מכת"זית הופעלה בת"א - עצורים בקיסריה ובירושלים בהפגנות נגד הממשלה: "זו ביזה ולא אחווה"

איילון צפון נחסם לסירוגין • מדורה הודלקה בדרך בגין • אחים לנשק" הכינו מיצג של טנק • אור שיינברג, שנפצע בלחימה בעזה: "בשטחנו ובשטח אויב, ראיתי שאפשר להגן על המדינה בנשק, בלימוד ובתפילה - במקביל"• ח"כ לשעבר יאיר גולן, במחאה בחיפה: "כישרונה הגדול של הממשלה מתבטא בהימלטות מאחריות, עליבות ניהולית, אדישות לחיי אדם ופחד מהכרעה"

מפגינים מבעירים מדורה ליד הקריה // דורשינוי

לילה של מחאות במרכז תל אביב: מאות מפגינים מ"אחים לנשק" ומשפחות החטופים חסמו הערב (מוצ"ש) את איילון צצםון וכביש בגין לכיוון צפון בסמוך לשער הקריה. מכת"זית הופעלה על מנת לפזר את המפגינים. בקיסריה נעצרו ארבעה מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי ובירושלים שניים נוספים.

ההפגנה בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

 "אחים לנשק" קיימו באזור קפלן מחאה בעד שוויון בגיוס ושחרור החטופים. במרחק קצר מהם נערכה הפגנה של ארגון "חופשי בארצנו" נגד הממשלה. הפגנות נוספות נערכו בכמה מוקדים ברחבי הארץ: בין היתר בחיפה, בירושלים ובקיסריה.

"אחים לנשק"

המדורה בדרך בגין, צילום: גדעון מרקוביץ',

אור שנייברג, מוביל ארגון "דורשינוי", קצין במילואים שנפצע קשה בלחימה בחאן יונס וממובילי מחאת "בחירות עכשיו", אמר בעצרת בת"א כי "השבוע התרחבו הסדקים בחומת ממשלת החורבן. מה רואים דרך הסדקים? אנחנו רואים שהדבק שמחזיק ביניהם אינו שותפות רעיונית, אלא שותפות למטרת ביזה, לא אחווה ולא אחדות אלא עזרה הדדית בשוד הקופה.

ההפגנה בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

"זו ממשלה בה כל אחד דואג לעתיד הפוליטי שלו. בשטחנו ובשטח אויב, ראיתי שאפשר להגן על המדינה בנשק, בלימוד ובתפילה - במקביל! מי שרוצה לברוח - שיברח, אנחנו, דור השינוי, נתקדם ונבנה יחד את ישראל החדשה".

פעיל המחאה משה רדמן אבוטבול, אמר בנאומו: "אנחנו רואים את זה בהתנהלות שלהם בסוגיית החטופים והחטופות שנמקים בשבי בגלל שיקולים פוליטיים. אנחנו רואים את זה בסירוב שלהם לדון ביום שאחרי בעזה, סירוב שגורם לפגיעה בלוחמים שלנו משיקולים פוליטיים.

משה רדמן אבוטבול,, צילום: גדעון מרקוביץ'

"אנחנו רואים את זה בהתנהלות הפושעת שלהם עם התקציב וחוק ההשתמטות. בכל מקום הם משאירים חורבן. ולמרות החורבן הזה והתמונה הכל כך ברורה - מאז השבעה באוקטובר מאות אלפי אנשים טובים, פטריוטים אמיתיים עדיין יושבים בבית".

הפגנה בת"א, צילום: גדעון מרקוביץ'

סיגלית הלל, אמו של אורי טשרניחובסקי ז"ל שנרצח בנובה, אמרה בעצרת: ״שמעתי את דברי תא"ל גולדפוס והרכנתי ראש בענווה. אדוני ראש הממשלה, מה אתה עושה על מנת שההנהגה בראשותך אכן תהיה ראויה ללוחמיה – החיים והמתים? על אילו ערכים בדיוק אתה שומר ואיזה ביטוי ניתן להם בהחלטות הממשלה? אולי על ידי ביטול פרס ישראל לאב שכול שנמנה עם מתנגדיך? או שמא באמצעות תרבות ה"הפרד ומשול", תוך שיסוי שרים בבכירי הצבא והביטחון?".

הפגנה בבאר שבע, דודו גרינשפן,

עמרי שפרוני, ראש המכינה ע"ש רבין, ובן קיבוץ בארי שאיבד ארבעה מבני משפחתו ב-7.10: ״הייתי שם עם משפחתי באותה שבת. הופקרתי. הקיבוץ שלי הופקר והמדינה שלי הופקרה. הופקרנו ע"י הנהגה חלולה, מושחתת, קיצונית ומפלגת. הנהגה שאינה ראויה לשם "מנהיגות", שעד היום לא לקחה אחריות. לא אמרה את המילים הפשוטות "נכשלנו. נלך הביתה!".

מפגינים בחיפה, הרצי שפירא,

בהפגנה בחיפה אמר ח"כ לשעבר ואלוף במיל' יאיר גולן: "אנחנו חייבים להפיל את ממשלת ההרס שמושלת בנו כיום. ממשלה, שכישרונה הגדול מתבטא בהימלטות מאחריות, עליבות ניהולית, אדישות לחיי אדם, פחד מהכרעה, חובבנות, שחיתות, ציניות, והפיכת כל תחום מחיינו לעבד – עבד לקיום שלטונה".

יאיר גולן בהפגנה בחיפה, צילום: הרצי שפירא

"אחים לנשק" הפגינו מול שער בגין בקריה כנגד "גרירת הרגליים בקידום עסקת החטופים". בקבוצות הפעילים של התנועה נכתב: ״הפקרת החטופים חייבת להסתיים, עסקה על חייהם של האחים.יות שלנו מונחת על שולחן הממשלה. זו העסקה שתחזיר אותם/ן הביתה! אין לב לקבינט שמתכנס בשישי ואז מתפזר כי השבת נכנסת, משאיר משפחות מרוסקות תלויות בין תקווה ליאוש. משפחות שכבר 5 חודשים אין להן יום חול ואין להן שבת. האחים.יות שלנו בידי מפלצות ארורות במנהרות החמאס. הממשלה יכולה וצריכה לשחרר אותם״.

ההפגנה בת"א, צילום: רויטרס

מאות מפגנינים הגיעו הערב לקיסריה להפגין מול מעונו הפרטי של ראש הממשלה. במהלך ההפגנה עברה במקום שיירת ראש הממשלה. והמפגינים תעקו לעבר השיערה: "אשם". המפגינים חסמו לסירוגין את רחוב רוטשילד והתקדמו לכיוון מעון ראש הממשלה. המשטרה עצרה ארבעה מפגינים בגין הפרת סדר. גם בצומת כרכור חסמו מאות מפגינים את התנועה. לטענת המפגינים אחד הנהגים ניסה לדרוס מפגינים. הנהג לא נעצר.

מאות בני אדם השתתפו הערב (מוצאי שבת) בהפגנה אותה קיים ארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף" מול בית הנשיא בירושלים, בקריאה להחליף את הממשלה מתוך צורך באמון בהנהגה ותיקון המדינה. הדוברים המרכזיים בהפגנה היו הרב בצלאל כהן, ראש בית המדרש "אנשי חיל" למנהיגות תורנית ומקים הישיבה התיכונית החרדית "חכמי לב", ובני ברבש, סא"ל במילואים, סופר ותסריטאי.

הפגנה בירושלים, צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף

הרב כהן אמר כי "רבים וטובים בקהילה החרדית חשים היטב שהמצב הנוכחי אינו ראוי ויש לשנותו בהקדם האפשרי באופן משמעותי ביותר. הם מרגישים בעומק ליבם את חוסר ההיגיון ואי הצדק במצב העכשווי, והם מבקשים לתקן אותו וליטול חלק בהגנה על העם והארץ, מתוך תחושת שותפות ואחווה. לצערי הרב, אני חושש שאין לנו את המנהיגות התורנית והציבורית שמסוגלת להוביל את המהלך הנחוץ הזה, והשינוי הזה יצטרך להתחולל על ידי יחידים מתוך הקהילה החרדית.

הרב כהן נואם בעצרת בי-ם, צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף

בהכנת הכתבה השתתפו: יורי ילון, ירון דורון ומישל מכול

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר