"האור בסופו של דבר תמיד ינצח את החושך": החטופים ששוחררו משבי חמאס הדליקו נר ראשון של חנוכה

חנוכייה בלת 138 קנים הודלקה בכיכר החטופים בקריאה להשבת כל החטופים מעזה • עמית שני בן ה-16 בירך: "נרגש לעמוד על אדמת ישראל" • שגריר ארה"ב בישראל: "לא נפסיק לפעול, עד לחזרתם הביתה של כל החטופים" • מייה שם פרסמה באינסטגרם הפרטי שלה תמונה ממעמד הדלקת הנר הראשון בחיק משפחתה

הדלקת נר ראשון בכיכר החטופים. . צילום: גדעון מרקויביץ'

חודשיים בדיוק לאחר המתקפה הרצחנית של חמאס על יישובי העוטף, החל חג החנוכה. בין מדליקי הנר הראשון היו גם החטופים שחזרו, משפחות החטופים שעדיין מוחזקים בעזה ותושבי העוטף ששרדו את התופת. עמית שני ששוחרר משבי חמאס אמר: "אני נרגש להדליק נר ראשון של חנוכה באדמת ישראל. נלחם עד החזרת אחרון החטופים מעזה".

הדלקת נר ראשון בכיכר החטופים // צילום: משה בן שמחון

בכיכר החטופים בתל אביב הודלקה הערב "חנוכיית החטופים" בעלת 138 הקנים, שמייצגת את החטופים המוחזקים בידי חמאס. האירוע נערך בנוכחות שגריר ארה"ב ג'אק לוק שהצהיר: "לא נפסיק לפעול, עד לחזרתם הביתה של כל החטופים".

"אור גדול"

הזמר אמיר דדון הגיע לתמוך במשפחות ושר את שירו "אור גדול" לעיני אלפי אנשים. שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לוק, גם כן הגיע לתמוך במשפחות והצטרף לקריאת "עכשיו" להחזרתם. אל האירוע הצטרף אחד מהחטופים ששוחרר משבי חמאס עזה, עמית שני שקרא לשחרור החטופים יחד עם בנות הדור הצעיר של כפר עזה שנפגע קשות בשבת השחורה.

"מחזירים את האור הביתה". הדלקת נרות להחזרת החטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

"בתוך המלחמה הטרגית הזו, אנו מזכירים כאן הערב שהאור בסופו של דבר תמיד ינצח את החושך", אמר שגריר ארה"ב. "אנו מחויבים לבנות כאן עתיד של שלום וביטחון מתמשכים".

עמית שני ששוחרר משבי חמאס מעזה "אני נרגש ושמח לעמוד פה הערב בנר ראשון של חנוכה, כאן על אדמת ישראל. אני מודה לכל מי שפעל למען חזרתי ולמען חזרת שאר החטופים. אנחנו צריכים להמשיך ולהילחם עד החזרת אחרון החטופים".

גם שני קנר ורז איתמרי, צעירות כפר עזה שחבריהם חטופים בעזה, הגיעו לאירוע ומסרו: "אנחנו זועקות ומבקשות תשיבו את כל החטופים הביתה עכשיו וכמה שיותר מהר. כולכם יודעים מה קרה ב-7 באוקטובר, שמעתם את סיפורי האימה בחדשות וקראתם אינסוף פוסטים ברשתות החברתיות. אנחנו בכפר עזה חיים את האימה כבר 62 יום".

"נמשיך להילחם עד לחזרתם", צילום: גדעון מרקוביץ'

"איבדנו 63 מבני היישוב שנרצחו באכזריות, לצד עשרות שנחטפו לעזה. לשמחתינו ממש לאחרונה שבו אלינו 11 חטופים מהקהילה. לצד חיבוק חזק והרבה דמעות של אושר, הם מספרים בקול חנוק את הזוועות שהם עברו. אנחנו דואגים לשלומם. מדברים איתנו על שיקום, אבל לא נוכל להשתקם בלי החזרת כל החטופים הביתה".

הרב מיכאל מלכיאור, נשיא רשת מיתרים והרב הראשי של נורבגיה, נשא דברים ואמר: "המקום הזה הפך לקדוש בזכות המאבק שלכם. חיילנו הנלחמים בחזית פועלים בנחישות בשביל החזרתם החטופים. במקביל אלינו מדליקים אלינו בכל קהילות העולם נרות חנוכה למען החטופים. לא רק בעת מלחמה אני מאמין שרק ביחד, דתיים-חילוניים ומסורתיים נצליח".

138 נרות. הערב בכיכר החטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

"כולנו עם אחד עם שיר אחד," אמר הרב. "בחג החנוכה ואני מתחנן במקום הקדוש הזה לבורא עולם שיהיה נס ושכל אחד מ-138 חטופים יחזרו הביתה בשלום".

רעיה רותם ובתה הילה, שתיהן שוחררו מהשבי בעסקת החטופים, השתתפו דרך הזום בהדלקת הנר הראשון של חברי קיבוץ בארי השוהים במלון "דיוויד" בים המלח. מייה שם, הצעירה ששוחררה בפעימה האחרונה בעסקת החטופים ושידה נותחה בשבי חמאס בעזה, בידי וטרינר, העלתה תמונה לאינסטגרם שבה היא נראית מדליקה נר ראשון.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by מייה שם (@mia_schem)

גם הדר בכר ועלמה אור מבארי הדליקו היום יחד נר ראשון של חנוכה. אימה של הדר בת ה-13, דנה, ואחיה כרמל בן ה-15, נרצחו ב-7 באוקטובר. אביה, אבידע בכר, נפצע ורגלו נקטעה בעקבות הטבח. עלמה בת ה-13 וחצי נחטפה מביתה יחד עם אחיה נעם, אביה דרור ובן דודה ליאם באותה השבת. אימה יונת - נרצחה. אחיה הגדול יהלי, שלא שהה בבית בשבת השחורה, ניצל. עלמה, נעם וליאם שוחררו במסגרת עסקת החטופים, בעוד אביה דרור נותר חטוף בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר