חבריו של בנימין ארלי, שנפל בעזה, נפרדים: "בדרך שסללת בחייך, נמשיך לצעוד אחרי מותך"

הלוחם בחטיבת הצנחנים נפל בקרבות בצפון הרצועה, והותיר את קרוביו מלאי כאב וגעגוע • "תמיד נלחם וחותר למגע עם אש בעיינים, גם בידים חשופות"

בנימין ארלי. צילום: דובר צה"ל

סמל בנימין מאיר ארלי, בן 21, מבית שמש, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים, נפל בקרבות בצפון רצועת עזה, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום.

איתן, חברו של בנימין לישיבת ההסדר בצפת, מספר עליו: "נזכר בסיטואציה שלו עומד לבד מול מאות ערבים צמאי דם שיורדים לרצוח אותו והוא לא זז. יודע שהוא אדון הארץ כאן. בנימין, עברתי איתך לא מעט אירועים, ובכולם היית קו ראשון להגנה והתקפה על האויב. נלחם וחותר למגע עם אש בעיינים. גם בידים חשופות. נלחם ללא מילה. בלי פוזות. תחסר לי אח יקר".

לבד מול כולם: בנימין ארלי, שנפל בעזה, תועד כשהוא מכוון את הצבא לאזור התפרעויות ביו"ש

חברו, אלישע ירד, נפרד: "טאטע, עוד כמה כאב נצטרך להכיל פה במלחמה הזאת?  בנימין ארלי, רועה הבקר שהספיק כבר להיות מושמץ בכל ערוצי השמאל שכינו אותו ואת חברים שלו 'מתנחלים אלימים' ו'חברי מיליציות' נפל הערב בלחימה ברצועת עזה.

"בנימין הי"ד שירת כלוחם בצנחנים ובחופשות היה מתנדב בחוות בבנימין ושומר על אדמות המולדת באזור. סביב עלילות אום צפא יצא לי לדבר איתו ארוכות, שם סיפר לי בכאב על איך למרות שהם מותקפים פעם אחר פעם, במערכת הביטחון ובתקשורת רואים בהם הגורם הבעייתי בשטח. אך למרות הכאב ותחושת הבגידה המשיך להילחם למען המולדת עד שנפל הלילה במהלך הקרבות ברצועה. בנימין, בדרך שסללת בחייך נמשיך לצעוד גם אחרי מותך עד להשלמת המשימה של כיבוש וישוב הארץ. תנוח בשלום על משכבך ותתפלל עלינו משמים שנזכה לניצחון וגאולה".

הרב איל יעקובביץ, ראש ישיבת ההסדר בצפת, סיפר על תלמידו" בנימין שלנו בחור גיבור ואמיתי חזק בגוף וברוח. בנימין עדין נפש בקול עמוק וביופי שובה לב. בנימין תמיד אמרת לי שהישיבה לעולם תהיה הבית שלך של התורה. חיפשת חיזוק בעבודת ה' ואספת כל פירור כזה באהבה ובתודה. אדמת הארץ בערה בליבך. בכישרון נדיר של מלאכת כפיים חיברת את האדמה לה' יתברך בחיים של קדושה. לא יכולת להתפשר על פחות מהאמת. לגבי עצמך בחיים האישיים שלך ולגבי העם והארץ. והכל בשקט עם עולם פנימי עשיר ויצוק. בנימין גיבור עליו נאמר' זאב יטרף' וגם בנימין של השראת שכינה 'בין כתיפיו שכן'.

"בנימין, ננעץ לנו חץ בלב בלכתך. אתה בן שלנו לעד. בנימין המאיר החזק. בנימין המבקש אמת וטוב. המתנדב תמיד. הלב הבוער. מי ייתן לנו תמורתך כל כך מתגעגעים לביקור שלך. נלווה אותך בנימין חזק שלנו. נתת את עצמך לאדמה ולעם שכל כך אהבת. מסרת את נפשך כהמשך של חיים שלמים של מסירות נפש. ליבנו כואב. כואב. בנימין".

הרב דוד בנג'ו, רב הקהילה של ארלי, סיפר כי בנימין היה אדם רוחני מאוד. ג׳ניפר, אמא של בנימין, ניגשה לחדר שלו עם היוודע דבר נפילתו ולקחה חפץ שלו כדי שתוכל להרגיש אותו דרך החפץ בגלל שהיה רוחני כל כך. משפחתו של ארלי עלתה לישראל מניו יורק. קרוביו סיפרו עליו כי ״היה צנוע מאוד ולא מחובר לחומריות. לפני הגיוס אמא שלו רצתה לקחת אותו לקניות כדי שיהיה עם כל הציוד, אבל הסביר שאין צורך לקנות לו דבר. בנימין למד בישיבת הסדר בצפת, אהב ללמוד תורה ובחופשות התנדב להיות רועה צאן ושומר בישובי בנימין״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר