בצילו: רפת כיסופים שבה נרצח ראובן הייניק - קמה מחדש

לאחר שהרפת ומכון החליבה נהרסו כליל שלושה ימים אחרי תחילת הלחימה, נפתח דף חדש עם הנחת אבן פינה בנוכחות הנהלת תנובה שהרימה את הפרויקט, חברי הקיבוץ ומשפחתו של ראובן • יו"ר קיבוץ כיסופים: "נדרנו שהרפת תקום מחדש - אנחנו חייבים זאת לראובן, וגם לעצמנו"

הנחת אבן הפינה. "חייבים לראובן, ולעצמנו". צילום: דודו גרינשפן

"ראובן היקר נפל במקום שהכי אהב, ברפת שהיתה מפעל חייו. לצערנו, הוא שילם בחייו על מסירותו לפרות".

לאחר הטבח והקרבות הקשים: פרשן "ישראל היום" יואב לימור בסיור ביישובי עוטף עזה

כך סיפרה דורית, אלמנתו של ראובן הייניק ז"ל - מי שדאג לפרות ברפת כיסופים כמו למשפחתו. הייניק, מנהל הרפת בקיבוץ, נרצח ברפת שלושה ימים אחרי תחילת הלחימה על ידי מחבלים שהסתתרו בה.

שהשמש תעבור עלי

"הפרות זעקו לעזרה וראובן הגיע. לא היה לי ספק שהוא יגיע בעצמו ולא ישלח אף אחד אחר", אמר גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, על הייניק שהגיע מביתו באשקלון כדי לטפל בפרות שלא נחלבו כמה ימים.

קיבוץ כיסופים. "השער היה הרוס ומחבלים זרוקים בכל מקום", צילום: אי.פי

לאחר שהרפת ומכון החליבה נהרסו כליל בקרב על כיסופים, היום נפתח דף חדש, עם הנחת אבן הפינה לרפת החדשה, בנוכחות הנהלת תנובה שהרימה את הפרויקט, חברי הקיבוץ ומשפחתו של ראובן.

הזמרת ירדנה ארזי, שהיתה הזמרת האהובה על ראובן, שרה את השיר "שהשמש תעבור עלי". הרפתות באזור כולו מהוות נתח של כחמישה אחוזים בלבד מכלל תוצרת החלב של מדינת ישראל, אך המחלבות והחקלאות בגבולות הארץ וביישובי הספר הן זיקוק הציונות, וזאת גם אחת הסיבות שתנובה גייסה באופן מהיר סיוע בהיקף כולל של כ־15 מיליון שקלים.

בית שרוף בכיסופים, צילום: אורן כהן

חיים גבריאלי, יו"ר דירקטוריון תנובה, הסביר את החשיבות בחיזוק המקום בזמן שיא: "קרן הרפתנים של תנובה נועדה לשיקום מהיר של רפתות העוטף. אחד העקרונות המרכזיים שהגדרנו לעצמנו הוא אישור מהיר של המענקים, ועד עתה כבר הספקנו לסייע ביותר מ־5 מיליון שקלים מתוך הקרן לשיקום הרפתות בנחל עוז, בעין השלושה, בעלומים, בניר יצחק, במושב יכיני, וכמובן בכיסופים".

גברי ברגיל, יו"ר קיבוץ כיסופים: "ביום הנורא שבו איבדנו את ראובן ז"ל והרפת נהרסה, נדרנו נדר, שהרפת תוקם מחדש. אנו חייבים זאת לראובן, וגם לעצמנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר