"מפקד שכל חייליו העריצו אותו": רס"ן שי שמריז ז"ל, שנפל בעזה, הובא למנוחות

מאות ליוו את שמריז שהיה מפקד פלוגה בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל • אביו ספד לו בכאב: "השקט הפנימי שלך כבש ללבות, החיוך האדיב והשפה הפשוטה והמתחשבת שלך נישאו רחוק"

מאות ליווו את שי שמריז בדרכו האחרונה. צילום: ללא קרדיט

מאות ליוו היום (רביעי) בדרכו האחרונה את רס"ן שי שמריז, ממרכז שפירא, מפקד פלוגה בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. רבים דיברו על מפקד נערץ, מדריך מבריק בבני עקיבה, איש של חיבור ונתינה.

אביו שאול, נשא הספד ארוך וכואב במיוחד, בשמו ובשם אמו דניאלה, "שישוש אוהבי, יקירי הייחודי ברשותך כתבתי הספד, איך מתמצתים חיי אדם? בפעם האחרונה שכתבתי לך זה היה בבר מצווה, איזה הורים גאים היינו. אמרתי שאני הייתי בילדותי כל כך שובב שלא מגיע לי ילד כמוך – אהוב ויקר", ספד בקול רועד, "עוד הרבה יסופר ולא כאן המקום להרחיב, אבל אתה יחיד ומיוחד. ספגת מכולם, דמותך עוצבה בחיבור בין מזרח ומערב, חילונים ודתיים, קיבוצים ועירוניים. בני ישראל, יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים. למדת להוקיר ולאהוב את כולם אשר נולדו בצלם.

"השקט הפנימי שלך כבש ללבות, החיוך האדיב והשפה הפשוטה והמתחשבת שלך נישאו רחוק. אנו גאים בך מאוד. כשהייתם קטנים אני ואמא אמרנו לכם 'היזהרו, אל תעשו דברים לא מכובדים שלא יגידו הבנים של שאול ודניאלה התנהגו כלא כראוי'. ואתה היית ילד מקסים שמרת עם כבודנו והיום אנחנו ההורים של שי מתכבדים בכבודך. בני האוהב, גידלנו אותך לאהבת ישראל, בבית ספר התיכון מקבוצת יבנה, ינקת את אהבת הארץ מגיבורי הארץ: ניצולי שואה ולוחמים".

סופדים בכאב לזכרו של שי שמריז ז"ל, צילום: ללא קרדיט

אביו המיוסר המשיך בדבריו הכואבים, "בשנה וחצי האחרונות, השנה הארורה של פילוג, מה לא אמרו על הציבור שלנו, 'אנטי דמוקרטיים, לא אחים לנשק, יותר גורעים מחמאס, סרטן בגוף המדינה', מה לא. הבעיטה בבטן שקיבלנו מאחינו הייתה כואבת אבל אנחנו אוהבים את אחינו מהשמאל ומבינים שהם חוששים, אילו רק ידעו שאנחנו אוהבים אותם ולא ניתן לאיש לפגוע בהם", אומר האב וכמעט פורץ בבכי, "הם בשר מבשרנו כל בני ישראל, יהודים ולא יהודים, שמאלים וימניים, ספרדים ואשכנזיים, העלייה הוותיקה והעלייה החדשה. אתה לא נתת לשיח המפלג לחדור אותך, חייך הינם כל המגזרים אהבת את כולם". כמו כן, האב השכול התייחס לאלון שמריז קרוב משפחתו שנהרג מאש צה"ל, "כשירדת דרומה אמרת שאתה תחפש אותו, ותעשה כמיטב יכולתך כדי למצוא אותו".

"הענווה והצניעות הביאו אותך קדימה"

מפקדו, סא"ל מני עברי, דיבר בשם צבא ההגנה לישראל, "היית למפקד מחלקת צלפים מהמובילים בחטיבה. זכיתי לפקד עלייך כמפקד פלוגה בבאח, שם נחשפתי ליכולותיך, ללא ספק מדובר במפקד וקצין מצטיין הדואג לאנשיו ומבצע את משימותיו מתוך חדוות עשייה. יחד עם הענווה, הצניעות והעבודה שהביאו אותך להישגים ללא פשרות. צמחת כמפקד פלוגת החוד 931. מפקדייך שאינם כאן היום לחלוק לך כבוד אחרון מספרים על החוכמה שליוותה אותך בכל מעשייך.

"מפקד אהוב מהטובים ביותר, אידאליסט, אחד שיודע מה הוא רוצה ולא מתפשר לרגע. איש של עשייה וערכים שיודע לבצע כל משימה בדייקנות ומסירות עם חיוך גדול ורצון לעשייה. מפקד שחייליו העריצו אותו ואת יכולותיו הפיקודיות. כל אחד מחייליך היה אצלך עמוק בתוך הלב. והם גם הרגישו זאת. נלחמת לצידם בעוז ובגבורה והם הלכו אחרייך ללא היסוס. כשאתה תמיד מקדימה, תמיד עושה את הכי טוב, והם עם גאווה גדולה כשאתה המפקד שעומד בראשם. לפני הכניסה שלך עם חיילך לעזה עמדת עם חיילך ואמרת להם: זה התור שלנו. יש לי זכות לעמוד פה עם חבורה של גיבורים שאומרים: הנני. צה"ל ינצח, הטוב איתנו והתקווה איתנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר