"בטבריה החינוך הוא מעל הכל": נקודת האור של העיר

אלי מאירי היה ילד שגדל בשכונה לא פשוטה בטבריה • אחרי שהיה קצין בצבא, הקים וניהל את תיכון ברנקו-וייס ברמה"ג ומילא שורה של תפקידים חינוכיים - הוא מונה למנהל אגף החינוך של טבריה • יחד עם קרן מנומדין הוא מזניק את מערכת החינוך של העיר לגבהים חדשים: "מעל לכל אני גאה בזה שבטבריה יש מערכת שכולם שותפים בה - חרדים, דתיים וחילונים"

מאירי (מימין) לצד חיים טייב, ד"ר רמי סולימני וד"ר מירב גלילי. צילום: באדיבות קרן מנומדין

סיפור סינדרלה של טבריה: אלי מאירי (45) היה ילד שגדל בטבריה בשכונה לא פשוטה. אחרי שנים של עבודה קשה הוא התמנה למנהל אגף החינוך של העיר, ויחד עם קרן מנומדין הוא מזניק את העיר קדימה.

אף ששמה של העיר נקשר לא פעם בהקשרים שליליים, מערכת החינוך של טבריה חווה בשנים האחרונות פריחה. מי שעומד בראשה הוא מאירי, אב לארבעה שגדל בעיר: "הייתי ילד שגדל בשכונה עם יכולות כלכליות לא גבוהות, ההורים שלי עבדו מאוד קשה כדי להתפרנס. כנער הייתי אלוף הארץ בקיאקים. התגייסתי לקורס טיס, ובסופו של דבר הפכתי ללוחם בשריון".

זינוק מרתון טבריה (ארכיון) // אלקטרה טרגט

אלי סיים בהצלחה קורס קצינים, ואחרי שמונה שנים יצא לאזרחות. הוא בוגר תואר שני במנהל ציבורי, היה מדריך בפנימייה לנוער בסיכון ובגיל 28 הקים את תיכון ברנקו וייס ברמת הגולן: "התיכון זכה להצלחה גדולה, ואחרי חמש שנים נקראתי לעיר שבה גדלתי כדי לנהל תיכון", אמר. במשך השנים מילא מגוון תפקידים, עד שלפני שלוש שנים מונה למנהל אגף החינוך של טבריה.

הכל לפי התוכנית

בשלוש השנים האחרונות בנתה קרן מנומדין תוכנית חינוכית לעיר, ואלי מספר על ההישגים: "יש לנו עלייה מתמדת באחוזי הבגרויות, אנחנו עומדים על 95% אחוזי הצלחה, וגם יש עלייה בקבלת תעודת בגרות איכותית (במתמטיקה ובאנגלית ברמת של 5-4 יחידות). בנוסף, כשכולם מדברים על מחסור, אצלנו יש יציבות של עובדי הוראה.

"לצד זאת הכפלנו את מספר הילדים במערכות הבלתי פורמליות כמו תנועות נוער והתנדבות - זה קריטי כי תלמידים מקבלים שם הרבה מהחוסן ומהיכולות להתפתח. מעל לכל אני גאה בזה שבטבריה יש מערכת שכולם שותפים בה - חרדים, דתיים וחילונים פועלים יחד בעולמות החינוך. זו ההצלחה הגדולה בימים שכולם מדברים על שסע וקיטוב".

כאמור, מי שאחראית על השינוי בטבריה היא קרן מנומדין, שהוקמה על ידי איש העסקים והפילנתרופ חיים טייב. הקרן פתחה תוכנית אסטרטגית לקידום חינוך איכותי ברשויות מקומיות. היא מיושמת בימים אלה בטבריה ובבאר שבע, ובעקבותיה פותח מודל שאמור לשמש רשויות מקומיות אחרות בארץ. 

מי שעומדת בראש קרן מנומדין היא ד"ר מירב גלילי, שאומרת: "כולי תקווה שאימוץ המודל על ידי רשויות נוספות ייצר שוויון הזדמנויות מלא לכל תלמיד ותלמידה שחולמים להגיע הכי רחוק שאפשר, ויחד נגרום לצמצום הפערים והשסעים ההולכים וגדלים בחברה הישראלית".

חיים טייב, מייסד ונשיא קבוצת מיטרלי וקרן מנומדין, מוסיף: "התהליך האסטרטגי שהובלנו, לצד ההתגייסות של התלמידים, התושבים, המורים, המנהלים וכל אנשי המקצוע ברשות, הם הוכחה לכך שחייבים לחזק רשויות מקומיות ולהעביר סמכויות ואוטונומיה לשלטון המקומי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר