חמשת בני משפחתו של ניצן נחטפו לעזה: "תעשו הכל כדי לאתר אות חיים"

בני משפחת אליקים מחפשים את קרוביהם המתגוררים בנחל עוז • המחבלים שנכנסו אל הבית עשו שידור חי ומאוחר יום אותרו גם תמונות שלהם – ככל הנראה בעזה • בן הדוד מספר: "כולם נחטפו - יש תמונות שלהם מתוך השבי"

ניצן, בן הדוד של נועם. צילום: שימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

אל מרכז הנעדרים בקרית שדה התעופה הגיעו היום (ראשון) בני משפחת אליקים שמחפשים את חמשת בני המשפחה שלהם המתגוררים בנחל עוז, המחבלים שנכנסו אל הבית עשו שידור חי שבו נראים בני המשפחה ומאוחר יום אותרו גם תמונות שלהם – ככל הנראה בעזה.

אמו של אחד הנעדרים בזעקה ליו"ר ועדת הבריאות: "אני מתמוטטת - רק רוצה את הבן שלי!"

בני המשפחה הם נועם אליקים, הבנות שלו דפנה (15) ואלה (8). בת הזוג של נועם, דקלה ערבה, והבן שלה תומר (15). המשפחה מתגוררת בנחל עוז. מחבלים שנכנסו לבתיהם עשו שידור חי ככל הנראה מהטלפון של דקלה. כשיצאה השבת, בני המשפחה נחשפו לסרטונים.

נחשפו לסרטון החטיפה בצאת השבת

ניצן, בן הדוד של נועם, סיפר: "אנחנו אנשים דתיים, משעה ששמענו מה קרה הבנו שמדובר במצב חירום. יצרנו קשר עם בני המשפחה. בשעות הבוקר דקלה דיווחה בקבוצת ווטאספ משפחתית שהם בממ"ד והכל בסדר, אבל מאוחר יותר בני המשפחה שלנו נחשפו לסרטון בו נראה נועם פצוע ועשו לו חוסם עורקים".

"יצרתי קשר עם צוות חירום יישובי, ממה שנאמר לי הצבא עבר בית בית ואין אנשים חיים או מתים – כלומר מי שהיה ככל הנראה נחטף. לאחר מכן המשכנו לחפש ומצאנו תמונות של שתי הילדות שהן ישובות על מזרונים, שצולמו בעזה. הם כולם נחטפו. יש תמונות שלהם מתוך השבי".

"אף אחד לא יודע מה קורה": אנה ואלכסיי מחפשים את בנם ניר // צילום: משה בן שמחון

לדבריו: "נועם בחור חזק פיזית ומנטלית, הוא עבר כמה דברים בחיים. המבט שלו בעיניים משדר אימה אבל הוא גם משדר תבונה והבנה ואיך נכון וראוי להתנהג כדי לשמור כמה שיותר על שלום המשפחה. ההורים של נועם נתנו את הסכמתם לפרסום הסרטון ומבקשים מכל מי שיכול לסייע – לעשות את זה".

ניצן מבקש להפעיל לחץ על מדינות אירופה להחזיר את החטופים ובראש ובראשנה את הילדים הקטנים.

"זו המשימה של אירופה - לא רק לגנות את הטרור אלא גם לפעול באופן אקטיבי. להפעיל את כל המנופים להציל כמה שיותר מהם ובטח את הילדים והילדות הקטנים. אנחנו רוצים שיעשה כל מאמץ לאתר אות חיים מכל אחד מבני המשפחה וכמובן להחזיר אותם שלמים ובריאים לחיק משפחתם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר