"בחייהם ובמותם": האחים מבאר שבע שנפלו בקרב על העוטף

ישי ונועם סלוטקי ז״ל מיהרו להגן על היישובים ונהרגו בחילופי האש עם המחבלים בקיבוץ עלומים • אביהם ספד להם: "זכיתם להיות בנקודת המפתח לשינוי, במקום יריבות ושנאות, התחלנו לעבור לדרך של ערבות הדדית"

האחים ישי ונועם סלוטקי ז״ל שהשתתפו בקרבות והוכרו כחללי צה"ל הובאו למנוחות // צילום אורן בן חקון

שני האחים, ישי ונועם סלוטקי ז״ל, שפעלו באומץ לב בלתי רגיל ונפלו בקרבות על העוטף בשבת, הובאו אמש (חמישי) למנוחות בהר הרצל. 

האחים סולטקי ז״ל, שניהם אזרחים תושבי באר שבע, החליטו בשבת בבוקר לעשות מעשה. הם לבשו מדים, לקחו את הנשק האישי שלהם ומיהרו להגיע ליישובי עוטף עזה כדי להילחם במחבלים. שני האחים הגיבורים נהרגו בקרבות ליד קיבוץ עלומים. הם הוכרו כחללי צה״ל ונקברו זה לצד זה בהר הרצל. 

האחים ישי ונועם סלוטקי ז"ל,

הרב נועם סלוטקי, אביהם של נועם וישי, ספד להם: "בנים אהובים, נועם וישי, בצער עצום הבאנו אתכם לקבורה, אבל בראש מורם וגאווה גדולה על הדרך שבה בחרתם לפעול בשבת האחרונה, שהביאה לידי ביטוי את האישיות והאופי שלכם. זכיתם להיות בנקודת המפתח לשינוי, במקום יריבות ושנאות, התחלנו לעבור לדרך של ערבות הדדית. מהפך להביא את ישראל למקום הראוי לה. זכיתם שאתם תיזכרו כנקודת המפנה".

מפקד הגדוד של ישי ספד להם: "ביום זה איבדה מדינת ישראל שניים מטובי בניה. האהובים והנעימים בחייהם ובמותם לא נפרדו. נועם, תמיד ראשון להתנדב. ישי, לוחם עז נפש תמיד ראשון לכל משימה. הנכונות שלכם להתנדב גם מבלי שקראו לכם. משפחת סלוטקי היקרה, היו גאים בנועם ובישי". משה ליאון, ראש עיריית ירושלים: ״נועם וישי, האסון בלתי נתפס. איזו גבורה, איזה אומץ, איזו ערבות הדדית. לא חיכיתם לצו, יצאתם לקרב נחושים להציל חיים. העיר ירושלים מאמצת אתכם אל לבה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר