הרב מאיר שמואלי בסרטון הסתה: "רופאים ערבים בבתי חולים - הם הורגים כל יהודי"; ח״כ מרע"מ: "התעלמות תביא לפגיעה פיזית ברופאים ערבים"

מהסרטון: "הם רוצחים כל יום, הערבים והערביות רוצחים בבתי חולים יותר מהחמאס"; "רופאים ערבים יימח שמם, הם רואים חייל, הם כורתים לו יד, כורתים לו רגל. הם רוצים להרוג אותם" • ח״כ ואליד אלהואשלה: "לעצור את הרב מאיר שמואלי" • ח"כ אחמד טיבי: "לפעול מיד מול השקר וההסתה"

"לא מעסיקים אויבים". הרב שמואלי. צילום: צילום מסך

סרטון שהופץ על-ידי מוסדות "דרכי דויד" בירושלים ובו מוסר הרב מאיר שמואלי שיעור תורה שכותרתו "לא מעסיקים אויבים בבית החולים", עמוס בדברי הסתה נגד אנשי צוות רפואי ערביים במוסדות רפואיים בישראל, מעורר הדים וביקורת ציבורית חריפה.

בסרטון אומר הרב שמואלי, בין היתר, כי רופאים ואחיות ישראליים "רוצחים כל יום, הערבים והערביות רוצחים בבתי חולים יותר מהחמאס"; "אתם יודעים כמה רופאים ערבים יימח שמם יש בבתי חולים? הם רואים חייל, הם כורתים לו יד, כורתים לו רגל. הם רוצים להרוג אותם. מה אתם חושבים? הם לא הורגים אותם, הם הורגים כל יהודי"; "הם נותנים תרופות בבתי מרקחת. הם נותנים תרופות בבתי חולים. דברים שמסכנים אנשים".

"לסרטון ההסתה הזה נגד רופאים, אחיות ורוקחים ערבים, יש כבר אלפי צפיות", ציין הבוקר (רביעי) בתגובה ח״כ ואליד אלהואשלה מרע״מ, והודיע: "פניתי היום למפכ"ל קובי שבתאי בדרישה כי יפעל על-מנת לעצור ולחקור את הרב מאיר שמואלי המופיע בו, ואת כל מי שהיו מעורבים בהעלאת הסרטון. ביקשתי מהמפכ"ל לפעול מהר, לפני שיהיו מי שיהפכו את הדברים למעשים".

"התעלמות מהסרטון הזה, עלולה להביא לפגיעה פיזית ברופאים, אחיות ורוקחים ערבים", התריע חבר הכנסת.

ח"כ אחמד טיבי ראש מפלגת תע"ל הגיב גם הוא לסרטון של שמואלי ומסר כי פנה לשר הבריאות אוריאל בוסו, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וליו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, בדרישה שיפעלו מיידית אל מול המשטרה ומול ה"שקר וההסתה נגד הרופאים הערבים". כמו כן, הבוקר הוגשה תלונה על ידי עו"ד שאדי עבאס  בשם מפלגת תע"ל ב נגד שמואלי בתחנת המשטרה מג'ד אל-כרום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר