במחאה על האוכל שניתן לחטופים: המשפחות יערכו "ארוחת שישי" עם רבע פיתה

המשפחות יערכו סעודת שבת משותפת ועצובה - לציון 20 ארוחות שישי ו-21 שבועות, שהחטופים אינם יחד איתם • משפחות החטופים יקיימו את השבת הקרובה "כמו במנהרות חמאס" - ומבקשים מהציבור להצטרף אליהם

הפגנת משפחות החטופים בשער שאול מול הקריה || משה בן שמחון

מה יש לארוחת שישי? רבע פיתה עם כף גבינה: במטה משפחות החטופים ממשיכים בסדרת אירוע המחאה במטרה להשיב את יקיריהם הביתה. כעת המשפחות מבקשות מהציבור לציין את השבת הקרובה כשבת הזדהות עם החטופים – "כמו במנהרות החמאס".

המשפחות מתכוונות לעשות ארוחת שישי במטה החטופים בתל אביב שם יאכלו "רבע פיתה, כף גבינה, ונייר טואלט במקום כיפה". המשפחות כבר הודיעו במהלך השבוע על התבצרות מול הקריה בתל אביב. כעת הן יגיעו לעשות את סוף השבוע בכיכר החטופים ממחר, יום שישי בצהריים, ועד לסיום העצרת המרכזית במוצאי שבת.

הפגנת משפחות החטופים מחוץ לקריה, צילום: גדעון מרקוביץ'

המשפחות יערכו סעודת שבת משותפת ועצובה - לציון 20 ארוחות שישי ו-21 שבועות, שהחטופים אינם יחד איתם ונאלצים לקבל את השבת במנהרות החמאס החשוכות.
לאורך הארוחות (שישי ערב, שבת בוקר, סעודה שלישית), כל בן משפחה יאכל רבע פיתה עם כף גבינה בלבד, לאור הזדהות עם התנאים הקשים מנשוא, אותם חווים יקיריהם כבר 140 ימים כשהם מוחזקים בחושך, בקור ותחת רעב תמידי.

במטרה לקיים את המחאה במקומות נוספים, במטה אומרים כי מאפיות רבות ברחבי הארץ יספקו רבעי פיתות לצד חלות השבת. במאפיות רבות ברחבי הארץ, יניחו מחר בפתחן ארגז עם רבעי פיתה: "עם ישראל מוזמן להצטייד ברבע פיתה כשהוא בדרכו לקנות את חלת השבת, את רבע הפיתה נניח לצד החלה במרכז השולחן ולרגע אחד כולנו ביחד נזכור ונתייחד עם אלו שעדיין אינם כאן והגיע הזמן להשיבם הביתה".

רבע פיתה וכף גבינה לבנה. על פי עדויות, זו ההקצבה שניתנת לחטופים בשבי, צילום: מטה המשפחות

מחר יקיימו מספר משפחות חטופים "כנס ביטחון ישראל" ביחד עם גורמים אזרחיים ומשפחות שכולות שיעסוק בשאלות הציבוריות הנוגעות להחזרת החטופים והיום שאחרי. האירועים האלה מגיעים לאחר עזיבתו של איש יחסי הציבור רונן צור את תפקיד ראש מטה החטופים על רקע בקשתן של מספר משפחות, בטענה כי הוא צבוע בצבעים פוליטיים ועלול להוות מכשול בדרך לעסקת חטופים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר