סמל עוז דניאל, החייל שנחטף לעזה, הוכרז כחלל צה"ל

עוז דניאל נחטף לעזה ב-7 באוקטובר לאחר שהוצא מטנק על גבול עזה על ידי מחבלי חמאס • הלווייתו תתקיים ביום שני בבית העלמין הצבאי בכפר סבא • עיריית כפר סבא: "קוראים לתושבות ותושבי העיר ללוותו בדרכו האחרונה עם דגלי ישראל ברחוב ויצמן סמוך לבית העלמין"

סמל עוז דניאל. צילום: דובר צה"ל

סמל עוז דניאל, חייל צה"ל שנחטף לעזה והוכרז כנעדר מאז 7 באוקטובר הוכרז כחלל צה"ל. עוז, תושב כפר סבא, הותיר אחריו הורים, אמיר ומירב, ואת הדר, אחותו התאומה בת 19.

בעיריית כפר סבא אמרו: "בכאב גדול התבשרנו כי עוז דניאל תושב העיר, שנעדר מה-7 באוקטובר הוכרז כחלל צה״ל. עוז, בוגר חטיבת בר לב ותיכון גלילי בעיר, הלוויתו תתקיים מחר, יום שני 26/2 בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בעיר. אנו קוראים לתושבות ותושבי העיר ללוותו בדרכו האחרונה עם דגלי ישראל ברחוב ויצמן סמוך לבית העלמין הצבאי ברחוב ויצמן פינת רחוב העמק. תנחומינו למשפחת דניאל היקרה, כפר סבא מחבקת אתכם".

הדר, אחותו התאומה שנסעה להאג עם משלחת משפחות החטופים, אמרה אז, במעמד העלייה למטוס להולנד: "אני בת 19, רק התחלתי…את המשך חיי אני רוצה להעביר עם עוז כאן איתי. לפני 4 חודשים זה קרה בבית שלי, זה שהיום זה קרה בישראל לא אומר שמחר זה לא יקרה באירופה או ארצות הברית. הדור שלנו הוא שיקבע איך יראה העתיד, ולכן עלינו לעשות הכל כדי לוודא שהמשך חיינו לא יראה כפי שהוא כרגע- כי אלו לא חיים. הגיע הזמן שהצדק ייעשה".

 

האחיות התאומות של עוז דניאל ונמרוד כהן, שנחטפו מאותו הטנק// נועם (דבול) דביר

 

חברו, איתי גרוניק, כתב עלינו ב-15 בפברואר: "לא הגיוני והזוי לחשוב שיש לי חבר שמהרגע שהכרתי אותו, אותו הבן אדם שהפך לאחת הדמויות המרכזיות בחיי ליווה אותי, חיזק אותי והפך אותי לבן אדם שאני היום נמצא כבר מעל 130 ימים בשבי של ארגון טרור רצחני בלי שאני יודע עליו כלום. ובחיים לא אשכח את השיחה האחרונה שלי איתו 6 שעות בלבד לפני המתקפה בחצות של ה 7.10 שדיברנו מתי הוא פעם הבאה חוזר הביתה, אחרי שבאוגוסט ראיתי אותו פעם אחרונה בגלל היציאות הקשוחות שלו בצבא, ועל ההודעה האחרונה הוא עשה לי לייק וזה האות האחרון שיש לי ממנו".

"יומיים אחרי תחילת המלחמה אני מקבל את סרטון החטיפה שלו כן אותו הסרטון המפורסם עם הטנק שעלה באש ליד הגבול ואיך שהמחבלים שולפים משם חיילים וביניהם גם את חבר שלי ולחשוב שהוא עוד בחור צעיר שעוד חייב לחוות את החיים לצחוק לנגן ולהמשיך להיות המאסטר בגיטרה ולהגשים את חלומו בלהיות מוזיקאי".

במטה משפחות החטופים מסרו: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת דניאל ושולחים תנחומים להוריו מירב ואמיר ואחותו התאומה הדר. עוז דניאל ז״ל (19), אהב את החיים, היה בעל חוש הומור וחיוך ענק. היה מוקף בהמון חברים ותמיד היה זה שהצחיק את כולם. חבריו של עוז מספרים שאי אפשר היה להתעלם מהאדם הערכי שהיה. עוז היה נגן גיטרה מחונן שהאמין כי בכוחה של המוזיקה לשנות את העולם. הלהקה האהובה עליו הייתה גאנז אנד רוזס. עוז ז״ל שירת בגבול רצועת עזה ונחטף בשבת השחורה יחד עם חבריו לטנק. גופתו של עוז עדיין מוחזקת בשבי החמאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר