לראשונה: כך נראית מפת הפינוי העדכנית עבור עקורי העוטף

נכון לעכשיו שמונה יישובים אינם ניתנים לאכלוס מחדש • לגבי בארי, נחל עוז וכפר עזה טרם סוכמו הקריטריונים לשיקום

מתפנים מהדרום באילת. צילום: אי.אף.פי

בדיונים שהתקיימו לאחרונה בעניין המשך הליכי שיקום יישובי עוטף ישראל וניהול משבר המפונים בעקבות אירועי 7 באוקטובר, הובהר כי לפי מתווה הטיפול הבסיסי רצון התושבים הוא שיקבע את המשך מהלכי שיקומם ואופי מערכי הסיוע המוגשים להם על-ידי המדינה. 

היום עודכנה מפת הפינוי המלאה

תושבי נתיב העשרה ונירים יישארו במלון עד החזרה לביתם; תושבי כיסופים יישארו במלון, ועדיין מבקשים לשמר לעצמם את האפשרות הכפרית; מפוני קיבוץ חולית יפונו לרביבים; מפוני ניר עוז יפונו למרחב עירוני בכרמי גת ויתגוררו בבניין מגורים עד חזרתם לבתיהם; לגבי כפר עזה מתבצע מאמץ לרכז את הקהילה במרחב שפיים עד המעבר למרחב הכפרי בקיבוץ רוחמה או בבית קמה, המשתייכים למועצת בני שמעון בנגב הצפוני; תושבי נחל עוז יעברו לכרמים או לאחד מכפרי הנוער - טרם גובשה הסכמה סופית; מפוני בארי יועברו לבתי מלון בירושלים - או, לחלופין, למרחב כפרי בחצרים או בקדמה; תושבי כרם שלום צפויים לעבור לאשלים - אולם המהלך טרם קיבל את האישורים וההסכמות מול גורמי המדינה.

לאחר הטבח והקרבות הקשים: פרשן "ישראל היום" יואב לימור בסיור ביישובי עוטף עזה

הרחבת חדרים למשפחות גדולות

באשר למהלכי הפינוי, כל קהילה קובעת לעצמה ואין החלטות סופיות בעניין הפינוי של כל קהילה ליישוב ספציפי. נכון לרגע זה המפונים למלונות נשארים שם עד שיודיעו להם אחרת, וכמו-כן כל שטחי המלון יעמדו לרשותם. צפוי כי תינתן הרחבת חדרים עבור המשפחות הגדולות, שכן ישנה הבנה ברורה שמשפחה בת מספר נפשות לא תוכל להמשיך להתגורר בחדר אחד. העניין יתוקצב, ומי שמוביל הם שר התיירות ומשרדו.

כעת ישנם שמונה יישובים שאליהם התושבים לא יכולים לחזור, ועבור חלקם סוכמו התנאים למעבר למקום מותאם, בעוד שעבור אחרים טרם סוכמו כל הקריטריונים. עבור בארי, נחל עוז וכפר עזה נדרשת חשיבה נוספת. כך לגבי קיבוץ בארי, למשל, מפאת גודלו - 400 בתי אב - קיימות דילמות לא קטנות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר