"הקול השפוי שרוצה לחיות בשלום": על רקע המתיחות - מפגש ביוזמת ההסתדרות בין נערים יהודים לערבים

במעמד הנשיא הרצוג, במסגרת פרויקט "נפגשים לשלום" נועדו כ-30 נערים ונערות מהיישוב נחף ומהעיר השכנה כרמיאל • מנכ"ל הפרויקט היהודי-ערבי: "המפגש - אמירה בימים לא פשוטים אלו שעוברים על ישראל"

מפגש בין נערים יהודים לערבים בבית הנשיא. צילום: המכון היהודי-ערבי של ההסתדרות

צעד להפחתת המתיחות: נערים יהודים וערבים ערכו מפגש בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביוזמת המכון היהודי-ערבי של ההסתדרות. במפגש, שנערך במסגרת הפרויקט "נפגשים לשלום, השתתפו כ-30 נערים ונערות מהיישוב נחף ומהעיר השכנה כרמיאל.

במפגש דנו בני הנוער והנשיא על קבלת האחר, שבירת חומות וסטיגמות, הנחיצות במפגש פרונטלי בין התרבויות והכרתן כחלק משמעותי לחיים משותפים וכמובן הטיפול באלימות בחברה הישראלית.
הנשיא הרצוג בירך על המפגש והדגיש בדבריו את חשיבות המפגשים בחיי היום יום בין צעירים ערבים ליהודים.

יוזמה לקירוב לבבות בזמן המתיחות. מפגש בין נערים יהודים לערבים בבית הנשיא, צילום: המכון היהודי-ערבי בהסתדרות
אפשר גם אחרת. מפגש בין נערים ערבים ליהודים בבית הנשיא, צילום: המכון היהודי-ערבי בהסתדרות

מנכ"ל המכון היהודי-ערבי שאדי קבלאן, שיזם את הפרויקט, אמר בבית הנשיא: "אין לנו ארץ אחרת והפתרון היחיד הוא לחיות יחד. עצם העובדה שנערים ערבים ויהודים באים יחד כקבוצה אחת לבית הנשיא, היא אמירה בימים לא פשוטים אלו שעוברים על ישראל, ימים של אלימות וגזענות. יחד איתכם, נערים יקרים, אנו הרוב, הקול השפוי שרוצה לחיות כאן יחד ובשלום".

"היית מוכן להיפגע בשביל כולם": אלפים ליוו למנוחות את השוטר אמיר חורי // צילום ארכיון: שמואל בוכריס

עוד נטלו חלק במפגש, גרייס חורי, אביו של השוטר רס"ב אמיר חורי ז"ל שנפל בעת שניסה למנוע פיגוע במרץ שנה שעברה בבני ברק. כמו כן הגיעה מוחסנה חאטר נציגת הדרוזים מרמת הגולן, זאת על רקע המהומות והעימותים סביב הקמת הטורבינות בשבוע שעבר.

בהסתדרות מגדירים את המפגש כ"אירוע השיא של הפרויקט מבית המכון היהודי ערבי של ההסתדרות, בראשות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וממלא מקומו רועי יעקב, ששם כמטרה לחבר ולגשר בין בני הנוער היהודים וערבים החיים בשכנות וכמעט שאינם נפגשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר