עדויות תושבי העוטף ממתקפת הפתע על ישראל: "טובחים כאן בתינוקות"

ביישובים מספרים על מחבלים שמסתובבים בין הבתים בזמן שאזרחים מסתתרים במקלטים • תושבת קיבוץ בארי: "שומעים קולות ירי ואימה בכל מקום" • גם אנה, תושבת קיבוץ רעים, מספרת: "הצבא עדיין לא הגיע וכיתת הכוננות לא מצליחה להתמודד" • תושבת בארי: "אני צריכה עזרה למצוא את אבא שלי, ראיתי תמונה בטלגרם ואני חושבת שחטפו אותו" • תושבת עוטף: "אחותי ובני משפחתה היו בני ערובה כשחמישה מחבלים מסתובבים בתוך הבית שלה"

מחבלים רוכבים על ג'יפ צה"לי . צילום: אי.פי

זועקים לעזרה: על רקע אזעקות הצבע אדום, תושבים בעוטף עזה מדווחים הבוקר (שבת) על ירי ברחובות ואיום ממשי, יחד עם חוסר ודאות גדול. 

א' ממושב גנות הדר ליד נתניה ראה את אשתו דורון ושתי בנותיו רז בת חמש ואביב בת שלוש בסרטונים שהופצו ברשתות החרבתיות כשהן בשבי המחבלים בעזה. אשתו ובנותיו בילו את החג בקיבוץ ניר עוז אצל חמותו. מחבלים חדרו אל תוך ביתה של החמות. "אשתי ושתי הילדות שלנו נסעו לחג לחמותי בקיבוץ ניר עוז", הוא מספר. "חמותי היא תושבת הקיבוץ. בשעה 11:00 בבוקר דיברתי איתה ובזמן שדיברנו מחבלים היו בתוך הבית. אשתי, הילדות וחמותי היו בתוך הממ"ד. המחבלים עזבו כשהם לקחו את בן הזוג של חמותי כבן ערובה. מאותו רגע ניתק איתם איתן הקשר. הצלחתי דרך המייל של אשתי לאכן את הטלפון שלה וזה מראה שהוא נמצא בחאן יונס. האיכון מראה שבשעה 11:40 הטלפון יצא מניר עוז לחאן יונס והוא נמצא שם".

תקיפת צה"ל לאחר מתקפת הפתע של חמאס

מיכה שמילוביץ, תושב נתיב העשרה, מצוי מאז הבוקר בתוך הממ"ד ללא חשמל. הוא עומד מול הדלת עם אקדח מחשש לחדירת מחבל. "התעוררנו בבוקר לקול של צבע אדום", הוא מספר. "חשבנו בסדר, עוד צבע אדום. ואז זה נמשך ונמשך ופתאום התחלנו לשמוע קולות של ירי מנשק קל והבנו שיש כאן אירוע אחר. ומהשעה 6:30 בערך אנחנו ארבע מבוגרים בממ"ד בלי חשמל".

מתקפה על ישראל: מחבלים מסתובבים ברחובות באחד מיישובי הדרום

שמילוביץ הוסיף: "תדמיינו שאנחנו בממ"ד, אין חשמל, חושך. חם ומזיעים, בחוץ פיצוציםו ירי מנשק קל. אני עומד מול הדלת עם אקדח דרוך. מדברים בלחש, מפחדים שמחבל יחדור הביתה. יש במושב מספר הרוגים לא ידוע. יש חוסר ודאות".

נידאל טורי תושב רהט מספר על 21 בני המשפחה שלו שנעדרים עד שעה זאת: "לא מצליחים לייצור קשר איתם. רובם עובדים בחקלאות בקיבוצים. שניים אני יודע שנהרגו. לגבי האחרים אני לא יודע. זאת בושה למדינה אם זה מה שעזה יכולים לעשות לנו, אז מה נגיד על איראן" עוד הוא הוסיף כי "נכנסו מאות מחבלים, אין סיכוי שהם גם לא התפזרו ואולי עד עכשיו מחכים בשדות כדי לצאת בלילה".

תושבת קיבוץ בארי מספרת על טבח של ממש במקום. בשיחה עם "ישראל היום" היא מספרת על מה שקורה: "אנשים מתחננים לעזרה כאן. רואים פה את התמונות הכי קשות שאפשר לתאר. אנשים צועקים שמנסים לפתוח להם את הממ"דים, וגם על זה ששורפים לנו את הבית במקביל קולות ירי ואימה בכל מקום".

תושבת אחרת בקיבוץ אמרה: "יש שם מלא הרוגים, יש שם את כוחות הצבא. אבל לא ברור מי משתלט על מה. זה אסון גדול, כל הזמן הזה יש קרבות ירי. אסון גדול. תינוקת בת 10 חודשים נרצחה".

תקיפת צה"ל לאחר מתקפת הפתע של חמאס

תושב המרכז שהמתין בבית החולים בסורוקה בשעות האחרונות ראה את בתו בסרטון של מבקר אחר בעת שמחבלים לוקחים אותה על אופנוע, כעט הוא מטופל על ידי עובדים סוציאליים.

אנה, תושבת קיבוץ רעים, סיפרה: "הילדים שלי נפצעו מירי של מחבלים שהיו על רכב חולף סמוך לקיבוץ, פינו אותנו לקבלת טיפול רפואי, ובדרך ראינו פצועים והרוגים. הקיבוץ נמצא תחת מצור, הצבא עדיין לא הגיע וכיתת הכוננות לא מצליחה להתמודד. בכל רגע מדווחים על מחבלים שנראים בשטח. בחיים לא ראינו כזה דבר, בכל שנותיי בעוטף לא ראיתי כזה דבר".

מחבלי חמאס חוזרים לרצועת עזה לאחר שחדרו לשטח ישראל

דביר אפרת, בת 21 מקיבוץ בארי, סיפרה: "יש לנו מחבלים שמסתובבים פה בין השכונות ועושים בלאגן, כיתת הכוננות מסתובבת, ואנו שומעים ירי מכל מיני סוגים, אנו ממש מפחדים. אני לא מבינה את העניין, יש כבר מספר פצועים. אני נמצאתת עם בת הזוג של בממ"ד".

עוד הוסיפה: "הכי חשוב לשלוח כוחות למקום. כיתת הכוננות שלנו פה, אבל רק שני חברה בני 40 יודעים מה לעשות, צריך שלוח כוחות. משטרה, צבא, יש בסיס רעים סמוך, שישלחו אנשים שיוכלו לתפעל את האירוע".

אלה, תושבת בארי, סיפרה לחדשות N12 כי זיהתה את אביה בתמונות שהגיעו מהטלגרם: "אני צריכה עזרה למצוא את אבא שלי, אני בת 23, ראיתי תמונה בטלגרם ואני חושבת שחטפו אותו לרצועת עזה. הוא ניסה להגן עליהם. הוא כתב לי שנכנסו להם הביתה וחוטפים אותם ולא היה לי מה לעשות. אני לא יודעת איפה אמא וסבתא שלי. אין לי מושג. אף אחד לא עונה".

חדירת מחבלים בשדרות, צילום: שימוש לפי 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד סיפרה כי היא נמצאת בדירה שלה, בממ"ד. "יש פה כל הזמן צרורות ודופקים על הדלת. אני עם בן הזוג שלי פה. אף אחד לא עושה כלום. אני שומעת כל הזמן צרורות. הוא כתב לי שהם היו בבית איזה שעה, נכנסו לממ"ד, כתב לי: "זהו תפסו אותנו". ואז ראיתי תמונה שלו בעזה. אמא שלי וסבתא שלי לא עונות".

תושבת נירים מסרה ל-TPS: "המחבלים פרצו לקיבוץ, אנחנו שומעים ירי מנשק אוטומטי, אני יודעת שהם מסתובבים מבית לבית ומנסים להיכנס. אנחנו לא יכולים לעזוב את החדר המוגן. הם מציתים שריפות בחוץ. המצב לפי העדכונים מהקיבוץ אפוקליפטי, איפה הצבא?"

תושבת נוספת מאחד הישובים בעוטף סיפרה: "אחותי ובני משפחתה היו בני ערובה בממ"ד כשחמישה מחבלים מסתובבים בתוך הבית שלה. אני עם הוריי, כמה בתים לידה בתוך הממ"ד היינו בלי חשמל ובפחד ומנסים להזעיק כוחות ביטחון שיצילו את אחותי ובני ביתה. בדקות האחרונות הצליחו לחלץ אותה".

השתתף בהכנת הידיעה: נועם (דבול) דביר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר