"המחבל גילה שיש חייל חי בתוך הטנק, נבהל וזרק עלי את הנשק שלו - בתגובה יריתי בו וחיסלתי אותו"

המסע ההרואי של ע', נהג טנק מגדוד 77, נשמע כמעט מופרך • הוא נורה על ידי טילי נ"ט, ניצל מרימון, נדקר והוכה - אך גם חיסל מחבלים והציל חיי אדם • עדות של גיבור - ממיטתו באחד מבתי החולים במרכז הארץ

טנק בעוטף עזה. צילום: יוסי זליגר

בקרבות הראשונים נגד חמאס בשבת שמחת תורה השתתפו לוחמי גדוד 77 בחטיבה 7 של השריון. אחד החיילים, נהג טנק, הצליח לחסל מחבלים והציל אזרחים רבים במסיבת הטבע. אף שהותקף ונפצע קשה, הוא המשיך להילחם, הגיש סיוע ולבסוף ניצל.

כוחות גדוד 77 במהלך יום הלחימה הראשון // צילום: דובר צה"ל

בעקבות התרעה של מחבלים על הגדר, הוקפצו למקום חיילי השריון וחיסלו 15 מהם. "אחרי שחיסלנו אותם התחילו להיכנס עשרות מחבלים לשטח הארץ וירו טיל נ"ט על הטנק שלי... הטנק התמלא בעשן, פתחתי מדף נהג וברחתי עם הטנק, תוך כדי שיורים עלינו טילי נ"ט ללא הפסקה", סיפר ע', נהג הטנק - ממיטתו באחד מבתי החולים במרכז הארץ.

כוחות הביטחון בשדרות במהלך מלחמת חרבות ברזל, צילום: אי.פי.איי

בשלב מסוים עצר נהג הטנק לבדוק שחבריו בחיים, אך גילה שהם נפצעו, חלקם אף סבלו מכוויות. אחד החיילים שהיה בצריח זיהה מחבל, נהג הטנק דרס אותו מייד, והם המשיכו בנסיעה תחת אש.

"לאחר הרבה זמן נסיעה, הגענו לאזור קיבוץ רעים, שם התקיימה מסיבת 'נובה', והבחנו בקרב ירי של מחבלים מול שוטרים. נראה היה שהמחבלים מנצחים. חסמתי את המחבלים בטנק כדי שלא יפגעו בשוטרים, והטען שלי יצא מהטנק ללא הנשק שלו והלך לשוטרים. לאחר כמה דקות ראיתי את המחבלים מסתובבים מסביב לטנק בביטחון, והבנתי שהשוטרים מתו. טיפסו על הטנק 5-10 מחבלים והייתי מוכן עם ה־M-16 לכיוון מדף המפקד, שהיה הפתח היחיד. משם ראיתי מחבל שגילה שיש חייל חי בתוך הטנק, והוא נבהל וזרק עלי את הנשק שלו. בתגובה יריתי בו וחיסלתי אותו.

"לאחר מכן נכנסתי מהר לתא הנהג בזמן שזרקו לתוך הטנק כמה רימונים, חלקם התפוצצו וחלקם לא. למזלי, הספקתי להיכנס לתא. הרגשתי את ההדף ושמעתי את קולות הפיצוץ, אבל לא נפגעתי.

"נסעתי משם תוך כדי שאני דורס מחבלים ועושה בלאגן עם הטנק כדי להעיף אותם. דרסתי כמה רכבים נטושים והמשכתי להתרחק מהאזור, עד שהטנק כבר כמעט לא זז וכל החלק האחורי עלה באש. הטנק נעצר. יצאתי עם קסדה, שכפ"ץ ונשק, ופגשתי שלושה אזרחים. לאחד מהם ירו בחזה, וככל הנראה הוא נפטר מאוחר יותר, עוד אחד שירו לו בישבן ואחד שלא נפגע. הם היו מאוד לחוצים. הכנסתי אותם לרכב שלהם והתחלתי לנהוג".

חיילים בזירת המסיבה ברעים, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

הארבעה נסעו במשך דקות אחדות עד שהבחינו שהם מכותרים. "בשלב הזה התחלפתי עם בחור בשם צורי שינהג מכיוון שהיה לי נשק ויכולתי לתפעל אותו במידת הצורך. באיזשהו שלב נעצרנו באמצע היער והתחבאנו חצי גוף מתחת לרכב שלהם.

"יריתי וחיסלתי את אחד המחבלים. נאבקתי בהם תוך כדי שהם דופקים לי סלעים בראש. הם שברו לי את הלסת, את ארובת העין, את הלחי, את האף והמון שיניים, וחתכו אותי בסכין. נפצעתי קשה. לאחר מכן ניסו לירות בי ולא הצליחו"

"לאחר 40 דקות בערך שבהן שמענו הרבה צעקות של ערבים והרבה ירי והעמדנו פני מתים - כחמישה מחבלים לא חמושים התקדמו לכיווני. הם האמינו שאני מת וניסו לקחת ממני את הנשק. יריתי וחיסלתי את אחד המחבלים. נאבקתי בהם תוך כדי שהם דופקים לי סלעים בראש. הם שברו לי את הלסת, את ארובת העין, את הלחי, את האף והמון שיניים, חתכו אותי בסכין, ובזכות זה שהייתי עם קסדה הם לא הרגו אותי אלא רק פצעו אותי קשה.

"הצלחתי להדוף אותם מעלי בכל כוחותיי, אך הם הצליחו לחטוף ממני את הנשק וניסו לירות בי אבל לא הצליחו, אני לא יודע למה".

ע' נס על נפשו. "ברחתי במשך כמה דקות עד שהגעתי לשיח שבו התחבאו גבר ואישה. התחבאתי איתם בעודי פצוע כשש שעות. במשך הזמן הזה מחבלים עברו ליד השיח, ובמזל לא הסתכלו ימינה וראו אותנו. המשכתי כל הזמן לדמם מהפנים. השניים עזרו לי מאוד וזיהו מתי הגיע החילוץ. לא מעט בזכותם אני חי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר