הריסות בעמונה. צילום: ללא קרדיט

תושבים בעמונה: "המנהל האזרחי הרס בית שבו מתגורר חייל שנמצא בעזה"

נ', אחד מחברי הגרעין המתחדש ביישוב עמונה בבנימין, התגייס לפני כשנתיים לחטיבת כפיר והיה באמצע קורס קצינים כשנקרא להצטרף ללחימה בעזה בבוקר שמחת תורה • משפחתו: "כשהוא יחזור מהמלחמה הוא יגלה שאין לו בית - זאת בגידה בו ובכל הלוחמים"

נ', אחד מחברי הגרעין המתחדש בעמונה, התגייס לפני כשנה וחצי לחטיבת כפיר, והיה באמצע קורס קצינים כשנקרא להצטרף ללחימה בעזה. הבוקר (רביעי), בעודו פועל ברצועת עזה ומנותק קשר, פשטו כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי על הבית בו התגורר עם מספר חברים נוספים, והחריבו אותו עד היסוד. בועז שפיץ, אב המשפחה שביתה נהרס, ציין כי בשל העובדה שהוא נמצא ברצועה וחסר טלפון סלולרי התושבים מנועים אפילו מלעדכן אותו בדבר ההרס.

"נ' יחזור מהמלחמה ויגלה שאין לו בעצם לאן לחזור", אמר הבוקר שפיץ בעצב, "בזמן שהוא וחבריו מוסרים את נפשם בעזה למען המדינה, מגיעה המדינה לפנות בוקר ומחריבה את ביתו עד היסוד. זו תקיעת סכין בגב ובגידה בו ובכל הלוחמים. העיקר שדיברו על ביטול הליכי האכיפה כלפי הפרות בנייה של דרוזים, אבל כנראה שדמם של מתיישבים חלוצים סמוק פחות בעיני המערכת".

כוחות המשטרה בהריסת ביתו של נ'. הבוקר בעמונה

חגי, גיסו של נ', כתב הבוקר: "גיסי, שהוא כמו אחי, הוא לוחם! נלחם עכשיו בעזה. כבר שבועיים שלא דיברנו. שבועיים שהמחשבות והדאגה אליו לא נותנת מנוחה. יש הרבה אמונה ב-ה' שהוא במקום הנכון ושיחזור בריא ושלם בגוף ובנפש הביתה. אבל הוא לוחם עוד הרבה לפני המלחמה. מגיל קטן הוא לוחם של הארץ הזאת, כילד שגדל בעמונה על ערכים של אהבת העם והארץ. כבר כילד קטן קיבל את הכאפה של החיים מהמדינה, כש-6 שוטרים הרימו והוציאו אותו בכוח הבית. ולמרות הקשיים שעבר הוא אף פעם לא נשבר - להיפך, הוא רק התחזק מזה".

הריסות בעמונה,

"כבר כנער צעיר השקיע את כל מה שיש לו לטובת ארץ ישראל"

מוסיף חגי: "הוא התנדב בחוות, בנה כמה גבעות ומסר את נפשו למען ארץ ישראל. היום, כשגיסי נלחם בעזה למען העם והארץ, הוא "חושב" שיש מי ששומר בשבילו על הבית! שומר לו על העורף. הוא כל-כך מרוכז בלחימה שהוא בכלל לא חושש ממה שקורה מאחור. אבל בעוד כמה ימים או שבועות, כשהוא ייצא מהלחימה ויפתח את הפלאפון, הוא יגלה שהרסו לו את הבית. שאין לו לאן לחזור. הרסו לו בפעם השלישית את הבית בעמונה. הבית שהוא כל-כך אהב. הבית שבכל יציאה הכי קטנה מהצבא כלוחם בקרבי דבר ראשון הוא שם. בונה עוד חדר. שותל עוד כמה עצים.

"בשנה האחרונה הוא נתן את כל הכסף והזמן הפנוי, שלא היה לו ממנו הרבה, לטובת הבית בעמונה. אז נבחרי הציבור - אתם ששוברים את העורף ללוחמים שלנו - יום יבוא וגם לכם לא יהיה בית, פשוט כי לא יהיה מי שיגן עליו, כי אף אחד לא ירצה להיות לוחם בלי גב", חתם חגי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו