לאחר שחיכתה 6 שעות לחילוץ, עמית נרצחה: "הם פה במרפאה, לא חושבת שאצא מזה, אני אוהבת אתכם"

רוצחיה השפלים של עמית מן, פראמדיקית קיבוץ בארי, ירו בה בזמן שאחותה על הקו ושומעת הכל • האחות, חביבה מן: "אני מנסה ניסיון נואש, מחייגת אליה, היא עונה לי בצרחות שירו בה ברגליים, שרצחו שם את כולם והיא אחרונה, שהם עליה!! אני שומעת יריות והשיחה מתנתקת"

עמית, משמאל, יחד עם אחותה חביבה. "בצער אינסופי ובכאב תהומי אני מעדכנת שעמיתוש שלנו המדהימה, היפיפיה, האמיצה והחכמה נרצחה ע״י מחבלים שפלי אדם". צילום: מתוך הפייסבוק

בין מאות הסיפורים הכואבים מהטבח בקיבוץ בארי, בלטו פניה הטובות, התמימות והטהורות של עמית מן, בת 22, פראמדיקית שעבדה בקיבוץ ואף הכשירה תחתיה פראמדיקים.  

לאחר שעות של ציפייה בניסיון לדלות כל שבב מידע על שעלה בגורלה, פרסמה אתמול (שני), אחותה הגדולה חביבה מן, הודעה כואבת על הירצחה של עמית. "זהו. זה נגמר. בצער אינסופי ובכאב תהומי אני מעדכנת שעמיתוש שלנו המדהימה, היפיפיה, האמיצה והחכמה נרצחה ע"י מחבלים שפלי אדם. יהי זכרה של אחותי הקטנה ברוך לעולם ועד".

לווייתה של עמית תתקיים היום (שלישי), בשעה 15:30 בבית העלמין בנתיבות.

מתחילת האירוע בשבת בבוקר התכתבה עמית עם חברים ובני משפחה ותיארה באופן מצמרר את האירועים שהתחוללו בקיבוץ, את התקרבות המחבלים, את כניסתם למרפאה ולבסוף את הפגיעה בה ואת היריות ברגליה עד לסוף העצוב מנשוא.  

 

בעמוד הפייסבוק שבו ניסתה להשיג מידע על אחותה, עוד בטרם נודע לה באופן רשמי על מותה, כתבה חביבה מן: "אנחנו מבינים שעמית הייתה במרפאת שיניים של הקיבוץ, מישהו יודע אם בדקו במרפאת השיניים? מישהו מכיר את האחות שהייתה איתה שם???(לא יודעת מה שמה)

"מעדכנת: אין חדש מעמית. היא לא היתה בין בני הערובה בקיבוץ. אנחנו עדיין לא יודעים איפה היא ומה איתה. אף גורם רשמי לא דיבר איתנו ולו פעם אחת כדי לעדכן במשהו או אפילו להגיד שמנסים לחפש אותה. פעם אחרונה שדיברתי איתה היתה במרפאה בבארי. ירויה.

"אחותי המדהימה עמית, רק בת 22, פראמדיקית בקיבוץ בארי. עוסקת בהצלת חיים והכשרת פראמדיקים. חיכתה 6 שעות!!! נצח!!! במרפאה עם פצועים והרוגים והתחננה וביקשה שיחלצו אותה ואותם. 6 שעות שהיא מתחבאת במטבחון עם סכין מטבח ושומעת לידה את המלחמה, הפיצוצים והיריות!! 6 שעות שהיא ואנחנו שואלים איפה הצבא?? איפה החילוץ?? ואני מבטיחה לה שהעזרה בדרך, שתהיה חזקה, שתכף זה נגמר. 6 שעות!!

ואז הודעה ממנה ״הם פה, הם במרפאה, אני לא חושבת שאצא מזה, אני אוהבת אתכם״. ואז אחרי דקות שמרגישות כמו נצח שהיא לא מגיבה, אני מנסה ניסיון נואש, מחייגת אליה, היא עונה לי בצרחות שירו בה ברגליים, שרצחו שם את כולם והיא אחרונה, שהם עליה!! אני שומעת יריות והשיחה מתנתקת.

מ-14:15 אבד איתה הקשר. אנחנו מתפללים לנס. מקווים שהיא חיה. כל הקידמה, העוצמה, הטכנולוגיה. אפס אחד גדול!!! עמיתי שלי אהובתי תני לנו סימן חיים".

באה להציל חיים בקיבוץ בארי ונקלעה לאירוע, עמית מן ז"ל, צילום: פייסבוק,
"אני לא מבינה, זה כבר שעות, בבקשה שייגמר", עמית מן ז"ל, צילום: פייסבוק,
 

בן דודה, גבריאל בוקובזה ספד לה בפייסבוק. "בצער רב ויגון עמוק התברר היום שעמית מן, בת דודתי המוכשרת היפה והחכמה, איננה עוד. בלתי נתפס. היא נרצחה ע״י בני עוולה בני שטן בטבח בקיבוץ בארי. עמית התגוררה בנתיבות, התנדבה במשך שנים במד״א וסייעה למאות אנשים. בשבת היא נסעה להציל חיים בקיבוץ בארי ונקלעה לטבח ולמחדל המזעזע שהיה שם. לפני מספר שנים, גם כן בחג סוכות, הלך לעולמו אביה האהוב דוד. עמית אהובה, אלוהים יפרוש עלייך כנפיו לנצח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר