"העדה איבדה במלחמה מטובי בניה": תנועת ויצו ערכה אירוע הוקרה לזכר נופלי העדה הדרוזית

האירוע התקיים לזכרם של סא"ל עלים סעד, סא"ל סלמאן חבקה, רס"ל גואד עמאר, סמ"ר דניאל ראשד, סמ"ר עדי מאלב ורס"ן גמאל עבאס • בטקס השתתפו נציגי המשפחות ונציגי תנועת ויצו • ראדה כאמל, יו"ר סניף ויצו דלית אל כרמל: "גיבורים שהתחנכו על ערכי ברית הדמים בין העדה הדרוזית למדינת ישראל"

אירוע זיכרון לזכר נופלי העדה הדרוזית. צילום: דוברות ויצו

תנועת "ויצו" קיימה הבוקר (שלישי) אירוע הוקרה וזיכרון לששת נופלי הקהילה הדרוזית בדלית אל כרמל, במלחמת חרבות ברזל. האירוע התקיים בסניף ויצו בעיר לזכרם של סא"ל עלים סעד, סא"ל סלמאן חבקה, רס"ל גואד עמאר, סמ"ר דניאל ראשד, סמ"ר עדי מאלב ורס"ן גמאל עבאס, והשתתפו בו נציגי משפחות הנופלים, נציגות מתנועת ויצו העולמית והישראלית ועוד.

הרמטכ"ל הרצי הלוי במירוץ ״בשביל הבנים״ לזכר הלוחמים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל //דובר צה"ל

"מאז קום המדינה, מצאנו שותפים נאמנים - העדה הדרוזית בישראל, שאתה כרתנו ברית. ברית של חיים, של קדושת החיים, של עמים שונים שמייצרים לעצמם סיפור אחד, שנפגש בהרבה מאוד צמתים ומקומות" אמרה אניטה פרידמן, יו"ר ויצו העולמית. " הקורבן הנורא שאנחנו משלמים בשדה הקרב - הוא לא לשווא. מותם של הגיבורים – הוא זה שמאפשר את חייהם של כלל האזרחים".

"העדה הדרוזית בישראל איבדה במלחמה זו קצינים וחיילים רבים מטובי בניה". אמרה ראדה כאמל, יו"ר סניף ויצו דלית אל כרמל "העדה הדרוזית בישראל איבדה במלחמה זו קצינים וחיילים רבים מטובי בניה. גיבורים אשר הקריבו את חייהם למען ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל, מולדתם ומדינתם האהובה. גיבורים אלה אשר התחנכו על ערכי אהבת הארץ והמדינה, אהבת האדם ועל ערכיה של ברית החיים והדמים בין העדה הדרוזית למדינת ישראל והעם היהודי".

אירוע זיכרון לזכר נופלי העדה הדרוזית, צילום: דוברות ויצו

ערין חבקה, אלמנתו של סא"ל סלמאן חבקה דיברה בטקס גם היא. "איך נזכור אותך? האם כדמותך כמג"ד, המנהיג והקצין שתמיד היה הראשון לדגל, האם כאבא המסור והדואג לילד הקטן שלנו, האם לזכור אותך כבעלי שדאג להנחיל לי שמחת חיים. במעשיך ובדרך חייך השגת את המטרה ומדינת ישראל נחשפה לגיבור שבך".

גם אלמנתו של עלים סעד, מונה סעד נשאה דברים לזכרו וסיפרה על אדם צנוע ואמיץ שהתייחס לכולם כשווים, בחיים הפרטיים ובמהלך השירות הצבאי. "הוא רצה לקדם את הנשים באמצעות הספורט כדרך לאורח חיים בריא והוא הספיק לפני מותו לפתוח סטודיו וחדר כושר לבנות ולנשים, אך לצערי יד הגורל גדעה את החלום. עלי אהובי אני מבטיחה להמשיך את הדרך שלך ולהגשים את החלום שלך".

אירוע זיכרון לזכר נופלי העדה הדרוזית, צילום: דוברות ויצו

אל"מ במיל. ענן עבאס, אבא של רס"ן ג'אמל עבאס סיפר " בשיחה שלנו לפני שנכנס למלחמה הוא אמר לי כמה חשוב לו להילחם על המדינה, ולהחזיר את הכבוד, הוא ידע שיתכן והוא ימות וגם אמר לי כך, שאם הוא ימות אנחנו צריכים להיות גאים בו - אין לי בעיה למות הוא אמר, אם אמות זו תהיה גאווה כי זו מלחמה למען קיום מדינת ישראל. אנחנו חזקים תמיד, החוזקה באחדות שלנו. אנחנו חלק בלתי נפרד מהמדינה ועלינו להיות יחד מאוחדים. אנחנו עם אחד ביחד."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר