עומר אדם, יוסף חדאד וארגון "ידידים": אלו רק חלק מ-16 הזוכים בפרס "אות לעורף"

לראשונה הוענק אות מיוחד לאישים ולגופים על פעילותם הראויה לציון ולשבח במסגרת מלחמת 'חרבות ברזל' • ועדת הפרס, מטעם המועצה לציונות, בראשות הגב' מרים פרץ, נמקה את הבחירה להוקרת ארגון "ידידיים": "תחומי הפעילות הרבים של הארגון הפכו אותו בימי הלחימה למעין מרכז סיוע ארצי ענק במימדיו שנרתם באופן יוצאת הדופן לאיתנות העורף ולחוסן האזרחי"

זכו לאות "גיבורי העורף" על הירתמותם מאז פרצה המלחמה. צילום: דוברות ארגון "ידידים"

לאחר למעלה מ-100 ימי לחימה, אותות "גיבורי העורף" הוענקו לשישה עשר אזרחים וגופים, על פעילותם יוצאת הדופן שביצעו מאז פרצה המלחמה. האותות חולקו בטקס שנערך אתמול (ראשון) על ידי המועצה הציונית בישראל מבית ההסתדרות הציונית העולמית.

אות "גיבורי העורף" חולק למספר קטגוריות לרבות הסברה, העלאת מורל, הקמת חמ"לים אזרחיים ועוד. המכנה המשותף לכולם הוא רוח ההתנדבות, ההירתמות, האחדות והעשייה של החברה הישראלית האזרחית.

ארגון "ידידים" נבחר לקבל את אות ההערכה לאור ההירתמות יוצאת הדופן שגילה מאז ימי הלחימה הראשונים. מתנדבות ומתנדבי "ידידים" סייעו רבות לאזרחי ישראל, ובתוך כך גם למשפחות החטופים, לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון. מלבד המענה הראשוני של הארגון בסיוע במשימת הקודש של פינוי הנרצחים באזור הדרום, ובסיוע מיידי לאזרחים בהשמשת ממ"דים, מתנדבי הארגון הובילו מערך הסעות לשינוע חיילים לבסיסיהם ולאיזורי הכינוס. לא זו בלבד, ארגון "ידידים" הקים חמ"ל מבצעי ומוקד חירום ייעודי, סייע בשינוע ציוד ומזון לחיילים ובהמשך גם בשינוע כלי רכב למשפחות מגוייסי המילואים.

מנכ"ל ארגון ידידים בקבלת הפרס "אות לעורף", צילום: דוד סקורי

ארגון ידידים, מונה מעל ל-65,000 מתנדבים ומתנדבות שפרושים בכל רחבי הארץ ופועלים כקהילת המתנדבים הגדולה בישראל. הוא מספק מענה לאזרחי ישראל בדרכים ובבתים במגוון תחומים ומהווה עוגן אזרחי חשוב, בשגרה ובחירום. 

ועדת הפרס, מטעם המועצה לציונות, בראשות הגב' מרים פרץ, ביחד עם הגב' עדי אלטשולר, מר גדי ירקוני, מר גיל סגל והגב' אסנת ברדה, העניקו למנכ"ל ידידים – ישראל אלמסי, ולסמנכ"ל ידידים – לייזי שטרן, את אות ההערכה. בטקס נכחו גם מנהלי המחוזות של ארגון "ידידים" וסגניהם, שפעלו ופועלים ללא לאות יחד שאר מנהלי המרחבים, הסניפים והאגפים השונים ברחבי הארץ.

בנימוקי הוועדה נאמר כי הארגון זכה הודות ל"פעילותם החשובה בזמן המלחמה שעסקה בסיוע בגזרות השונות כדי לעזור ולתמוך בשלל הצרכים שהביאה איתה המלחמה. תחומי הפעילות הרבים של הארגון הפכו אותו בימי הלחימה למעין מרכז סיוע ארצי ענק במימדיו. הוכחה ההירתמות יוצאת הדופן לאיתנות העורף ולחוסן האזרחי".

בין האנשים שזכו גם הם לאות "גיבורי העורף" היו גם הזמר עומר אדם, הקומיקאי גיא הוכמן, כתב החדשות תמיר סטיינמן, איש ההסברה יוסף חדאד ועוד.

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, עו"ד עוז חיים, צילום: אלן צ'פסלקי

מהמועצה הציונית לישראל נמסר: "המלחמה הקשה בה אנו נמצאים הובילה את החברה הישראלית להתגייס בעוצמות שלא נראו כמותן מעולם. אלפי אנשים שעושים מעל ומעבר על מנת לסייע, לחזק, לשקם ולהציל. העורף הישראלי התגלה במלוא הדרו, עם מאות של יוזמות חסרות תקדים שסייעו ומסייעות למאות אלפי אנשים שהמלחמה הזו הפכה את עולמם. אנו גאים להוקיר את העשייה הנפלאה והחשובה למען העורף הישראלי, גאים בזוכים ובזוכות ובאלפי היוזמות והאנשים המדהימים שמסייעים מידי יום ומחזקים את החברה הישראלית."

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, עו"ד עוז חיים, הוסיף: "גאווה גדולה ליזום ולהעניק את אות "גיבורי העורף". כל בקשתנו הייתה להביא אל קדמת הבמה את התרוממות הרוח הישראלית, את חוסנו של העם המיוחד הזה. רק אם נהיה חזקים, רק אם נהיה כאן ביחד, אין שום צבא או ארגון טרור שיכול עלינו. אני מברך את מקבלי האותות ומודה לכל השותפים הרבים להצלחת הערב הזה ולעשרות אלפי הגיבורות והגיבורים שלא זכינו לתת להם אות, אך פעלו באופן מעורר השראה למען חוסנה של החברה הישראלית באחת השעות הקשות שידענו.״

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר