יום שני ברציפות: מעבר כרם שלום נחסם שוב למעבר שיירות האספקה והסיוע לרצועה

משפחות החטופים ותנועת צו 9 הגיעו שוב למעבר הגבול לאחר שאתמול המוחים היו במקום במשך 7 שעות, ומתוך 60 משאיות סיוע - 51 שבו למצרים • באנו לפה כדי להראות לרה"מ שהוא צריך לגדל אומץ, לעמוד מול האמריקנים ולהגיד להם, כמו שגולדה מאיר אמרה במלחמת יום כיפור: 'אף טיפת מים עד שאני לא רואה את השבויים שלנו חוזרים הביתה'", אמר דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף

המחאה בכרם שלום: "אנחנו דורשים שלממשלה יהיה את עמוד השדרה שלא לתת להם סיוע הומניטרי" // צו 9

לאחר שאתמול חסמו מאות מוחים מאנשי מחאת משפחות החטופים והחללים ואנשי תנועת "צו 9" את כניסת משאיות הסיוע ההומניטרי במחסום כרם שלום, ומנעו מהן לעבור לרצועת עזה, הם הגיעו למקום גם היום (חמישי), חדורי מטרה - "אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר", אמרו.

מפגינים חוסמים את הסיוע ההומניטרי במעבר כרם שלום (ארכיון), צילום: אמהות הלוחמים

דני אלגרט שאחיו איציק חטוף, אמר בזעם: "אנחנו פה היום להראות לראש הממשלה שהוא יכול לעצור את המשאיות כמו שאנחנו עוצרים את המשאיות עכשיו. אף משאית לא תיכנס עם סיוע הומניטרי לרצועת עזה. באנו לפה כדי להראות לראש הממשלה שהוא צריך לגדל אומץ, לעמוד מול האמריקנים ולהגיד להם, כמו שגולדה מאיר אמרה במלחמת יום כיפור: 'אף טיפת מים עד שאני לא רואה את השבויים שלנו חוזרים הביתה'".

"אני קורא לכל אזרחי המדינה, תבואו למחסום ותעצרו בגופכם את הסיוע ההומניטרי הזה, שהוא בכלל לא הומניטרי כי הוא מוגש רק לחלק אחד של האוכלוסייה שנמצא שם. החטופים לא מקבלים שום סיוע הומניטרי. אין ביקורים של הצלב האדום, אין שום אוכל, תרופות, סימני חיים, שום דבר הומניטרי לא קורה לחטופים שלנו".

משפחות החטופים בניסיון לחסום את מעבר כרם שלום למשאיות הומניטריות (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

צופית ליבמן שגיסה אליקים חטוף: "חברים, אנחנו היינו פה אתמול ועשינו את הבלתי אפשרי - עצרנו את המשאיות האלה. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל להגיע. אם יהיו פה אלפי אנשים שיעמדו וימחו המשאיות לא יעברו. המשפחות צריכות אתכם. הסיוע ההומניטרי הזה הוא מחדל מוסרי. כשאנחנו לא יודעים איפה המשפחות שלנו ואם הם בחיים בכלל, הם מקבלים סיוע הומניטרי.

היא ממשיכה ומוסיפה מסר לממשלה: "האזרחים האלה מחפים על פשע, הם עוזרים לחמאס ובחרו בחמאס, ואין שום סיבה שהם יקבלו דבר וחצי דבר מממשלת ישראל. אנחנו דורשים שלממשלת ישראל יהיה את העמוד שדרה שלא לתת להם סיוע הומניטרי - רק ככה נקבל את החטופים שלנו בחזרה".

המשפחות ופעילים מפגינים סמוך למעבר כרם שלום (ארכיון), צילום: ללא

כאמור, התברר כי רק תשע משאיות נכנסו אתמול לרצועה דרך המעבר, מתוך 60 שהמתינו. 51 המשאיות הנותרות שבו למצרים. "גאים שעמדנו במשימה ומעבר כרם שלום היה לאורך כל שעות היום חסום לתנועה. שיירות המשאיות הארוכות לעזה נותרו תקועות עד למחר, ואנחנו נפעל שימשכו ככה עד שיחרורם של כל החטופים", אמרו מטעם "צו 9".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר