יהי זכרם ברוך: צלם "ישראל היום" יניב זוהר נרצח יחד עם משפחתו על ידי מחבלים

מערכת "ישראל היום" מרכינה את ראשה עם היוודע דבר הירצחם של יניב זוהר, אשתו יסמין ושתי בנותיו קשת ותכלת על ידי מחבלים במהלך ההתקפה על יישובי עוטף עזה ביום שבת • "יניב היה איש מוכשר, אהב את הארץ, שירת בנחל, אהב את נחל עוז, אהב את העוטף. הראה לכל העולם דרך עינית המצלמה את כל ההסלמות שהיו פה", ספד לו חברו הצלם יהודה פרץ

יניב זוהר ומשפחתו

צלם מערכת "ישראל היום", יניב זוהר (54), נרצח בבוקר יום שבת בקיבוץ נחל עוז במתקפה הקטלנית יחד עם אשתו ושתי בנותיו. סיון אחותו נפרדה בכאב גדול, "אחי הגדול והאהוב יניב, גיסתי האהובה יסמין, אחייניותי הטהורות והאהובות קשת ותכלת נרצחו בנחל עוז בשבת". בנם של יניב ויסמין ניצל כי יצא לריצת בוקר וכשהחלה המתקפה תפס מחסה בבית אחר בקיבוץ, וכך חייו ניצלו.

"יניב זוהר איש מוכשר, אהב את הארץ, שירת בנחל, אהב את נחל עוז, אהב את העוטף. הראה לכל העולם דרך עינית המצלמה כשעבד בסוכנות הידיעות AP, את כל ההסלמות שהיו פה עד שעבר לעבוד במערכת 'ישראל היום'", סיפר חברו הקרוב הצלם יהודה פרץ, שעבד כתף אל כתף עם יניב במשך שני עשורים, "איש ענק עם לב ענק, אהב את הבנות, אהב את אשתו ואהב את בנו", הוסיף פרץ.

יניב היה איש התקשורת הראשון שהגיע לזירת החטיפה של גלעד שליט, סיקר את תוכנית ההתנתקות בהרחבה. היה חבר נהדר, אב מסור, איש של לב ונתינה. יניב הצליח לשלב בעזרת אופיו המתון בין תחרותיות בין כלי התקשורת לקולוגיאליות וחברות אמת. היה תמיד רודף אחרי הפריים הבא, על אף הזירות הקשות אותן צילם. תמיד נחלץ לעזרה בשטחי עוטף אותו הכיר כמו את כף ידו, כשעל כתפו השניה הייתה המצלמה. מערכת "ישראל היום" נפרדת היום מאיש מקצוע נדיר, אוטוריטה של צילום, ומבקשת להשתתף בצערה הגדול של המשפחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר