזרת השמד" • כוחות משטרה ויס"מ נמצאים במקום

מחאת החרדים בירושלים: לאחר שפונו - המחאה מתקיימת על המדרכה הסמוכה ללא הפרעה לנהגים בציר הראשי // דוברות המשטרה

מאות מפגינים חרדים מזרם קיצוני בתוך הפלג הירושלמי, חסמו היום (שני) את רחוב שרי ישראל/יפו בעיר, במחאה נגד גיוס חרדים לצה"ל. הרחובות שרי ישראל ונורדאו נחסמו לתנועה לזמן מה, ולאחר מכן, המפגינים עברו לחסום את הכניסה לבירה באזור גשר המיתרים. עימותים נרשמו בין המוחים למשטרה. במהלך חסימות הכבישים, רכב דרס מספר מפגינים. אחד מהם נפצע באורח קל ברגלו. 

רכב דורס מפגינים חרדים בכניסה לירושלים // PHOTOART

חרדים קיצונים חוסמים רחוב בירושלים במחאה נגד גיוס לצה"ל, צילום: אורן בן חקון
חרדים קיצונים חוסמים רחוב בירושלים במחאה נגד גיוס לצה"ל, צילום: אורן בן חקון
חרדים קיצונים חוסמים רחוב בירושלים במחאה נגד גיוס לצה"ל, צילום: דוברות המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר: "המוחים חסמו את הצומת ושיבשו את תנועת כלי הרכב בכניסה לעיר. הם פונו מהציר לאחר שהשוטרים ולוחמי מג״ב נאלצו להשתמש בכוח ובאמצעים לפיזור הפגנות".

עוד הוסיפו, כי "כביש הכניסה לעיר וסביבתו נפתחו לתנועה. המשטרה מאפשרת את המשך המחאה שמתקיימת כעת על המדרכה הסמוכה ללא הפרעה לנהגים רבים בציר הראשי. נפתחו כלל החסימות בכניסה לעיר, בסמוך לגשר המיתרים".

החלה מחאת חרדים על גיוס לצה"ל בירושלים // דוברות המשטרה

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אך לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות, פגיעה משמעותית בציבור גדול של נהגים ומשתמשי הדרך בעורק תנועה ראשי, ומעשים פסולים אחרים שעומדים בניגוד לחוק".

רק בתחילת החודש הפגינו חרדים מפלג קיצוני נגד קידום חוק הגיוס בכביש 4 במהלכה נחסמו הכבישים ומסילת הרכבת הקלה בפתח תקווה. "נמות ולא נתגייס", נכתב על השלטים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר