הנשים החרדיות מצטרפות למאבק: יפגינו מול מטה האו"ם במחאה על השתיקה בנושא אונס הנשים הישראליות

ההפגנה מאורגנת ע"י ארגון "הנני" העוסק בימים כתיקונם בחשיפת פגיעות מיניות בתוך המגזר החרדי • שרה הורביץ, פעילה חברתית חרדית: "זה יכול לקרות לכל יהודייה בעולם" • את המחאה יובילו איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ושדולת הנשים בישראל

שרשרת אנושית של נשים באדום בכיכר החטופים. צילום: גדעון מרקוביץ'

"לא תשתוק": הקריאה שהפכה לסמל הגופים החרדיים שנלחמים בפגיעות מיניות בתוך המגזר החרדי, מקבל לפתע משמעות נוספת. נשים חרדיות מתכננות להפגין היום (שני) מול מטה האו"ם בירושלים במחאה על השתיקה הרועמת על פשעי המין החמורים שבוצעו בנשים יהודיות בשבעה באוקטובר. את ההפגנה מארגן הארגון "הנני" למען הקהילה העוסק בימים כתיקונם בחשיפת פגיעות מיניות בתוך המגזר החרדי.

קמפיין נגד שתיקת ארגון הנשים של האו"ם

"מסתבר שהשתקת פגיעות מיניות ואונס נשים זה משהו שרווח בעולם כולו" אומרת שרה הורביץ, פעילה חברתית חרדית. "בתור מי שנאבקת בתופעה הזו במגזר החרדי מרגישה חובה לבוא ולהשתתף בהפגנה הזו מול האו"ם. כי מה שקרה בשמחת תורה בעוטף עזה יכול היה לקרות בכל מקום בארץ. ולפי שתיקת ארגון האו"ם לזכויות והעצמת נשים זה יכול קרות לכל יהודייה בעולם. המחבלים ימ"ש לא התענינו לפני האונס והרצח אם האישה הזו קיבוצניקית או חילונית, דתיה או חרדית, שמאלנית או ימנית. כולן מוזמנות למחאה". 

הפגנה מול מטה האו"ם, צילום: ארגון הנני

את ההפגנה מול מטה האו"ם יובילו איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ושדולת הנשים בישראל בדרישה מארגון זכויות הנשים של האו״ם, Un women, להשמיע קול נגד מעשי האונס והאלימות המינית שבוצעו על ידי החמאס בשביעי באוקטובר, ולסייע בהחזרת החטופות וחטופים במקביל למחאה הישראלית, יתקיימו הפגנות נוספות נגד הארגון ברחבי אירופה וארה״ב.

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: ״כתם מוסרי ענקי מוטל על ארגוני הנשים ברחבי העולם ששותקים שתיקה רועמת אל מול האלימות המינית בנפגעות הטבח של ה-7 באוקטובר. התפיסה הבסיסית של "אני מאמינה לך" ששותפה לכל מי שעוסקים באלימות נגד נשים, התנפצה באופן הכי כואב שיש"

עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים: ״ככל שעוברים הימים מתחדדת התמונה הקשה של האלימות המגדרית שהייתה באותה שבת ארורה ולצד זה מתחדדת גם השתיקה של ארגוני הנשים, ובמרכזם ה UN WOMEN, שמתקשות להכיר באופן מלא במעשים ובקורבנות ואינן מצליחות לגנות את ארגון הטרור חמאס שאחראי לפשעים אלו"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר