"אתה בחרת להיות גיבור, וזה בחר בך": אלפים מלווים את רס״ל מאור גרשוני בדרכו האחרונה

רס"ל במיל' מאור גרשוני, בן 24  מיוקנעם עילית, שנפל בקרבות ברצועת עזה כתוצאה מפגיעת ירי אר.פי.ג'י על די-9, הובא למנוחות • הוא היה מפקד לוחם בגדוד 8173 • אימו ספדה לו: "לא יודעת איך נמשיך את החיים בלעדיך"

הלוויתו של מאור גרשוני

אלפים ליוו הערב (חמישי) את רס״ל (מיל') מאור גרשוני, בן 24  מיוקנעם עילית, שנפל בקרבות ברצועת עזה כתוצאה מפגיעת ירי אר.פי.ג'י על די-9, בדרכו האחרונה. גרשוני היה מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת 'עציוני'.

הלוויתו של מאור גרשוני, צילום: הרצי שפירא

האימא נגה ספדה לו: "לא מוצאת מילים, רק רוצה להיפרד ממך. אני כל כך מצטערת שאכזבתי אותך, תמיד סמכת עלי ואני זייפתי, זייפתי שאין חרדות, זייפתי שאין דאגות, זייפתי שהכל בסדר, אתה בחרת להיות גיבור, בעצם זה בחר בך, מאז שנולדת הבאת אור, אי אפשר שלא להרגיש את הנוכחות שלך, הכוח שלי, ילד שלי כמה יפה היית, אהוב ליבי, הלב שלנו שבור, לא יודעת איך נמשיך את החיים בלעדיך, אתה היית המצפן שלנו, האור שלנו, גיבור של אימא, נזכור אותך תמיד יפה שלם ומחייך, נוח על משכבך בשלום לב שלי, תבוא לבקר אותנו בחלומות".

הלוויתו של מאור גרשוני, צילום: הרצי שפירא

מעיין, אחותו של מאור:  "כמה התאמנת וכמה רצית להיות לוחם, לתת מעצמך את כל מה שאפשר, כזה היית - הכל או כלום. וכמו תמיד קיבלת מה שרצית, עבדת בשביל זה קשה והצלחת, לא היה לנו ספק שתצטיין, שתהיה ראשון בהכל. זוכר איך בתאילנד אמרת לי באמצע האומגה תפסיקי כבר לפחד, אני איתך, אני שומר עליך. שמרת עלי מהכל, אמרת שאם קורה לי משהו, אתה בא מיד, לא משנה מתי. הרגשת אותי בכל נקודה בחיי. אני מסרבת להאמין שלא אראה אותך יותר, שלא תראה אותי תחת חופה, שלא תראה את הילדים שלי, אני מבטיחה לך שהבן שלי יקרא על שמך, גיבור שלי, אני אוהבת אותך ותמיד אהבתי, לא אפסיק לאהוב, אחותך הקטנה״.

הלוויתו של מאור גרשוני, צילום: הרצי שפירא

מפקדו של מאור: "ביום שבת ה7 לאוקטובר שנקראת יחד עם חברייך לגדוד התייצבת ללא היסוס, להשיב את השקט והביטחון למדינת ישראל, לקחת חלק משמעותי בלחימה, ובחתירה למגע נוכח פני האויב, חבר לפלוגה סיפר לי שממש לפני הכניסה לרצועת עזה, הצגת לו תמונות של הישובים בארי ורעים, ודברת על חשיבות הלחימה וצדקת הדרך, חבריך יזכרו אותך כאדם מיוחד, שהחיוך לא ירד מפניו,הייתי תמיד הראשון למשימה, ודאגת תמיד לחברים ולסובבים אותך לפני הכל, רוח ההתנדבות והחתירה למגע אפיינה אותך תמיד, גם בפעילות האחרונה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר