ענבר היימן שנחטפה ממסיבת ה"נובה" - נרצחה בידי ארגון הטרור חמאס

היימן שהתה במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר ונחטפה לרצועה לאחר שניסתה להימלט מהמחבלים • היא ובן זוגה, שניהל את המאבק לשחרורה, היו אמורים להתחיל שנה רביעית בלימודי תקשורת חזותית • ביום שישי בשעה 15:00 התכנסה הוועדה האזרחית לקביעת מות אזרחים בשבי חמאס, באופן דחוף בביתו של הרב יצחק יוסף, ושם התקבלה ההחלטה על קביעת מותה

ענבר היימן ז"ל . צילום: מתוך פייסבוק

הותר לפרסום: משפחתה של ענבר היימן, עודכנה היום (שבת), כי נרצחה משבי חמאס. ענבר, בת 27 במותה, הייתה סטודנטית לעיצוב במרכז האקדמי ויצו חיפה, ואמנית גרפיטי – מה שהביא לכך שאמנים רבים בארץ ובעולם מחו למען שחרורה.

כאוס: תיעוד ממסיבת ה"נובה" סמוך לקיבוץ רעים (ארכיון)

מאחורי ההכרזה הרשמית על מותה של ענבר היימן ז"ל, נודע כי הוועדה האזרחית לקביעת מותם של אזרחים בשבי חמאס, התכנסה בשעה 15:00 ביום שישי, באופן דחוף בביתו של הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל, ושם התקבלה ההחלטה על קביעת מותה.

היה ניסיון לכנס את הוועדה בשישי עבור מקרה נוסף אך לא חד משמעי, וכן נודע כי במשרד הבריאות דנים בעדויות וממצאים כל העת. כשאלה מבשילים לכדי המלצה: הוועדה מתכנסת לדיון וקביעה.

מחוננת, מלאת אהבה והכלה עם נתינה אין סופית

מטה משפחות החטופים: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת היימן. ענבר הייתה בחורה מחוננת, מלאת אהבה והכלה עם נתינה אין סופית. בחורה יצירתית ומלאה בשמחת חיים. ענבר היא חובבת אומנות מושבעת. היא אמנית גרפיטי וגם למדה במגמת קולנוע בתיכון והיא אוהדת של מכבי חיפה. היא הכירה את בן זוגה נועם אלון בלימודי תקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה לפני כמעט שנתיים. ענבר הותירה אחריה שני הורים ואח. יהי זכרה ברוך".

מי שהיה בין אלו שניהלו את המאבק לשחרורה הוא נועם אלון, בן זוגה. השניים היו אמורים להתחיל את שנתם הרביעית בלימודי תקשורת חזותית. ענבר הייתה חותמת על יצירותיה בכינוי "פינק", שלפיה חבריה היה קשור לצבע האהוב עליה ביותר – ורוד.

הוריה של ענבר היימן, שנחטפה ב-7 באוקטובר בידי חמאס

ב-7 באוקטובר, הייתה היימן במסיבת ה"נובה" בסמוך לקיבוץ רעים. כשהחלו האזעקות, היא וחברותיה הסתתרו מתחת לבמת המסיבה. לאחר מכן הן רצו לשדות, וכשהמחבלים התקרבו אליהן – היא התפצלה מחברותיה יחד עם עוד שני גברים. לאחר ריצה ארוכה ומתישה, הצליחו המחבלים לתפוס אותה, ואילו הבחורים שהיו איתה הצליחו להינצל. על פי עדויות, שני מחבלים העלו אותה על אופנוע וחטפו אותה לרצועת עזה. לאחר שנחטפה, פורסם כי בעל דירתה דרש את תשלום חלקה בשכר הדירה.

ענבר היימן, צילום: ללא קרדיט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר