התקווה נגוזה: זוהתה גופתה של התצפיתנית רוני אשל

לאחר שנחשבה לנעדרת מאז אירועי 7 באוקטובר, הודיע צה"ל על זיהוי גופתה של אשל, בת 19 במותה, תושבת צור יצחק שבשרון • האב אייל: "נלחמנו בשביל כל החטופים והנעדרים, גם בשביל רוני שלי - והפסדנו במלחמה"

רוני אשל ז"ל

צה"ל פרסם הערב (חמישי) כי זוהתה גופתה של התצפיתנית רוני אשל שנחשבה כנעדרת מאז אירועי הטבח האכזריים ב-7 באוקטובר. אשל נחשבה נעדרת עד כה, כאשר לאורך 34 הימים האחרונים לא התקבל כל מידע על אודותיה, כהרוגה או כחטופה, עד היום, כאמור, שזוהתה גופתה. רוני הותירה אחריה הורים, אחות ואח. היא תובא למנוחות ביום ראשון בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.

לדברי האב אייל, "נלחמנו גם בשביל כל החטופים והנעדרים, במיוחד עבור רוני שלי, שנחזיר אותה הביתה - והפסדנו במלחמה, רוני לא איתנו. למעשה את הפרטים שאספנו עד כה שמרנו והעברנו הלאה. מה שיכלנו לברר ביררנו, את התשובות על חלק מהדברים קיבלנו. אני משאיר הכול בידיה הנאמנות של מערכת הביטחון. אנחנו לפני ההלוויה ואחר כך נדע, אני חושב, איך להמשיך, נלמד איך להמשיך. אנחנו עטופים במשפחה חמה מאוד ודואגת".

ההודעות האחרונות, צילום: ללא קרדיט

"רוני שירתה בבסיס נחל עוז במשך שתה וחודשיים", מספרת הדודה עידית אשל. "היא היתה תצפיתנית בצוות מעולה של בנות מצוינות. היא אהבה מאוד את השירות שלה, היא פרחה בצבא. היא היתה חיילת טובה מאוד".

רוני עוד הספיקה להתכתב עם אמא שלה שרון. "בעצם מאותה שבת לא שמענו ממנה. הפעם האחרונה ששמענו ממנה זה כשהיא שלחה הודעה לאמא שלה שרון. היא כתבה לה, שהיא בסדר, שהיא בחמ"ל ואין קליטה ושהיא תדבר איתה יותר מאוחר. היא כתבה לה שלא תדאג לה. שרון כתבה לה: ' אני אוהבת אותך'. רוני כתבה, שהיא אוהבת אותה בחזרה עם ארבע לבבות. שרון כתבה לה: 'ממי שלי תשמרי על עצמך' וזהו.

גלנט למשפחות החטופים: "חמאס ינסה להכאיב לנו בלוחמה פסיכולוגית, לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים" // צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

"למעשה מאותו רגע לא ידענו כלום על מקום הימצאה. ככל שעברו הימים קיווינו מאוד וחשבנו שהיא חטופה. גם לא הוכח לנו אחרת. עשינו הכל הכל כדי לצעוק את הצעקה שלנו, הצעקה של המשפחות שדואגות, לא ישנות, לא אוכלות ורק מחכות שהיקירים שלהם יחזרו הביתה. ההורים שלה, שרון ואייל, נלחמו כדי שהיא תחזור הביתה, אבל הפסדנו. היום בצהריים הגיעו קצינים מאכ"א לבשר לנו. כל החמ"ל שם נשרף ועשו בדיקות בכמה מעבדות, כולל מעבדות בחו"ל, שנתנו תשובה ודאית שרוני איננה. היו לה תוכניות לאחר השירות. היא רצתה לטייל, רצתה לטרוף את החיים. ילדה בת 19, עוד לא התחילה את החיים שלה".

התצפיתנית רוני אשל, צילום: ללא

בימים שחלפו מאז האירועים הקשים ומלחמת חרבות ברזל, החליט אביה אייל לפתוח בחקירה עצמאית, ביקר בבסיסה והתראיין לכלי תקשורת רבים על אודותיה.

אשל, בת 19 במותה, העריצה את הזמרת טיילור סוויפט וחבריה, בסיוע חשבון הטוויטר הרשמי של מדינת ישראל, פנו בימים האחרונים לזמרת ואנשיה במטרה לרתום את הזמרת בסיוע לקמפיין למציאתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר