"היה אדם מיוחד, כולם אהבו אותו": ויטלי טרופנוב, שנרצח בניר עוז על ידי חמאס, הובא למנוחות

יממה לאחר שחמאס פרסם תיעוד של אשתו ילנה בשבי, הבעל ויטלי הובא למנוחות בבית העלמין ירקונים בפתח תקווה • אחיו אמר בכאב: "את ויטלי כבר לא נחזיר, אך נקווה ששאר המשפחה תחזור" • חבר לקיבוץ ספד: "חבר אמת ואיש של עשייה" • גם הסבתא, הבן ובת זוגו נחטפו לעזה

ויטלי טרופנוב הובא למנוחות. צילום: גדעון מרקוביץ

ויטלי טרופנוב, שנרצח בקיבוץ ניר עוז וכל משפחתו נחטפה לעזה, הובא למנוחות היום (שלישי) בבית העלמין ירקונים בפתח תקווה. ילנה, אשתו של ויטלי הופיעה בסרטון ששחרר אתמול החמאס ובו נראות שלוש חטופות.

אחיו של ויטלי, שהגיע מחו"ל להלוויה, הספיד: "קשה לי לדבר על ויטלי בלשון עבר. הוא היה איש טוב, אף פעם לא עשה רע לאף אחד ולא אמר מילה רעה. את ויטלי אי אפשר להחזיר, אבל אני מקווה שכל שאר המשפחה תחזור".

ויטלי טרופנוב נרצח בקיבוץ ניר עוז, צילום: גדעון מרקוביץ

נציגת הקיבוץ ספדה: "ויטלי, החיים שלך נגדעו באכזריות ורוע לב. הגעת אלינו עם משפחתך לקיבוץ ומיד אישיותך התבלטה. ויטלי כשמו כן הוא - מלא חיות. ובפנים פעם לב מדהים. יהיה זכרך ברוך".

חבר לקיבוץ ספד: "קשה לדבר על ויטלי בלשון עבר. הייתה לי הזכות לעבוד לצידו. ויטלי היה חבר אמת. ויטלי היה איש של עשייה. נתת לו משימה וידעת שהוא יעשה את העבודה בדייקנות וללא פשרות. משפחת הקיבוץ תחסר מאוד את ויטלי. אנחנו מקווים שהסבתא, האמא, הבן והחברה ישוחררו מהר מידם של המרצחים, שגדעו את חייך של ויטלי. ויטלי היה אדם מיוחד. היא היה בשבילי כמו אח גדול. כולם אהבו אותו, גם כאלה שהכירו אותו לזמן קצר. קשה להאמין שהוא לא איתנו. יהיה זכרו ברוך".

ויטלי ואשתו ילנה, צילום: באדיבות המשפחה

ויטלי וילנה, בשנות ה-50 לחייהם, עלו מרוסיה לפני 25 שנים יחד עם בנם אלכסנדר. הם בחרו לגור בקיבוץ ניר עוז בעוטף עזה. לפני 5 שנים הצטרפה למשפחה גם הסבתא אירנה בת ה-73.

ילנה ומשפחתה, צילום: באדיבות המשפחה

בסוף השבוע של החג הגיעו הבן אלכסנדר ובת זוגו ספיר כהן מתל אביב, שם הם מתגוררים, להתארח אצל הוריו וסבתו של אלכסנדר בקיבוץ ניר עוז. המחבלים שחדרו לקיבוץ בבוקר החג רצחו את האב ויטלי וחטפו את האם ילנה, הסבתא אירנה, את הבן אלכסנדר ואת בת זוגו ספיר.

אחיו אמר בכאב: "את ויטלי כבר לא נחזיר, אך נקווה ששאר המשפחה תחזור", צילום: גדעון מרקוביץ

החברים בקיבוץ לא ידעו תחילה מה עלה בגורל המשפחה. חברת קיבוץ, שניצלה מהטבח, סיפרה, שראתה את האם ילנה כשהיא נלקחת על ידי המחבלים. בסרטון שהפיץ אתמו החמאס היה אישוש לדבריה. בסרטון, שבו נראות שלוש חטופות המבקשות מראש הממשלה לשחרר את החטופים, מופיעה ילנה. בנוסף, הופץ סרטון שבו נראית ספיר כשהיא מוסעת על אופנוע ברצועת עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר