אחרי 90 נרצחים: בן גביר ימנה פרויקטור לאלימות במגזר הערבי, בכיר במשטרה תקף: "זו הודאה בכישלון"

השר לביטחון לאומי קיבל את ההחלטה יחד עם המפכ"ל שבתאי • "בכוונתי לשים את המאבק בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי"

השר איתמר בן גביר (ארכיון). צילום: גיל אליהו-ג'יני

אחרי 90 נרצחים מתחילת השנה - נמצא הפתרון? השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ימנה פרויקטור למאבק באלימות במגזר הערבי. כך נמסר היום (שני) מטעם השר לביטחון לאומי. בכיר במשטרה תקף את המהלך: "מדובר בהודאה בכשלון בטיפול בפשיעה במגזר הערבי. נתניהו ואוחנה הקימו את אגף סיף לטיפול בפשיעה במגזר הערבי והעמידו בראשו ניצב. ההודעה על מינוי פרוייקטור היא הודעה בכשלון האגף ואי אמון בשוטריו".

רק במהלך הלילה נרצחו שני בני אדם מהמגזר, באעבלין ובקלנסווה, ובכך מניין הקורבנות במגזר מתחילת השנה עלה ל-90. 

תיעוד הרצח בקלנסווה, 5 ביוני 2023

מטעם השר נמסר כי בתום הערכת מצב שקיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקדי המחוזות במשטרה, בימים האחרונים החליט השר בן גביר כי ימונה פרויקטור מיוחד שיטפל בפשיעה ובמקרי הרצח במגזר הערבי. 

מינוי פרויקטור עלה כבר בהערכות מצב שקיימו השר והמפכ"ל בשבועות האחרונים וכעת בכוונת השר בן גביר לחפש ולמנות אחד כזה כבר בשבועיים הקרובים.

מטעם בן גביר נמסר כי "השר איתמר בן גביר רואה חשיבות גדולה למנות פרויקטור אשר יהיה בקשר רציף עם השר והמפכ"ל ויהיה אחראי להכנה וביצוע של תוכניות אופרטיביות להפחתת הפשיעה במגזר הערבי".

דברי השר בן גביר בתום הערכת המצב: "בכוונתי לשים את המאבק בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי. כמו"כ בכוונתי להקצות משאבים אדירים לשם כך על ידי הבאת שוטרים לשטח, העלאת שכר שוטרים והקמת המשמר הלאומי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר