משפחתו של יובל קסטלמן ז"ל: "להעמיד לדין את האחראים בטיוח"

במסיבת עיתונאים המשפחה חשפה סרטון המעלה בעיות חריגות בהתנהלות המשטרה והאגף לחקירות שוטרים • האב משה: "הוצאתו של יובל ז"ל מהקבר לא היית מוצדקת, נבעה משקר והייתה מיותרת, היו פה מחדלים קשים, זו לא חקירה זו בדיחה" • עורך הדין שמייצג את המשפחה אמר: "קצין משטרה שמשקר למשפחה שכולה בעת השבעה זה מעבר לרשלנות, צריך להבין למי יש אינטרס למנוע מאתנו לדעת מה קרה ליובל"

משפחתו של יובל קסטלמן ז"ל במסיבת העיתונאים. צילום: קוקו

"משטרת ישראל ומח"ש מפקירות את גיבור ישראל": משפחתו של יובל קסטלמן ז"ל, שכזכור נהרג בשוגג לפני כחודשיים לאחר סיכל פיגוע בירושלים, קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים. בה, הם טענו לפגמים רבים שהתנהלו בחקירת נסיבות מותו של יובל ז"ל ודרשו, בפנייה ישירה לפרקליט המדינה, להעמיד לדין את האחראים בטיוח. בתחילת מסיבת העיתונים, חשפה המשפחה סרטון אשר מציג את כשלי המשטרה לדבריהם.

לאחר מכן, החל לנאום האב משה קסטלמן שפתח כך את דבריו: "שלום ותודה לכל מי שהגיע, אני רוצה לציין בראשית דבריי שהמעמד הזה לא קל בעבורנו. אנחנו משפחה שלא רגילה לחשיפה תקשורתית ומבחינתנו זה משהו שנכפה עלינו. הוא (יובל ז"ל) שירת במגב עוטף ירושלים וגם במשטרת ישראל במשך ארבע שנים. אני עצמי מתנדב במשטרת התנועה והדבר הכי קשה עבורנו זה לאבד אמון במשטרת ישראל". עוד הוא אמר: "במידה מסוימת בהתחלה קצת שמחנו על ההחלטה, על אותה הודעה שפרקליט המדינה מורה למח"ש לפתוח בבדיקה להגיע לחקר האמת, שכן היו פה באמת מחדלים מעבר לרשלנות. ברור שזו ממש פגיעה בצדק ושיבוש הליכי חקירה, אין מילה אחרת. חשבנו אולי יימצאו את חקר האמת כי חשוב לנו שתהיה משטרה חזקה; וסמכנו על מח"ש שזה גוף חיצוני שיגיע לאמת".

האב, משה קסטלמן, צילום: קוקו

עוד הוא אמר: "לצערי אנחנו נמצאים חודשים ועשרה ימים אחרי אותה הנחיה ושום דבר לא קרה זה, לא בדיקה זה יותר בדיחה. מכאן כינסנו את מסיבת העיתונאים הזאת, על מנת לקרוא למבקר המדינה לפתוח בחקירה. עד כה, לא מצאו לנכון לתחקר את השוטרים שהיו באירוע וכמו שהבנו מהרופא לא פנו אליו בכלל, אז איך אפשר להגיע לחקר האמת?".

אחיו של יובל קסטלמן ז"ל המשיך את דברי אביו: "מה שאני רק רוצה להוסיף, לפני כמה ימים אספתי עוד שני ארגזים מהדברים של יובל מהדירה שלו שבמבשרת ציון. מצאתי שם ארגז שלם של מסמכים שבהם רואים את המקצועיות שלו גם כשוטר, איך הוא המשיך ללוות תיקים וכתב מכתבים למפקדי מחוז שיגיעו לצדק. אחר כך, בעבודה שלו בראשות להגנת הצרכן למען החלש, זה מה שהנחה אותו בכל תפקידים שהוא עשה כעובד ומשרת ציבור. זה מה שיובל עשה גם בפיגוע, הוא פעל לסכל פיגוע ואנחנו כאן לסכל טיוח, בשביל זה הגענו לכאן ובשביל זה אנחנו צריכים אתכם. אני מרגיש שבלי העיסוק התקשורתי לא הינו יודעים על העוול שנגרם לנו עד היום".

משפחתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל האבא משה, האמא תמר, הבת נגה, האח שקד, צילום: אריק סולטן

אחיו של המנוח, רן, הוסיף: "מבחינת המשטרה אני לא יודע למי יש אינטרס לפגוע בחקר האמת אבל קצין משטרה שמגיע אלינו ומשקר למשפחה שכולה בזמן השבעה זה, מעבר לרשלנות. צריך לחקור ולהבין למי יש כאן אינטרס למנוע מאתנו לדעת מה קרה ליובל, ובסופו של דבר זה לא רק הסיפור שלנו. אם המשטרה בחרה לטייח סיפור מהסוג הזה, אזרח יוצא משטרה שסיכל פיגוע, הוא מטייחת דברים נוספים. כמו שאבא שלי אמר במהלך השבעה יש לנו רק משטרה אחת והיא צריכה להיות נקייה".

לאחר מכן, נאם עורך הדין אשר מייצג את המשפחה, עו"ד עמית שלף: "אם ביובל עשו ווידוא הריגה, אז המחלקה לחקירות שוטרים עושים ווידא מריחה. הם ממשיכים את קו הטיוח, הקו של לקבור את האמת. צעקנו את זה החל מהרגע הראשון, הנה זה קורה. מה בודקים ריבון עולמים, הרי נאמר לנו ממח"ש שהוא לא חוקר שוטרים אלא תחת אזהרה, והרי מדובר בבדיקה משכך אם השוטרים לא דיברו עם הרופאים. נוסף על כך, נכתב מזכר שקרי ששוחרר לתקשורת שכתב בו נטען שהשוטר דיבר עם הרופאים, בפועל שקר". 

עורך הדין שמייצג את משפחת קסטלמן: ״ביובל עשו וידוא הריגה ומח״ש עושים כעת וידוא מריחה״ // צילום: משה בן שמחון

עורך הדין השני שמעורב בייצוג המשפחה אמר: "אני ישבתי באותו יום נוראי בשבעה כשהגיע אותו קצין משטרה ושיקר במצח נחושה. מי ששיקר כך ראוי וצריך להיבדק, ואני חושב שכלל הציבור צריך להרים גבה ולבדוק את עבודת המשטרה החוקרת גם בתיקים אחרים כדי להבין האם זה פעם ראשונה או שזה קרה בעבר. מעבר לכך, אנחנו לא מדברים על חקירה מורכבת. אנחנו ללא תשובות בעת הזו, החקירה עצמה של מותו של יובל היא חקירה קצת יותר מורכבת כי היא כוללת מעבדות ופורנזיקה אבלמה המורכבות בבדיקת מח"ש? אין מורכבות יש טיוח ויש ווידא מריחה".

"בסופו של דבר הדברים הם פשוטים וחדים משטרת ישראל ומח"ש מפקירות את גיבור ישראל, יש כאן גיבור ישראלי יוצא דופן שלא היה צריך לרוץ לתוך האש אבל הוא בחר בכך. לאחר שהוא בחר בכך היינו צריכים לעשות הכול כדי לכבד את זכרו", כך אמר עורך הדין.

אחיו של יובל קסטלמן ז"ל: "המשטרה בחרה לטייח את סיפור מותו של אזרח יוצא משטרה" // משה בן שמחון

"אנחנו כולנו חושבים שמה שהכי ראוי והכי נכון לא רק לנו אלא לכל אזרחי ישראל זה שבעת הזאת תוקם וועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את רצף האירועים והשקרים, וכן את רצף הניסיונות לטיוח. זאת הזכות שלו כאזרחים וזה המינימום האפשרי שניתן לעשות בעת הזאת אחרי ההתעללות במשפחה", כך סיכמו המשטרה ועורכי הדין את מסיבת העיתונאים.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה לפרסום: התיק מצוי בבדיקת מח"ש ובמסגרתו נערכות פעולות חקירה רבות, שטרם הסתיימו אשר מטבע הדברים לא נוכל לפרט לגביהן בשלב זה. מח"ש אשר פועלת בכדי לגבש החלטתה בהקדם האפשרי מצויה בקשר עם באי כוחם של משפחתו של יובל קסטלמן ז"ל וכשתתקבל החלטה הם יעודכנו על כך כמקובל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר