אילן אברהם הסגיר את עצמו למחבלים והציל את אשתו ואת חברתה

אילן, יחד עם אשתו וחברה שלה, נמלטו אל תוך מיגונית במושב יכיני, כשחבורה של מחבלים סוגרת עליהם ודורשת מהם באיומי נשק ויריות לצאת • אילן הקריב את עצמו, ויצא החוצה כדי שהמחבלים יתפסו אותו ויקחו אותו בשבי • הנשים ניצלו בזכות התושיה והגבורה שלו

יצא החוצה כדי שהמחבלים יתפסו אותו. אילן אברהם. צילום: באדיבות המשפחה

בכל יום, מאז החלה מלחמת 'חרבות ברזל' אנו עדים לסיפורי גבורה מעוררי השראה מצמררים. אחד מהם הוא של אופק אברהם, ביתו של אילן אברהם, שנחטף ממושב יכיני. מי שניצלו מהגורל הנורא הוא אשתו איילה וחברתה.

סיפור גבורה: הובא למנוחות השוטר שיצא לחלץ את חברו - ונפל בקרב ברעים // שמואל בוכריס


וכך היא משתפת: 'אבא, אימא שלי וחברה נוספת שלה נמלטו מהמחבלים אל תוך מיגונית. חבורה של מחבלים סגרה עליהם ודרשה מהם באיומי נשק ויריות בלתי פוסקות לצאת. אבא שלי החליט לעשות מעשה אצילי ובלתי ייאמן. הוא נשק לאימא שלי ויצא החוצה כדי שהמחבלים יתפסו אותו ויקחו אותו בשבי".

"המחשבה שלו הייתה שהם יסתפקו בו כנראה, והם באמת לקחו אותו איתם. הוא לא הסתפק בלצאת החוצה במקומן, אלא בתושייה של רגע, פתח את תא המטען של הרכב כדי שהן תוכלנה לברוח פנימה".

אילן אברהם ואשתו, צילום: באדיבות המשפחה

"מחבל אחד נשאר לשמור על אימא שלי וחברה שלה. וכשהוא הוביל אותן החוצה הן פשוט ברחו לתוך תא המטען שאבא שלי פתח כמה שניות קודם, תוך כדי שהמחבל יורה עליהן ללא הפסקה. למזלן הגיעו שוטרים שנלחמו עבורן והצילו אותן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר