מייה שם שנחטפה מהמסיבה ברעים ועמית סוסנה מכפר עזה - חזרו הביתה

במהלך הטבח, לפני שנחטפה, סיפרה למשפחתה בשיחת טלפון כי נפצעה ברגלה ולאחר מכן נותק עמה הקשר • מה ימים לאחר חטיפתה פרסם ארגון הטרור חמאס סרטון שבו היא נראית כשהיא פצועה בידה • בסרטון הערוך היא מספרת שנותחה וקיבלה טיפול רפואי וביקשה שיחזירו אותה הביתה כמה שיותר מהר • יחד איתה שוחררה עמית סוסנה בת ה-40 • היא נחטפה מכפר עזה, שם עברה להתגורר לאחרונה לאחר שעברה משדרות

מייה שם ועמית סוסנה. צילום: ללא

תחזור לחיבוק של אמא: מייה שם, בת 21 משוהם, נחטפה לעזה מהמסיבה ברעים בשבת השחורה. במהלך הטבח, לפני שנחטפה, סיפרה למשפחתה בשיחת טלפון כי נפצעה ברגלה ונותק עמה הקשר. כמה ימים לאחר חטיפתה פרסם ארגון הטרור חמאס סרטון שבו היא נראית כשהיא פצועה בידה. בסרטון הערוך היא מספרת שנותחה וקיבלה טיפול רפואי וביקשה שיחזירו אותה הביתה כמה שיותר מהר.

שבים הביתה: החטופים מהפעימה הרביעית בדרכם לישראל (ארכיון) // רשתות ערביות

בראיון ל"ישראל היום" במהלך המאבק להשבתה, סיפרה אמה קרן: "זו הייתה הפעם היחידה והאחרונה ששמענו ממנה, אני נורא מודאגת מהמצב שלה – גם בגלל שראיתי רק את פלג גופה העליון והיא דיווחה לאחד המכרים שירו בה ברגל. זה חוסר וודאות ברמה שקשה לי לנשום".

שימוש ציני בחטופים. מייה שם, בסרטון חמאס, צילום: ללא

למייה וקרן אהבה משותפת קעקועים, על היד של קרן מקועקע השיר "כוכב" של אסף אמדורסקי, קעקוע שנמצא גם על הכתף של הבת שלה. "הוא מסמל דברים שעברנו יחד. כרגע מה שיש לי זה להרים את הראש, להסתכל לשמיים ולקוות שגם מייה רואה שמיים, ירח וכוכבים. אני שמה את השיר הזה בקולי קולות ומתפללת. אני כבר חושבת על הקעקוע שנעשה כשהיא תחזור אלינו, כבר יש לנו סקיצה – אנחנו נעשה אותו כל המשפחה יחד".

עמית סוסנה בת ה-40 שוחררה הערב משבי החמאס. היא נחטפה מכפר עזה, שם עברה להתגורר לאחרונה לאחר שעברה משדרות.

כשהמחבלים חדרו אל הקיבוץ היא כתבה לבני משפחתה כי "מחבלים חדרו לישראל ממלא מקומות, וטובחים באנשים", היא סיפרה שהמחבלים היו מחוץ לחלונה: "כל הבית שלי ריח אבק שריפה, אני בממ"ד, זה ממש מפחיד, נשמע שהם פה בחוץ. אוף שייגמר כבר, נכנסתי לארון זה הדבר הכי מפחיד בעולם, שוב יריות, נגמרת לי הסוללה".

עורכת דין מכשרת ותושבת עוטף גאה. עמית סוסנה, צילום: ללא

במשך 20 ימים הייתה משפחתה בחוסר וודאות, עד שהתבשרו כי נחטפה באכזריות לעזה, סוסנה היא עורכת דין, ומהבוגרים הראשונים של הפקולטה למשפטים במכללת ספיר שבעוטף עזה. חבריה כתבו כי היא עורכת דין מוכשרת, חברה יקרה ותושבת עוטף גאה.

ליה נורית ארטמן, בת דודתה של עמית סוסנה, אמרה הערב: "ההורים והאחיות הלכו לפגוש את עמית, אנחנו כאן ישבנו לראות אותה חוזרת. כל הרגשות שרק אפשר להרגיש הרגשנו – אושר, לחץ ועכשיו שראינו אותה דואגים כי היא נראית רזה ומפוחדת והייתה מוקפת בפלשתינים. לראות אותה זה משהו שלא חלמתי שאזכה לראות יחסית מהר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר