פרסום ראשון: כתב אישום נגד פעיל המחאה בגין איומים ותקיפת כתבת ערוץ 14

לפי כתב האישום, פעיל המחאה איציק מדינה תקף את הכתבת שיראל ללום כשהיא בהריון • "הנאשם התקרב לעבר המתלוננת בעודו אוחז בידו מגפון, הצמידו לאוזנה הימנית של המתלוננת והשמיע קולות של סירנה בעוצמה גבוהה ; דחף את המתלוננת באמצעות ידיו" • לפני כחודשיים נעצר בחשד כי הוא מתכנן פעולה אלימה נגד אנשי ציבור ושוחרר לאחר זמן קצר

. צילום: ללא

כתב אישום הוגש היום לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד פעיל המחאה המרכזי איציק מדינה (49) בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ואיומים כלפי כתבת ערוץ 14 שיראל ללום.

בכתב האישום, שהוגש בידי שלוחת התביעות פתח תקווה של המשטרה, נכתב כי ביום 23.3.23 התקיימה הפגנה בפתח תקווה אותה סיקרה ללום, אשר היתה בשבוע ה-27 להריונה.
סביב ללום התאספו מפגינים, צעקו, צפרו וקראו לעבר ללום מילות גנאי. בין המפגינים היה גם מדינה.

תיעוד מההפגנה מחוץ למשטרת פתח תקווה לאחר מעצרו של איציק מדינה // זיו פרייס

בכתב האישום נאמר: "בהמשך התקרב הנאשם לעבר המתלוננת בעודו אוחז בידו מגביר קול (מגפון), הצמידו לאוזנה הימנית של המתלוננת והשמיע קולות של סירנה בעוצמה גבוהה. בתגובה, הרחיקה המתלוננת את המגפון מאוזנה באמצעות ידה, ואילו הנאשם דחף את המתלוננת באמצעות ידיו והמתלוננת נהדפה לצד".

עוד מתואר, כי מדינה הורחק מהמקום על ידי אנשים שהיו שם אך חזר אל עבר ללום, הצמיד את המגפון לאוזנה וצעק. ללום התרחקה מהמקום אך מדינה ומפגינים נוספים הלכו אחריה וצעקו לעברה עד אשר היא נכנסה לבניין סמוך.

ללום לפני שנדחפה, צילום: מתוך ערוץ 14

בכתב האישום נאמר: "כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלוננת מכאוב והיא נזקקה לטיפול רפואי בשל היאצות בפעילות רחמית. במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלוננת בלא הסכמתה ושלא כדין וגם לה לחבלה של ממש. במעשיו איים הנאשם על המתלוננת בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופה ובחירותה, זאת עשה בכוונה להפחידה או להקניטה".

ביוני השנה נלקח מדינה לחקירה במשטרת פתח תקווה בעקבות מידע מודיעיני כי בכוונתו לבצע פעולות אלימות. בתגובה למעצר הגיעו מפגינים רבים אל תחנת המשורה ובמקום נוצרה מהומה. בעקבות המהומה מחוץ לתחנה הוא שוחרר. מדינה אמר עם שחרורו: "האשימו אותי שתכננתי לפגוע באישי ציבור. אני לא מאיים על אף אחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר