התארס רק לפני חודש: סרן אושרי משה בוצחק נהרג בקרב בצפון רצועת עזה

סרן אושרי משה בוצחק נפל בצפון רצועת עזה בהיתקלות עם מחבלים • חבר ילדותו, עדי, סיפר: "הוא היה הכי קרבי - נכנס ראשון ונפל כגיבור" • "הוא היה הגאווה של משפחתו, כתר ראשם - לא מאמין שאני מדבר עליו בלשון עבר"

סרן אושרי משה בוצחק עם ארוסתו, רביד. . צילום: מתוך אינסטגרם

סרן אושרי משה בוצחק, בן 22, מחיפה, מפקד צוות בסיירת נח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה בהיתקלות עם מחבלים שחוסלו בשכונת תופאח בצפון מזרח העיר עזה. אושרי למד בישיבת ההסדר טפחות וויתר על המסלול בשביל להתגייס לצה"ל. חברו עדי סיפר כי לאושרי היה חשוב להתגייס לצבא ולשרת ביחידה קרבית. אושרי הותיר אחריו זוג הורים, אייל ורעות, חמישה אחים, הראל, טליה, נבו, חגי וצהלה ואת ארוסתו, רביד דמתי.

עדי אלוני, חבר של אושרי שנהרג ברצועת עזה: "הוא וארוסתו היו צריכים להתחתן ביולי - נפל כגיבור" // קרדיט: מישל דוט קום

עדי אלוני, חברו של אושרי, סיפר: "אושרי היה חבר אמת שגדל והתחנן בקריית שמואל בחיפה. הוא התגייס לסיירת נח"ל, סיים קורס קצינים, התארס לפני תחילת הלחימה לחברתו רביד. הם היו אמורים להתחתן בחודש יולי".

מדבר עליו בלשון עבר ולא מאמין

"מדובר באבדה קשה מאוד לשכבה שלנו, לחברים שלנו," אמר עדי בכאב. "אושרי הגיע לפני שבוע וחצי בפעם הראשונה מאז תחילת הלחימה. הוא היה גיבור ונפל כגיבור. המשפחה והחברים שבורים. אנחנו רוצים שהחיילים יחזרו לשלום, החטופים, שישמרו עלינו שידעו להנציח את אושרי, חבר שלי 16 שנה מכיתה א'".

"כשהוא יצא הביתה הוא סיפר שהם שהו בבתים, שהו אצל משפחות, עשו עבודת טיהור טובה. חיסלו מחבלים. הם דאגו לעבור בתים, להימנע מפגיעה של חפים מפשע ולעשות את מה שחונך לעשות מגיל קטן. הוא התגייס לקרבי כפי שחונכנו. כל השכונה קצינים ונגדים. זה מה שחונכנו בישיבה התיכונית. לתת ולעשות כמה שיותר. נדע להנציח אותו. אני מדבר עליו בלשון עבר ואני לא מאמין".

דובר צה"ל: "למלחמה הזו יש מחיר כבד, הפעולה הקרקעית הכרחית להשגת מטרות המלחמה" // דובר צה"ל

"הבשורה נפלה עלינו כרעם ביום בהיר. באמצע שבת קודש. איזו מציאות זו שסבים קוברים נכד. הוא היה גאוות משפחתו, כתר ראשם. כמה שמחה הייתה כשהיה פה. כל כך התכוננו לחתונה שלו שלצערנו כבר לא תקרה".

פעולה ממושכת וקשה

"הוא רצה להיכנס תמיד ראשון. הכי קרבי. ככה חונכנו כולנו כאן בשכונה. אושרי למד בישיבת טפחות, היה במסלול הסדר והתגייס לסיירת נח"ל שם נהרגו כל כך הרבה חיילים. הוא נסע לבית ג'אן לנחם את הורי החייל עדי ז"ל. זה היה לו חשוב. הוא נפל כגיבור, יהיה זכרו ברוך".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס בעדכון היומי שלו לנפילת הלוחמים בקרבות בעזה ואמר: "הלוחמים שלנו נלחמים באומץ בקרבות עם האויב, ישנם גם הרוגים לכוחותינו. צריך להגיד את זה, זה חלק מהמלחמה, זאת מלחמה קשה, מול אויב אכזר שנטמע בשטח מעל האדמה ובעיקר מתחתיה וגם בתוך אוכלוסייה אזרחית. אנחנו מכים בו, אך זו פעולה ממושכת וקשה שתימשך עוד זמן".

יחד איתו הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה נופלים נוספים: סמ"ר ניר רפאל קנניאן, בן 20 מבית קשת, לוחם בסיירת גבעתי; סמ"ר בירהנו קאסיה, בן 22 מבית שמש, לוחם בסיירת גבעתי; רס"ר במיל' שי טרמין, בן 26 מראש פינה, לוחם בגדוד 6623, עוצבת "חוד החנית" (חטיבה 55), רס"ב במיל' אלכסנדר שפיץ, בן 41, מכרמיאל, לוחם בגדוד 6623, עוצבת "חוד החנית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר