המשטרה לא מאשרת לחד"ש לקיים הפגנה נגד המלחמה: "חשש להתלקחות אלימה"

אירוע מחאה נגד המלחמה שתוכנן להתקיים בשכונת ואדי ניסנאס בחיפה ביום שבת לא קיבל את אישור מפקד המחוז • "ההפגנה תביא ברמת ודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי ובביטחון הציבור"

הפגנה נגד נתניהו בכיכר פריז בירושלים // צילום: יוני ריקנר

ניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף במשטרה, החליט היום (חמישי) שלא לאשר את בקשת תנועת חד"ש לקיים הפגנת מחאה נגד מלחמת חרבות ברזל, שתוכננה למוצאי שבת הקרובה, בשכונת ואדי ניסנס בחיפה.

"המשימות העומדות לפתחו של מחוז חוף לנוכח התרחישים והאיומים הקיימים מצריכות כוח אדם רב שמוקצה לכל אורך גזרת המחוז על מנת לשמור על חיי אדם, על הסדר הציבורי ועל ביטחון הציבור, זאת לצד המשימות הרגילות של המשטרה", נימק לוי את החלטתו. 

המודעה שפורסמה לפני ההפגנה, צילום: ללא

"בשים לב לאחריות המוטלת על מפקד המחוז בעת הזאת ולנסיבות המיוחדות המאפיינות את המחוז בימים אלה, כולל חשש להתלקחות אלימה בין המפגינים לבין המתנגדים למחאה", הסביר לוי, "הרי שלא ניתן להקצות את הכוחות הנדרשים על מנת לאפשר את קיום ההפגנה, שתביא ברמת ודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי ובביטחון הציבור". 

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, שהתנגד לקיום ההפגנה, מסר: "לא ייתכן שבזמן שאנחנו משלמים את מחיר הדמים של המלחמה, יבואו אנשים קיצוניים ואנטי-ישראלים ויניפו דגלי הסתה ושנאה בלב חיפה, ששמרה עד כה בכוח על הדו-קיום. לא ניתן להרוס את השקט והשלווה בעיר".

"שותפות השלום" הכוללת מספר רב של קבוצות, תנועות וארגונים הפועלים למען שלום ושוויון מצרה על החלטת המשטרה שלא לאשר את הפגנה שלנו במוצ"ש בחיפה. שותפות השלום עומדת על הזכות החוקית להפגין בעד קץ המלחמה, הסדר מדיני, החזרת החטופים, הפסקת פעולות גזעניות, וחיזוק האוכלוסיות המוחלשות ומודרות. על כן החלטנו לדחות את ההפגנה לשבוע הבא ולנסות שוב לקבל אישור מן המשטרה. במידה וההפגנה לא תאושר נאלץ לפנות לערכאות מתוך שאיפה לממש את הזכות הבסיסית בדמוקרטיה להפגין בעד שלום. בדמוקרטיה אמיתית אין להשלים עם סתימת פיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר