אוריה נהרג בעזה והותיר אישה ושישה ילדים: "התייצבת בראש המחנה להדליק את האור, לגרש את הרוע"

רס"ל במיל' אוריה מש, בן 41 מנריה, לוחם בגדוד השריון 52 של חטיבה 401, נפל בקרבות ברצועה • הוא היה פטור משירות מילואים, אך התנדב להתגייס למלחמה בתמיכת משפחתו והשאיר אחריו אישה ושישה ילדים - הצעיר מביניהם בן שנה בלבד • אחיו ליאור: "האמנת בעוז. כולך עוז ועוצמה. איש של עשייה, איש של אדמה"

רס"ל במיל' אוריה מש הובא למנוחות // צילום: יוני ריקנר

צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שישי) את שמותיהם של ארבעה חיילים נוספים שנפלו בעזה. אחד מהם הוא רס"ל במיל' אוריה מש, בן 41 מנריה, לוחם בגדוד השריון 52 של חטיבה 401. מש הותיר אחריו אישה ושישה ילדים - הצעיר מביניהם בן שנה בלבד. הוא היה פטור משירות מילואים, אך התנדב להתגייס למלחמה בתמיכת משפחתו.

אוריה מש ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בעוד ילדיו זועקים מעל הקבר, ספדו לו דוד וריטה הוריו: "אוריה בננו. נולדת במוצאי יום כיפור וכבר בלידתך תרמת וזיכית אותנו במצווה. גדלת לילד אוהב את הבריאות ושוחר שלום. תמיד דאגת למצבנו וכשהיינו צריכים אותך היית ראשון לצידנו. נזכור אותך לעד ותורתך תעמוד לנגד עינינו". 

ליאור אחיו: "לפני שלושה שבועות כיסה ענן שחור את הארץ. בצהרי שבת קודש אתה ואלפים קמתם מהחושך, התייצבתם בראש המחנה להדליק את האור, לגרש את הרוע. אוריה הוספת אור, טוב, חמלה, ענווה, עין טובה, קדושה, אהבה ואמונה. אוריה אחי, שנינו לא דיברנו. אתה איש של שתיקה. השתיקה בינינו היתה השיח. שיח נשמתי. אני מעריץ אותך. אביטל היקרה והילדים, בכל אחד מוטבע זכר מכוחו של אוריה. האמנת בעוז. כולך עוז ועוצמה. איש של עשיה, איש של אדמה. אולי לא סתם הגעת לאדמה".

הלוויתו של רס"ל אוריה מש, צילום: אורן בן חקון

כרמית אחותו: "כל כך רציתי שתלווה אותי לחתונה שלי. לא מאמינה שלא תהיה שם, תשמח ותרקוד כמו שרק אתה יודע. אוריק אחי הגדול,  אזכור אותך תמיד ואת הלב הענק שלך".

זהו הנופל השלישי ביישוב נריה מתחילת המלחמה, לאחר שהחיילים נריה אהרן נגארי ובועז יוגב ז"ל נהרגו בקרבות בשמחת תורה.

ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ מסר: ״איבדנו אב משפחה יקר. הוא יצא לקרב להגנת העם ונפל כגיבור למען תקומת והגנת עם ישראל ומדינת ישראל. נהיה עם המשפחה האהובה ונלווה אותה. אני מוסר חיבוק גדול לתושבי נריה בשם בנימין כולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר