ממשלת ארה"ב הטילה סנקציות על שלושה מתיישבים נוספים; נוער הגבעות תוקף: "רוח גבית להמשך הפעילות"

הממשל האמריקני מוסיף לנקוט בצעדים חריפים נגד מתיישבים יהודים ביו"ש, שלדבריהם מעורבים "באלימות קיצונית" • ההגבלות האחרונות הוטלו נגד ״החווה של משה״ בבקעת הירדן ו״החווה של צבי״ בבנימין • הממשל אף הטיל הגבלות על הטלת סנקציות נגד צבי בר יוסף, משה שרביט ונריה בן פזי • מנכ"ל "חוננו" בתגובה להחלטה: "יש אחראים בלעדיים על הטירוף הזה והם נבחרי הציבור שלנו" • השר בן גביר: "הממשל האמריקני לא מבינים מי הוא אויב ומי הוא אוהב"

מתיישבים יורים לעבר ערבים שהתפרעו בכביש // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ממשיכים בהטלת ההגבלות: ארצות הברית הטילה היום (חמישי) סנקציות על ״החווה של משה״ בבקעת הירדן ו״החווה של צבי״ בבנימין. לטענת מחלקת המדינה האמריקנית, ה"חוות" הללו משמשות מקום כינוס לקראת יציאה להתקפות נגד פלשתינים. נוסף על כך, הודיע משרד האוצר האמריקני על הטלת סנקציות נגד צבי בר יוסף, משה שרביט ונריה בן פזי.

נזכיר, כי הממשל האמריקני החליט להטיל את הסנקציות בטענה ל"רמה גבוהה של אלימות מתנחלים קיצונית" ביו"ש, המבוצעת בידי פלגי מתיישבים ביו"ש. בניגוד לסבב הקודם של הסנקציות, כאן לא מדובר באנשים אנונימיים אלא בשמות בולטים בעולם הגבעות והחוות ביהודה ושומרון. נריה בן פזי נחשב לאחד האנשים הבולטים בחוות ביהודה ושומרון ומתגורר בחווה בסמוך ליישוב רימונים. הוא שוחרר ממעצר מנהלי לפני שבוע בלבד והוצא נגד צו הרחקה מיו"ש. משה שרביט, שכבר הוטלו עליו סנקציות על ידי הבריטים מפעיל את חוות נחל תרצה בבקעה, ומסומן על ידי ארגוני שמאל קיצוני כבר תקופה ארוכה. צבי בר יוסף מפעיל חווה בגוש טלמונים.

הוטלו סנקציות אמריקניות נגד מתיישבים נוספים ביו"A - ביניהם גם נגד צבי סוכות, צילום: מרים צחי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף כך את ההחלטה האמריקנית: "הוכחה נוספת שהממשל האמריקאי לא מבינים מי הוא אויב ומי הוא אוהב. המתיישבים הם טובי בנינו שבונים, מיישבים ומביאים ביטחון למדינה, להם מגיע הצדעה לא סכין בגב".

בציוץ בחשבון ה-X שלו כתב מטעם הציונות הדתית, ח"כ צבי סוכות: "הסנקציות האמריקאיות כלפי אזרחי ישראל שמוטלות ללא אף בסיס הן מעשה הזוי, בזוי ומכוער. מדינת ישראל מחויבת להגן על אזרחיה גם מול מדינות ידידותיות. נעשה הכול כדי להגן על אזרחי ישראל".

גורמים בגבעות מסרו:  "הסנקציות האלה לא רק שלא ישברו את הפעילים בגבעות ובחוות, להיפך, הם רק יגרמו לרוח גבית לפעילות. בטווח הזמן הקצר מאוד הם אולי יקשו מעט, אבל על הקושי הזה תחפה התמיכה הרחבה שמגיעה בשבועות האחרונים מהציבור שמבין שהגבעות הם המחסום היחיד בשטח למדינה הפלשתינית שקורמת עור וגידים ביו"ש".

זאת ועוד אמרו המתיישבים גבעות : "הסנקציות האלה הציפו את המערכה שניטשת בשטח במשך שנים, וגרמו לכל הציבור להבין את חשיבות המאבק מול הרשות הפלסטינית וארגוני השמאל הקיצוני. מה אנשים יעשו בפועל? ישתמשו במזומן, יעבירו דרך חשבון של חבר, זו לא תהיה בעיה. עברנו כבר צרות גדולות מזה ויצאנו מהם חזקים הרבה יותר".

אלימות מתיישבים יהודים ביו"ש, צילום: איי.פי

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת כתבו כך לנוכח ההחלטה האמריקנית: "הקמפיין השקרי של 'אלימות המתנחלים' הוכח מעל לכל ספק כמרושע ושקרי לחלוטין. צר לנו שדווקא אל מול התמיכה הפומבית של בכירי הרשות הפלסטינית בטבח האיום של השביעי באוקטובר ומספרם הרב של המחבלים שיצאו מתוכה - ארה"ב לא עושה דבר מבחינת המרצחים תאבי הדם כל ישראלי הוא מתנחל - תושב ניר עוז, קרני שומרון ותל אביב כאחד. באמצע מלחמת קיום, ככה לא מתנהגים ידידים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן, הגיב כך להחלטה האמריקנית: ״עוד החלטה שערורייתית מבית היוצר של קמפיין הבחירות של ג'ו ביידן. במקום להעניש את המחבלים, ארה"ב מענישה את הקורבנות. במקום להילחם בשורשי הטרור הפלשתיני, ארה"ב בוחרת לתת גיבוי למחבלים ואנרכיסטים להמשיך להגיע ולתקוף יישובים ברחבי יו"ש". נאמן אף פנה בתגובתו לממשלת ישראל וקרא להם לפעול נגד הסנקציות האמריקנית: "אנו שבים וקוראים לממשלת ישראל והעומד בראשה ראש הממשלה נתניהו לשים קץ לתופעה בזויה זו, לא יתכן שיהודה ושומרון תהפוך לשעיר לעזאזל".

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, צילום: אורן בן חקון

מנכ"ל הארגון "חוננו", שמואל מידד (זנגי), הגיב גם הוא להחלטה: "האצבע המאשימה שלנו לא מופנית לביידן או לגורמים אנטישמים כאלה ואחרים בחו״ל. יש אחראים בלעדיים על הטירוף הזה והם נבחרי הציבור שלנו - ממשלת ישראל. סבב הסנקציות האנטישמיות הראשון עבר בשתיקה רועמת והתוצאה היא המשך החרפה הזו. אני קורא לממשלת ישראל ובפרט לשר האוצר לממש מדיניות ציונית לאומית בראש מורם, ולהורות לבנקים באופן מידי לשחרר כל הגבלה שהוטלה על הגיבורים האלה. ממשלת ישראל צריכה להגיב בחריפות רבה לחרפה הזו שיצאה מתחת ידי אלו המגדירים עצמם כידידים שלנו".

מתנועת "לוחמים לשלום" נמסר בעקבות ההצהרה של ארה"ב: ״ממשלת ישראל ואזרחיה מתקרבים לנקודת בחירה בין המשך השליטה על עם אחר תוך דיכוי בתמורה לחורבן כלכלי מדיני, או ויתור השליטה הזו בתמורה לצמיחה ושלום. רק הסדר מדיני יביא פתרון למשבר המתפתח הזה״

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר