שלושה גיבורים עם שמונה רגליים: דני וובק ואורן שטרן נפלו בקרב מול מחבלים - לאחר שהכלב רקבין הציל את בעליו

הכלב, מסוג דוגו ארגנטינו, הגן בגופו על בעליו איליה קבלין ובת זוגו • איליה סיפר: "רקבין רץ לעבר המחבלים וחטף המון כדורים - דניק ושטרן זיהו את מה שקורה והשיבו אש" • חלון הזמן שייצר רקבין אפשר לזוג להסתתר בממ"ד • דני וובק, אורן שטרן ורקבין נהרגו בקרבות בנתיב העשרה

איליה קבלין עם הכלב רקבין. צילום: באדיבות המצולם

סיפורי הגבורה הם רבים, מעט עוד סופר הרבה לא יסופר. שלושה גיבורים, עם שמונה רגליים. דני וובק ואורן שטרן נלחמו עם 4-M ואקדח מול עשרות מחבלים לאחר שהכלב רקבין, מסוג דוגו ארגנטינו, הציל את בעליו - איליה קבלין יחד עם זוגתו בקרב הגדול בנתיב העשרה.

שלושה גיבורים, עם שמונה רגליים: דני וובק, אורן שטרן והכלב רקבין שנפלו בקרב מול המחבלים // באדיבות המצולמים

"בבוקר שבת תקפו המחבלים את המושב", מספר בכאב רב איליה קבלין, "יצאתי החוצה, אני רואה את דניק מדבר עם השכן אורן בטלפון, שהיה גם לוחם בצבא. דניק אמר לי להיכנס לבית כי יש פה מחבלים, הוא לקח את האקדח שהיה לנו בכספת, אחד לשנינו. נכנסתי ננעלתי, פתאום מישהו מנסה לפתוח את הדלת.

הגנו על הבית

"חשבתי זה דניק, אז פתחתי את הדלת. פתאום רקבין מזנק, עכשיו אצלי הוא לא זז בלי פקודה. הוא הפיל אותי מהרגליים ורץ החוצה".

אורן שטרן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

"המחבל הסתתר מאחורי הדלת וחיכה לי עם רובה," ממשיך איליה ומספר. "רקבין רץ לעברו והתחילו לירות בו. הוא חטף המון כדורים והמשיך לרוץ אחרי המחבל שברח במנוסה. באותם רגעים דניק זיהה מהמחבוא את מה שקורה, ויחד עם שטרן השיבו אש".

"היו שם לפחות 20 מחבלים נגד שניהם," הוסיף וסיפר. "אנשים שהיה להם נשק שמרו על משפחותיהם".

חלון הזמן שייצר רקבין אפשר לקבלין לזוגתו לחזור ולהסתגר. דני וובק, אורן שטרן ורקבין נהרגו בקרבות. קבלין, יחד עם זוגתו וכלב מבוגר נוסף שהיה איתם, שרדו.

אחד התאומים עם הכלב רקבין, צילום: באדיבות המצולמים

הקשר בין קבלין לוובק החל לפני כמעט שני עשורים, וובק לא רק היה שותפו לדירה וחברו הוא היה האח, האבא והאמא של קבלין ואחיו התאום. האחים  עזבו את הבית האלים שבו גדלו והסתובבו בחופים של מרכז הארץ.

"אני ואחי היינו ילדי רחוב, עזבנו את הבית. דניק הרים אותנו מהרחוב, הוא בעצמו עזב את הבית וברח מאוקראינה אחרי שעבר חיים קשים עם אלימות בבית המאמץ. דניק אימץ אותנו, עשה מאתנו בני אדם. העניק לנו אהבה, האכיל אותנו".

הפך פראי אדם לאנשים

"דני ראה אותנו בחוף בבת ים. היינו מסוממים, רבנו מכות כל הזמן. הוא היה מסיע אותנו למשפחות של חברים כדי שנבין מה זה חיים אמיתיים עם חום ואהבה. הוא הפך פראי אדם לאנשים".

הכלב רקבין, צילום: באדיבות המשפחה

"את רקבין אימצנו עם דניק. זה כלב שהחרימה המשטרה מערבים שהיה מיועד לקרבות, היו לו קשרים אז קיבלנו את הכלב, איזה אופי. ברגע האמת הוא יציל אותך".

דוגו ארגנטינו נחשב לסוג מסוכן ואסור לגידול בישראל, מקרה הנ"ל זו עוד תזכורת שלא הגזע מסוכן אלא האנשים שמגדלים אותו.

"בזמן שהמחבלים ניסו לחזור אחרי שברחו מרקבין, דניק ואורן לקחו את האש על עצמם. בסוף כשהכל נגמר לא נרגעתי עד שלא ראיתי את גופתו של דניק, עד שלא חיבקתי אותו ונפרדתי ממנו".

דני וובק ז"ל, צילום: דוברות זק"א

וובק היה מתנדב יחידת הצוללים של זק"א, שספדו לו לאחר נפילתו בקרב.

"דני, תושב נתיב העשרה, התנדב ביחידת הצוללים של זק"א שנים ארוכות ולקח חלק בעשרות אירועים של הצלת חיים וכבוד המת. לאורך כל חייו פעל דני במסירות נפש גדולה למען האחר, כך גם במותו. במהלך המתקפה הרצחנית על נתיב העשרה יצא דני הי"ד להגן על ביתו וחבריו ונפל בקרב מול המחבלים החמושים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר