"לא להפסיק את הלחימה עד להכרעת חמאס": חיילי המילואים פתחו מאהל מחאה בסמוך למשרד ראש הממשלה

דרישתם היא לאפשר לצה"ל להילחם עד להשגת ניצחון ישראלי • לדבריהם הכרעה צריכה לכלול: יצירת רצועת ביטחון ולקיחת שטחים מעזה, החלת מדיניות הגירה מרצון וחיסול שלוחות חמאס בחו"ל • סרן (מיל') עומר פציניאש, מיוזמות המאהל: "ההישגים המבצעיים יירדו לטמיון אם לא תהיה מדיניות אמיצה שתאחז בשטח"

צילום: יוני ריקנר

חיילי מילואים, ששבו הביתה אחרי ימים ארוכים של לחימה בעזה ובגבול הצפון, הקימו היום (שלישי) מאהל סמוך למשרד ראש הממשלה בגן הוורדים בדרישה שלא להפסיק את הלחימה עד לניצחון ולהכרעת חמאס. אנשי ונשות המילואים ששבו מהשירות הצבאי דורשים לאפשר לצה״ל להכריע את חמאס.

הרמטכ״ל ללוחמי מילואים: "לכל מהלך - תקבלו את התמיכה הכי חזקה באש" // דובר צה"ל

סרן (מיל') עומר פציניאש, אחת מיוזמות המאהל, המשרתת במילואים, ציינה: ״ב-7 באוקטובר עזבנו כולנו את המשפחות שלנו, את העסקים שלנו ואת הבית שלנו כדי להכריע אחת ולתמיד את האויב. אנחנו דורשים מהדרג המדיני לפעול בנחישות עד להכרעה, עד להחזרת הביטחון לתושבי הדרום והצפון ועד ליצירת מציאות שונה בתכלית מזאת שפגשנו כולנו ב-6 באוקטובר. הניצחון וההכרעה חייבים להיות משמעותיים. אנחנו נמצאים בנקודת זמן היסטורית קריטית ומשמעותית".

לדבריה, הצבא פעל רבות כדי לפנות את צפון הרצועה מאזרחים ולמרות זאת יש דילול של הכוחות. "איפה שאין כוח, חוזרת אוכלוסייה עזתית אזרחית, ״הבלתי מעורבים״. ההישגים המבצעיים עד עכשיו יירדו לטמיון אם לא תהיה מדיניות אמיצה שתאחז בשטח. כל כך הרבה לוחמים נפלו וממשיכים למסור את נפשם כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון. אסור לנו להניח ללחימה הזו להיות לשווא. אסור לנו לשכוח את הטבח שעברנו כאן ב-7 באוקטובר.

מאהל המחאה של חיילי המילואים, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

"אנחנו צריכים להיות ראויים לאותם אנשים ולוחמים. אנחנו מחויבים להביא ביטחון אמיתי. הדבר הזה לא יכול להיגמר כמו עוד סבב לחימה. מיטוט חמאס זה עוד שלב בדרך. לקיחת שטח ועידוד הגירה זה כבר הניצחון וההכרעה האמיתית. כרגע חשוב לנו לישון כאן במאהל ולהזכיר זאת למקבלי החלטות יותר מאשר לישון בביתנו או בשטחי הכינוס ושטחי המלחמה שבהם נכחנו בימים החולפים. לא חוזרים עד שמכריעים. לא ניתן לזה להיות לשווא״.

צריך לומר לחיילים שההישגים שלהם יישמרו

רס״ן גלעד אמר ל״ישראל היום״: ״המטרה שלנו היא שהמערכה הקרובה לא תסתיים בלי ניצחון חד וברור, שמשדר לכל העולם שחמאס ישלם מחיר כבד עם מחיר בשטח ומחיר באוכלוסייה שלא נמצאת פה יותר. עד היום מדינת ישראל פועלת לפי אסטרטגיית הסבבים. החיילים יודעים לעשות את העבודה, מוסרים את הנפש באומץ, ובסוף מדינת ישראל לממשלותיה לוקחת את ההישגים האלה וזורקת אותם לפח. זה דבר שאנחנו לא נאפשר. אנחנו באים לפה למאהל, אנחנו לא נחזור הביתה. אנחנו נישן פה בקור הירושלמי עד שהממשלה תכריז שהיא פועלת כמדיניות ומורה לכל הזרועות לפעול להגירת פלשתינים מעזה".

עוד הוא הוסיף כי הדבר השני שחשוב הוא ששטח משמעותי מעזה יעבור לשליטה ישראלית. "זה מה שהאויב הנאצי שלנו מבין. כך נראית הכרעה. כך מכבדים את ההישגים של החיילים. צפון הרצועה כבר נמצא בידיים ישראליות, זה הושג בקושי אדיר בהקרבה ואי אפשר לזרוק את זה לפח. מדינאים לא יכולים לקחת את זה ולתת את זה לרשות הפלשתינית. אני מבין שיש לחצים בינלאומיים אבל אנחנו לא הכוכב ה-51 בדגל האמריקאי. אנחנו מדינת היהודים. צריך להסתכל ביושרה ולהגיד לחיילים: ההישגים שהשגתם יישמרו״.

"השינוי שמדברים עליו נולד כמהלך צבאי". שר החינוך יואב קיש, צילום: אורן בן חקון

השר יואב קיש, שהגיע למאהל, שוחח עם המילואימניקים ואמר להם: ״המדיניות ברורה - מכריעים את חמאס. השינוי שמדברים עליו נולד כמהלך צבאי. צריך לוודא שהמהלך הצבאי הזה הולך יד ביד עם המדיניות. המציאות לא תחזור. אף אחד לא יחזור אחורה למה שהיה ב-6 באוקטובר. לא נאפשר לחמאס להיות שם. אנחנו בלחימה עצימה בדרום. צה״ל ישלוט בשטח. נוודא שמה שהיה לא יהיה״.

המארגנים העריכו כי מילואימניקים, חברי כנסת וגם ומשפחות לוחמים צפויים להגיע למאהל המילואימניקים ולהביע תמיכה בדרישתם שכוללת שלושה צעדים מרכזיים: יצירת רצועת ביטחון ולקיחת שטחים משמעותיים מעזה, החלת מדיניות ברורה של עידוד הגירה מרצון וגם חיסול שלוחות חמאס בחו״ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר