"היה ברור שברגע שפרצה המלחמה הוא יהיה שם, בקו הראשון": משה אוחיון, מנהל מיזם 929, נרצח יחד עם בנו

אוחיון, שהוביל בשנים האחרונות את המיזם, שמטרתו לחבר את הישראלים לתנ"ך, ובין היתר הוביל את מיזם סוכות של שיח ושלום, נהרג בשעות הבוקר המוקדמות במתקפה באופקים בשבת, יחד עם בנו אליעד • הרב בני לאו ספד להם: "לא ייתכן שהלבבות הענקיים הללו פסקו לפעום, אב ובנו שקפצו לקדמת החזית כי זה מה שהם יודעים לעשות"

משה אוחיון ובנו אליעד, זכרם לברכה. צילום: ללא

משה אוחיון, מנהל מיזם 929 – תנ"ך ביחד – נרצח יחד עם בנו אליעד במתקפת המחבלים על אופקים בשבת.

שר הביטחון גלנט: ״כללי המלחמה השתנו, נכה בעזה כפי שטרם נראה" // צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

אוחיון, שהוביל בשנים האחרונות את המיזם, שמטרתו לחבר את הישראלים לתנ"ך, ובין היתר הוביל את מיזם סוכות של שיח ושלום, נהרג בשעות הבוקר המוקדמות במתקפה בעיר.

הרב בני לאו פרסם את דבר הירצחם של השניים וספד להם: "גייסתי אותו ל-929 כדי להניע את המהלך הזה אל תוככי השטח. למדתי עם הזמן שהתפקיד שלי הוא בעיקר לא לעמוד בדרכו. לשחרר ולראות איך הוא מניע את כל הצוות לעשייה ללא גבולות."

"כשהחל המשבר העמוק בשנה האחרונה, הוא הוביל את 929 למרכז הפעילות של הידברות בכל הרמות. המיזם האחרון שהוביל היה ליצירת מאות סוכות של שיח שלום בכל רחבי הארץ. את הסוכה האחרונה עשה אצלו ואצל שרית רעייתו באופקים. לילה מרתק של הושענא רבה עם מפגשים אנושיים. בסופו תפילה של "פתקא טבא" לשנה הקרובה", סיפר הרב.

ההרס הכבד באופקים, היום שאחרי הלחימה, צילום: איליה יגורוב

"התמונה האחרונה שקיבלתי מהם היא הכנה לשמחת תורה בביתם באופקים, באירוח של קבוצת אנשים עם צרכים מיוחדים ומתנדבים שבאו ללוות אותם. זו השגרה של שרית, משה, וילדיהם. היה ברור שברגע שפרצה המלחמה הוא יהיה שם, בקו הראשון. ועכשיו נמצאו משה ואליעד מוטלים זה לצד זה. אב ובנו שקפצו לקדמת החזית כי זה מה שהם יודעים לעשות".

"מצד אחד כל כך ברור. אם האויב בביתם מי יקבל את פניו? ומצד אחר זה לא נתפס. זה לא יכול להיות אמיתי שהלבבות הענקיים הללו פסקו לפעום. שהרוח הגדולה הזו חדלה לנשוב. נותרנו נבולים. ה' ישמור על שרית, על ההורים, על כל המשפחה, ועלינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר